Ik ben net zoals jij geinteresseerd in de traveling classroom guatemala. Heb je hier inmiddels meer informatie over gevonden? Ik heb ze ook al gemaild of ze al aanmeldingen hadden maar die hadden ze nog niet…
Toevallig dat ik nu net jullie berichtje tegen kom! Want ik heb me namelijk net opgegeven voor de Travelling Classroom!
Alleen heb ik dat niet via de site van thijs gedaan, maar via de organisatie: Het andere reizen. www.hetanderereizen.nl
Het lijkt me een ontzettend leuk programma! En natuurlijk helemaal leuk als jullie dit ook gaan doen…
Ik heb al ontzettend veel contact gehad met mijn uitgekozen organisatie, want ik ga na de travelling classroom in guatemala nog meer veel meer. Maar deze organisatie gaf ook aan dat je de excursies etc. nooit helemaal alleen zal doen. Sowieso zijn er altijd andere mensen die in die plaatsjes spaanse les hebben. Dus je zult er nooit alleen zijn…
Maar natuurlijk wel leuk om te weten als er ook nog andere (ned) mensen sowieso mee gaan!
Het lijkt me leuk als jullie nog even laten weten wat jullie beslissing is geworden!
leuk dat jullie ook naar guatemala willen om spaans te leren en de cultuur te proeven!
ik heb verder nog niet veel informatie gevonden over de travelling classroom etc.
ik dacht, misschien hebben mensen hier wel wat meer te vertellen ;).
Ik hoop wel dat er veel aanmeldingen komen voor zo’n classroom, want 1 van de redenen om juist dit te doen was dat je dan met een groepje mensen optrekt!
Ja, volgens mij is het precies hetzelfde programma!
Ik had ook al vernomen van “het andere reizen” dat er dus ook nog via andere organisaties mensen kunnen instromen… Dus volgens mij heb je wel met dezelfde reis te maken.
Ik ga alleen wel al midden januari erheen… Misschien dat er nog iets voor je te regelen valt? Ik ben namelijk 5.5 maand van huis en wil beginnen met deze spaanse curcus. Januari/februari is ook een perfecte tijd qua weer daar! Maar volgens mij is het in maart/april ook zeker nog goed te doen…
En ik denk eigenlijk dat je niet heel erg afhankelijk bent van je groepje… Stel dat er niemand anders dezelfde tijd als jou gaat, dan moet je waarschijnlijk alleen de reis van plaats naar plaats alleen doen, maar verder leer je daar genoeg andere mensen kennen die ook zullen gaan raften etc!
Toch geen idee om in januari/februari te gaan?
Ik heb ook al contact met jou gehad Suzette! Wat grappig zeg! Ik had net SLT gemaild of er al aanmeldingen waren en ik had een mailtje terug dat er 1 aanmelding was! 19 Januari beginnen in Antiqua! Ben jij dat dan toevallig? Wat wil je na de 4 weken rondreizen en Spaans leren gaan doen? Ik zit namelijk ernstig te twijfelen of ik me zal opgeven maar wil wel langer weg als 4 weken. Heb namelijk 12 weken onbetaald verlof van me werk vanaf Januari… Maar wilde eigenlijk wel al begin Januari weg… Het lijkt me ook leuk om naar de ruines van Copan te gaan in Honduras! Nou hoop snel van je te horen!
Haha, ja klopt! Wij hadden ook al wat contact gehad ja!
Ik ben al ontzettend lang aan het kijken wat ik nou allemaal wil gaan doen, wat dat was namelijk een hoop. Maar heb nu, zoals ik eerder ook al zei, een ontzettend leuk plan!
Ik begin dus idd de 19e met de cursus spaans van 4 weken. Ik heb voor dit programma gekozen, omdat je dan ontzettend veel ziet en ondertussen spaans leert! En aangezien je bijna overal in een gastgezin zit kan je het gelijk toepassen en leer je het waarschijnlijk alleen maar sneller! Wat ik ook er fijn vind aan die project is dat er bepaalde dingen al vast staan (excursies etc.), maar aan de andere kant heb je ook nog ontzettend veel vrije tijd! En aangezien je wel een beetje naar de plaatsen gaat waar ook nog genoeg andere mensen van veel verschillende nationaliteiten zullen zijn, valt er vast genoeg te beleven! En ik denk dat je met een gids en zo’n rondreis veel meer dingen zult zien/doen dan dat je zelf zou gaan doen.
Mijn plannen qua spaanse les waren eerst anders. Ik zou nl ook een deel van mijn spaanse lessen gaan volgen in oa copan in Honduras en een junlge week hebbe in Honduras. Maar dat heb ik dus nu gewijzigd. Ik zou daarnaast ook 4 weken gaan helpen bij een vrijwilligersproject in Honduras. Maar ook dat is aangepast. Ik ga nu 8 weken helpen bij een ontzettend leuk project in Nicaragua!
En dat zou dus betekenen dat ik én geen spaanse les meer in Honduras ga volgen én daar geen vrijwilligerswerk meer ga doen, terwijl ik wel nog wat van Honduras wil gaan zien! Oa dus Copan en misschien ook de Bay islands of La Ceiba. Dus ik heb nu besloten om na mijn spaanse les programma een week door Honduras te gaan reizen om oa die dingen te kunnen bezoeken en een beetje uit te rusten haha!
Na deze week reis ik dus door naar Nicaragua om daar 8 weken te gaan helpen bij een project. En daarna heb ik nog van alles gepland staan;) Maar jouw weken zijn dan geloof ik al over?
Hoop snel wat van je te horen wat je hiervan vind!
nou het klinkt allemaal goed wat jullie gaan doen
ik kan zelf helaas niet in januari en februari al naar guatemala toe, want in die tijd ben ik net bezig om m’n bachelordiploma te halen, dus helaas
maar het klinkt allemaal wel goed! en ik denk dat ik ook zeker wel in maart en april die kant op ga en dat programma ga volgen. en het is inderdaad fijn dat bepaalde excursies al vast staan en dat je ook wel veel vrije tijd hebt. Juist daarom wil ik dit ook graag doen, krijg je lekker veel van het land te zien en ondertussen leer je ook nog spaans!
Klink goed zeg! Nu eerst even 1 belangrijke vraag: Heb jij al een ticket geboekt? Want ik zou het namelijk ook erg leuk vinden om in Guatemala een jungletocht te doen en natuurlijk Tikal te bezoeken. Ik zit er dus aan te denken om iets eerder naar Guatemala te vliegen voor de Spaanse cursus aan en dan een jungle tocht te doen en Flores/Tikal te bezoeken! Wat zou jij daar van vinden? Ik zou het gaaf vinden om ook nog een weekje Honduras erbij te pakken! Het klopt idd dat mijn weken daarna op zijn. Mijn vriend is 7 maart jarig en wilde toch wel graag dat ik daarbij kan zijn. En dat lijkt mij ook heel erg leuk. Ik denk dat onze plannen dus wel een beetje op 1 lijn liggen. Als jij nou ook nog Tikal zou willen bezoeken zou dat natuulijk helemaal gewelidig zijn! En samen vliegen is natuurlijk ook beter! Nou ik hoor het wel! Groetjes Andrea
@ thijs… Jammer dat je niet in Januari kunt maar 1 ding scheelt misschien kunnen we jou dan wel vast wat tips geven als we weer terug zijn!
Ik heb mijn vliegdatum etc. alweer doorgegeven aan de organisatie en die datum (vrijdag de 16e) staat ook wel min of meer vast nu. Ik zou er nog wel het een en ander aan kunnen veranderen, maar dat moest dan wel best snel. En ik zit eigenlijk ook met het probleem dat ik tot eind december moet werken. Dus eigenlijk vind ik het wel fijn dat ik dan nog twee weekjes de tijd heb om alles te regelen… Wat er moet nog wel het een en ander gebeuren dan haha!
Ik weet niet wanneer jij precies weg wilde gaan? Want ik neem aan dat je ook niet gelijk na oud en nieuw weg vliegt, of wel:)? Wat misschien ook nog een mogelijkheid is, is dat je eerst een soort korte rondreis in Tikal/de jungle doet en daarna begint met de spaanse cursus en dat we daarna misschien samen een weekje Honduras doen? Want ik ben twee jaar terug ook op vakantie geweest naar Mexico en daar zat ook al een excursie in naar Tikal en de jungle, dus dat heb ik eigenlijk ook al gezien…
Ik weet dus niet of je dat voorstel ziet zitten? En ik weet niet precies wanneer je wilt beginnen, maar als dat een week voor mijn begin van de spaanse cursus is, zou je er ook nog voor kunnen kiezen om gelijk met de cursus te beginnen (dan begin je dus niet in Antigua) en dat we dan elkaar daarna tegenkomen na een week?!
Ik vind het zo moeilijk allemaal! Ik wil namelijk wel voor 7 maart terug zijn want dan is mijn vriend jarig. Dus ik had het plan om begin Januari weg te gaan en begin maart weer terug. Ook zou ik graag vrijwilligerswerk willen doen. Wat ga jij precies doen in Niguragua? Als ik 16 Januari begin dan mis ik alweer 2 weken… Maar Guatemala lijkt me wel super leuk! En een week Honduras ook! MAar wel heel erg jammer dat jij Tikal enz al hebt gezien! Hmm keuzes keuzes haha! Waar woon je eigenlijk? En waar werk je? Ik werk in de Kinderspychiatri en woon in Groningen. Ben 24 jaar. Ik moet ook werken tot eind december maar dat vind ik niet erg. Heb daarna toch 2 maanden om bij te komen! Kunnen we niet begin Januari beginnen aan de traveling classroom? dat we daarna naar Honduras reizen een week, en dat ik daarna ook nog vrijwilligerswerk kan doen ofzo hihi :dope:
Nou laat maar even weten ik vind het iniedergeval veel leuker om samen te reizen als alleen!
Even reageren hoor Ik ga rond febr richting Guatemala om daar hoogstwaarschijnlijk vrijwilligerswerk te doen bij Animal Aware. Zijn er hier mensen bekend met Animal Aware?
En zijn er nog meer mensen van plan hier vrijwilligerswerk te gaan doen begin volgend jaar?
Ik hoor graag van jullie!!