Guatemala

Hoi! Wie wil er met mij (v, 24 jaar) naar Guatemala. Na mijn afstuderen september/oktober ben ik nl. van plan om naar Guatemala te gaan om daar Spaans te leren. Daarna wil ik het geleerde in de praktijk brengen en een paar weekjes door Guatemala backpacken. Het lijkt me leuk om een vrouwelijk reisgenootje te vinden die hier ook zin in heeft; alleen is toch maar alleen… Ik heb veel interesse voor de cultuur en natuur, maar natuurlijk ook van relaxen op zijn tijd. Ik wil wel zo veel mogelijk ondernemen (als je er toch bent, he?). Nog niets is exact gepland, dus alles kan in overleg (ook reisdatum)! Dus als je soortgelijke plannen hebt en van ong. dezelfde leeftijd (20-28 jaar) stuur me dan effe een mailtje! Dan kunnen we info en ideeën uitwisselen. Groetjes Dorine

Hoi Dorine,

Koop eerst even een spaans boek en ga studeren, dat levert zoveel extra op!
In Nicaragua (mooi en onbedorven) is het nog goedkoper om Spaans te leren!
Continental airlines heeft trws vaak erg goede aanbiedingen!

Buena suerte!!

Hoihoi,

Ik ben ook van plan naar Guatemala te gaan. Mijn planning is om eind september / begin oktober te gaan.
Ik wil daar eerst Spaans gaan leren en inwonen in een gastgezin. Daarnaast lijkt het me leuk om ook wat vrijwilligerswerk te gaan doen. En natuurlijk veel excursies maken om het land en de cultuur te leren kennen. Vervolgens wil ik nog verder rondtrekken, de naburige landen een bezoekje brengen!

Het is sowieso mijn bedoeling om min. 3 maanden weg te blijven…
En inderdaad is het, zeker als meisje zijnde, wel fijn om iemand te hebben met wie je er samen naar toe kunt reizen en bij aankomst het een en ander te regelen.
Op dit moment heb ik ook nog geen reisgenootje gevonden…en dus nog op zoek!

Groetjes,
Manon (26)

hey dodo :smiley:
prima plan! lekker naar guatamala, beetje backpacken, schijnt heel erg mooi te zijn… dus ik ben ook van plan er naar toe te gaan als onderdeel van een reis van Alaska naar Zuid Amerika. Ik denk dat ik rond oktober/november in guatamala ben.

Je kunt inderdaad ook alvast wat Spaans leren. LOI heeft bijv. nu een actie met cds. Ikzelf heb via amazon wat cds gekocht en dat is eigenlijk ook een stuk voorpret :wink:

Misschien dat je al een beetje weet waar je heen gaat? Ik heb wel een Footprint over MiddenAmerika, maar misschien heb jij nog leuke ideetjes?!

Ronald

Ha,

Ik heb inderdaad vanaf februari al een (tweedehands) cursus Spaans in huis van de NTI met CD’s; kun je meteen al wat contact maken.
En verder ja… Als het goed is heb ik een reisgenootje gevonden om in december mee rond te trekken B)
Waat we hene gaan staat nog niet vast, dat zien we denk ik wel!
Veel plezier jullie met jullie reizen. Bedankt voor de reacties!

Dodo