Guatemala

Hoi! Wie wil er met mij (v, 24 jaar) naar Guatemala. Na mijn afstuderen september/oktober ben ik nl. van plan om naar Guatemala te gaan om daar Spaans te leren. Daarna wil ik het geleerde in de praktijk brengen en een paar weekjes door Guatemala backpacken. Het lijkt me leuk om een vrouwelijk reisgenootje te vinden die hier ook zin in heeft; alleen is toch maar alleen… Ik heb veel interesse voor de cultuur en natuur, maar natuurlijk ook van relaxen op zijn tijd. Ik wil wel zo veel mogelijk ondernemen (als je er toch bent, he?). Nog niets is exact gepland, dus alles kan in overleg (ook reisdatum)! Dus als je soortgelijke plannen hebt en van ong. dezelfde leeftijd (20-28 jaar) stuur me dan effe een mailtje! Dan kunnen we info en ideeën uitwisselen. Groetjes Dorine

Hoi Dorine !

Ik kan niet met je meegaan op backpack, heb mijn werk hier in Guatemala, maar kan je wel de nodige informatie geven als je wilt. Heb eigenlijk maar 1 advies: kom gewoon naar hier, het zal je bevallen en reisgenootjes vind je heel gemakkelijker ook hier ter plaatse.

Groeten,
Igor

Hallo,

Ik ben van plan om ongeveer in de periode 12 oktober t/m 12 november naar guatemala/Antigua te gaan om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik heb hiervoor dan al spaans geleerd in Equador (vertrek 9 september). Ik ben wel van plan in de weekende rond te trekken. Ik ben op zoek naar mensen die rond die periode ook in Antigua verblijven en misschien samen een appartement willen huren (heb gelezen dat meer mensen dit doen). Dus als je nog geen concrete plannen hebt misschien een idee om te doen terwijl je op spaanse les zit. Mail me gerust.
En Igor welk werk doe jij daar? Misschien heb je tips? Ik heb al wat namen van projecten daar, maar nog niets geregeld. Heb je eventueel ook tips voor het onderdak daar? Ik lees veel over gedeelde app.

Groetjes Sandra

Ga vrijwilligerswerk doen, maar niet rond Antigua… dat is namelijk één groot toeristen plaatsje.

Heel veel plezier! en een reisgenoot vind je altijd onderweg!

Hoi Sandra,

Euh, laat je niets wijsmaken door niet naar Antigua te komen. Ik zou je in ieder geval altijd aanraden om eerst naar Antigua te komen omdat Antigua alle faciliteiten biedt om je op je gemak te voelen en zeker ook om reisgenoten te ontmoeten. Antigua heeft wat dat betreft alles te bieden wat je nodig hebt en indien je in een vrijwilligersproject wilt werken zit je met de bus binnen 10 min. in een totaal andere wereld waar mensen jouw hulp meer dan waarderen. Vrijwilligersprojecten zijn er meer dan genoeg, ik zou je dan ook aanraden om dat hier pas te regelen en niet op voorhand. Ik heb hier al meer berichten geplaatst en ik zou tegen jou ook gewoon hetzelfde zeggen… regel niets op voorhand, maar regel het hier :stuck_out_tongue:
Een appartement huren is een idee, maar ik denk dat je goedkoper uit bent door bij een gastgezin te verblijven omdat je maar een goeie maand hier bent. Voor 40 euro per week krijg je onderdak en 3x per dag eten…. (en iemand die je verteld dat het meer kost, ik zal je de nodige adressen geven :slight_smile: Wil je toch in een appartement verblijven, het is te doen… maar Antigua is (omdat het toeristisch is) een dure plaats om een app. te huren. Beter is als je net buiten Antigua iets zoekt, maar zoals ik al zei, ik denk in jouw geval dat het beter is om bij een gezin te verblijven. Een appartement kost je ong. 200 euro per maand. Zelf heb ik een klein huisje buiten Antigua die ik huur voor 85 euro per maand. Ik heb vast (betaald) werk in Antigua, dus geen vrijwilligerswerk, maar als je meer wilt weten…vraag me gerust, ik zit hier nog wel een poosje.

Groetjes,
Igor