Guatemala!

Hola!

Ik woon nu ruim anderhalf jaar in Guatemala en tot op de dag van vandaag moet ik er alles aan doen om mijn kop boven water te houden. Ik woon in Antigua, waar ik al verschillende banen heb gehad en op dit moment werk ik als secretaresse voor een spaanse school maar het blijft financieel verzuipen.
Ik kom net terug uit Nederland waar ik voor 5 weken ben geweest om snel geld te verdienen zodat ik er in Guatemala weer even tegen aan kan…gekkewerk natuurlijk, zo wil ik ook niet door gaan!
Al anderhalf jaar sta ik bij verschillende nederlandse organisaties op de lijst voor eventuele vacatures maar rond Guatemala blijft het erg stil.
Is er iemand die bedrijven kent in en rond Antigua??
Is er iemand die nog tips kan geven over eventuele sites die ik heb gemist op internet over betaalde banen in midden-amerika?
Ik hoop dat er iemand is met de goude tip!

Hasta luego!!
Birgit

hey hallo birgit!
ik reageer op jouw ander e-mailbericht (die ik niet meer terug kan vinden, vandaar dat ik op deze reageer) voor een baan als inter.contactpersoon/secr. op een basisschool in Guatemala.

Zou je mij je e-mailadres door kunnen geven, zodat ik wat meer te weten kom over deze baan e.d. Heb nl. nogal wat vragen: o.a. welke talen moet je spreken, verdiensten, woning …

Dankjewel ! Groetjes Danielle
daniellevandervelden@ilse.nl

hoi Birgit,

Zelf werk ik ruim 4 jaar aanvullend als zelfstandig ondernemer en misschien is dit ook een mogelijkheid voor jou. Ik vind het heerlijk om overal ter wereld aan de slag te kunnen. Mijn achtergrond is secretaresse en heb het met deze aanvulling prima naar mijn zin en heb financieel ook meer ruimte. Kijk anders eens op de site www.eigenwijseigenbaas.nl en vul het aanvraagformulier in.

groetjes en veel succes! Ellen

Hoi Birgit,

een organisatie waar ik deze zomer weer voor ga werken heeft genoeg aanbiedingen/uitdagingen in het buitenland, waaronder Afrika, Australie, Nieuw Zeeland, Amerika maar natuurlijk ook landen als Spanje, Frankrijk, Italie, Portugal, Engeland, Turkije, Curacao, Aruba, etc. Of je nu vrijwilligerswerk wilt gaan doen of gewoon genieten wil van je vrijheid en verder wilt (door)reizen of er zelfs voorgoed wil blijven (dat kan ook, dat weet ik zeker) jij bepaald.
Kijk op http://www.stepstone.nl/cvfolder/sollicita…_formulier.html en vindt de uitdaging die je zoekt. Uiteraard betaald (kost en inwoning wordt ook allemaal geregeld). Niets is voor niets dus we doen ook niet iets voor niets. Doei.

Groetjes Natasha

Dag Birgit,

Wat leuk dat je in Midden-Amerika woont. Ik woon zelf in Bolivia. Maar ik kan me jouw probleem voorstellen, alleen word een beetje ‘triest’ om dan adressen zoals http://www.eigenwijseigenbaas.nl/ toegestuurd te zien worden. Wellicht was je de commercie en het individualisme in NL juist ontvlucht, krijg je dat adres vol met geldwolf-achtige cijfers …

Ik heb zelf een Boliviaanse vrouw ontmoet, met wie ik nu in haar (toeristische) geboortedorp een fotogaleria (eigen foto’s, dus dat maakt het voor de hand liggend) run. Ik vond het zelf juist zo leuk om alle mogelijke creativiteit van mezelf daarin te kunnen stoppen. Daar waar in NL dat temidden van alle regels veel moeilijker was geweest (er is hier ook veel meer concurrentie en men is er aan gewend).

Ik wil je alleen vertellen dat je heel CREATIEF met je eigen ervaring, energie en ideëen om ‘moet’ en zeker ‘kunt’ gaan. Dan moet er vast wel iets mogelijk zijn in Antigua, stad die m.n. bij toeristen nog altijd zeer in trek is vlgs mij.

Ik heb zelf ook voor vertrek terug naar Bolivia sollicitatiegesprekken bij reisorg. gehad. Maar er zijn natuurlijk heel veel mensen met reiservaring, die talen spreken, en er is veel werkl.heid. Reken daar dus niet te veel op.

Maarrr… vrijwilligerswerk met bijv. kost en inwoning kan ook een oplossing zijn. Daar word je natuurlijk allesbehalve rijk van, en ook bijv. je vrijwillige AOW-premie loopt door. Maar daarvoor is misschien zo nu en dan werk in NL een oplossing.

Heb je nog vragen of wil je verder van gedachten wisselen, dan laat je dat maar weten !

Anne

het moet zijn: http://www.stepstone.nl/cvfolder/sollicita…_formulier.html

(mocht je hier … lezen, dan moet het sollicitatie zijn, met daarachter dus _formulier.html)