Stranden rondom Yogyakarta

En deze waarin SA mensen gaat vertellen waar ze in Solo de beste gitaren kunnen kopen, terwijl het over strand in Yogya gaat. Nog nooit in Palur geweest en kan geen noot spelen, apalagi weet niet eens wat een gitaar is. :smiley: :smiley:

Wijsheden gevonden met behulp van Google.:stuck_out_tongue:

Schreef hij niet eens op dit forum

*Een Indonesiër zal altijd proberen u niet teleurstellen te stellen. Dus geeft een Indonesiër u liever een verkeerd antwoord waarvan hij/zij denkt dat u het wilt horen. **Begrijp dat dit heel normaal is. ***

Huhhhh ???

Een vraag over de titel van dit forum. Rondom yogyakarta ben ik opzoek naar een strand om 1 a 2 dagen heerlijk te kunnen ontspannen. Iemand tips? En is er iemand bekend met het Indrayanti strand?
Groetjes

Jazeker. Wij zijn afgelopen zomer op het strand van Indrayanti geweest. Foto’s zijn te vinden op onze Facebook pagina. Als je meer foto’s wilt, dan kan ik die naar je mailen (stuur me dan even een mailtje op info@villaditya.nl). Het strand is prachtig en was zo goed als verlaten (we waren er tijdens de Ramadan). Wit zandstrand en een aantal strandtenten/eenvoudige restaurantjes met zitjes en parasols etc. Erg mooi. Het was, toen wij er waren, laag water dus de eerste tientallen meters als je de zee inliep koraal/rotsachtige bodem afgewisseld met stukken zandachtige bodem. Er wordt veel door de lokale bevolking gezocht naar krabbetjes etc. De zee is te ruig en er staat teveel stroming om lekker te kunnen zwemmen. Dit is trouwens ook het geval bij het strand van Parangtritis (wat erg groot is en bestaat uit zwart zand). Indrayanti vond ik erg mooi en idillisch (veel mooier dan Parangtritis).
Vorig jaar zijn we op het strand van Pacitan geweest (ligt meer naar het oosten). Dat bestond ook uit prachtig wit strand en daar is wel een zandbodem. Ook daar is de zee behoorlijk ruig maar daar konden wij een beetje zwemmen (het strand ligt in een mooie baai). Op het strand van Pacitan waren strandwachten en kleedhokjes met douches. Ook is er een soort eenvoudige boulevard waar veel restaurantjes te vinden zijn en waar bijv. een treintje voor kinderen rijdt en, als ik me niet vergis, is er ook een soort waterpretparkje. Ook hier kan ik je foto’s van mailen. Pacitan hebben wij in combinatie met Goa (grotten) Gong bezocht. Goa Gong vond ik zeker de moeite waard. Druipsteen grotten met een mooi aangelegd looppad en verlichting. Als je meer informatie wilt, mail me dan even.

Groeten,
Vincent