Stage Suriname januari-juni 2007

Hey Blig…

**Wat vervelend zeg dat het zo moeizaam gaat… Vervelend ook dat school niet echt meewerkt. Maar je zou idd stageloket eens kunnen proberen, de website is: http://www.stageloketsuriname.nl/. Geen idee natuurlijk of ze ook zo snel een stage voor je hebben, maar wie niet waagt… Je kunt op de site ook lezen hoeveel ze vragen voor bemiddeling ed. Daarnaast heeft http://www.projecthulpsuriname.nl ook een aantal sociale projecten, dit is wel vrijwilligerswerk, maar als dit voldoet aan de eisen van MWD kan het natuurlijk een hele leuke stage zijn!!! **

Nou hoop echt heel erg dat het gaat lukken met het vinden van een stageplaats, en dat we elkaar in januari kunnen begroeten in sweeti sranan!!!

**Groetjes Joni:biggrin: **

hallo studenten,
oppassen voor casacam : heeft studenten in avondtuur gestort
stageloket doet een beetje aan oplichting 4 studenten zijn massaal het studentenhuis verhuist
stagewonen suriname studentencomplex heeft borgsommen van studenten ingehouden oplichting en is gewoonweg duur

goede tips goed je zaken regelen!!!

Hoi christoforus,

Het cristoforusinternaat is mij inderdaad al een keer aangeboden. Echter keurt school zo ongeveer bijna alles af. Snap ook wel dat zij graag willen dat ik een goede stageplek heb maar ik denk persoonlijk dat zij iets te hoge eisen stellen aan een stageplek in Suriname aangezien ik denk dat een mwd-stageplek in NL niet te vergelijken is met een mwd-stageplek in Suriname.
Het internaat zou ook teveel sph zijn. Daarnaast kon VPSI mij niet een concrete taakomschrijving geven, en dat is juist waar school enorm op zit te hameren.
Ik doe de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening en zou voor vijf maanden stage gaan lopen in Suriname.

Als jullie nog andere opties/ideeen hebben, graag :slight_smile:

Toch bedankt.

Hej Joni,

Super bedankt voor je reactie.
School bellen en VPSI bellen staan voor vandaag op de planning. Had de site van stageloket inderdaad al gevonden. De site van die sociale projecten kan mogelijk ook perspectieven bieden. Dus daarom: thnx voor je reactie, ga het zeker even bekijken allemaal!

Hoop inderdaad dat we elkaar kunnen treffen in Januari, maar ik blijf nog steeds positief en daar ga ik vanuit!

Groetjesss!

Hoi Annn,

Je zegt dat stageloket een beetje aan oplichting doet, kun je me vertellen wat je daarmee bedoelt? Snap je voorbeeld namelijk niet helemaal. En ik heb netjes een stageplaats ontvangen van stageloket, en ook woonruimte trouwens. En hoe weet je al die informatie van de verschillende bedrijven?? Stagewonen vind ik idd ook erg duur in verhouding met de andere aanbieders, maar of het oplichters zijn??? geen idee…
Ik denk dat het altijd moeilijk is mensen/bedrijven op zo’n afstand te vertrouwen, en zeker als je het via internet regelt. Zijn altijd zoveel negatieve verhalen over dingen kopen, regelen, aanschaffen via het internet. Maar sinds er geen andere keus is in dit geval…(ik ken niemand in suriname) moet je denk ik toch een bepaald vertrouwen in mensen hebben. Ik heb dat in dit geval bij Stageloket, dus ben heel benieuwd wat jij bedoelt met dat zij een beetje aan oplichting doen!!!

Dankje!
**Groetjes Joni:teeth: **

Hoi Christoforus,
Ik ben studente pedagogiek en ga samen met een vriendin (ook studente pedagogiek) stage lopen in Suriname vanaf februari. We willen het liefste 27 februari starten met onze stage voor 16 weken. Mij lijkt het Christoforus Internaat erg leuk. Deze zit in Paramaribo? Hebben jullie nog stageplekken voor deze periode? 27 feb tot +/- 15 juni.

Groetjes Lieke

@ Joni: Annn probeert wel meer mensen zwart te maken. Ik geloof haar niet meer…

Beste Lieke,
Er zijn zeker mogelijkheden rond die tijd. Neem contact op met [EMAIL=“info@christoforusinternaat.com”]info@christoforusinternaat.com.

Christoforus

Heej Joni!!
Ik ga ook stage lopen in die periode:biggrin: ! Ik heb er echt heel veel zin in!!
Ik hoefde gelukkig geen huisvestiging te regelen, ik verblijf mijn familie!
Maar misschien een idee om contact te houden?!

Groetjes Tia

Hoi Tia!!

Gezellig dat je ook gaat in die periode…Heb er zelf ook heel veel zin in natuurlijk…Komt nu zo dichtbij, 5 januari zit ik al in het vliegtuig op weg naar Paramaribo!! Wel fijn dat je geen huisvesting hoeft te regelen idd, is best een gedoe…gelukkig heb ik al een huisje!! Ben je trouwens surinaams omdat je er familie hebt? Ben je dan misschien ook al vaker in Suriname geweest?? Zo ja, VERTEL!!! hoe was het?!
Lijkt me zeker leuk om contact te houden…mijn emailadres is: [EMAIL=“Joni_Nums@hotmail.com”]Joni_Nums@hotmail.com, je kunt me toevoegen op msn als je wilt, kletsen we dan een keer verder!
**Groetjes Joni:D **

Hallo iedereen,

Ik vind het jammer om iedere keer te horen dat Annn verschillende organisaties zwart zit te maken op dit forum. Wat is haar overkomen dat ze zo ontzettend veel woede heeft tegeover deze organisaties. Ik werk zelf voor Stageloket Suriname en er zijn voor zover ik weet nog geen gevallen van bedrog en dergelijke geweest. Tuurlijk moet je op afstand mensen geloven en vertrouwen, maar er zijn echt wel mensen die je ook werkelijk kan vertrouwen.

En? Is iemand die haar eigen naam niet gebruikt, wel te vertrouwen?

Ik kan alleen maar zeggen dat wij van Stageloket Suriname onze uiterste best doen om het voor de studenten zo goed mogelijk allemaal te regelen. Tuurlijk zijn wij ook mensen en maken we een enkele keer wel fouten. Maar die zijn er om opgelost te worden en van bedrog is zeker geen sprake.

Groeten Nynke

Hoihoi,
Ik wil in 2008 gaan stagelopen in Suriname voor 2 of 3 maanden. Ik ben benieuwd of jullie een idee hebben hoeveel dat ongeveer gaat kosten in totaal.
Wat voor een verblijfplaats hebben jullie?

Groetjes, Marjan

Hoi Marjan,

Ik heb voorlopig geen idee hoe duur het zal worden. Maar ga er niet vanuit dat je per maand goedkoper uit zal zijn dan in Nederland. Ja qua levensonderhoud wel denk ik,maar vergeet alle leuke uitstapjes, tripjes, tochten en het stappen niet!!! Althans, ik ben wel van plan Suriname te gaan ontdekken d.m.v. tripjes enzo en dat kost toch ook wel wat…
Huisvesting is gemiddeld €150,- per maand heb ik me laten vertellen. Ik heb een benedenwoning in paramaribo op 5 minuten van het centrum samen met m’n vriend. We betalen per maand €175,- p.p.
Nou ik zal het eens voor je bijhouden als ik in januari in Suriname zit!!!

**Groetjes Joni:D **

Hallo Marjan,

Ik kan je alleen een indicatie geven van de situatie nu. Ik weet natuurlijk niet wat er gaat gebeuren met de vliegtickets, maar denk helaas niet dat het enorm zal gaan dalen. Een volgende indicatie van de kosten op basis van 3 maanden

Ticket

Hallo Marjan,

Ik kan je alleen een indicatie geven van de situatie nu. Ik weet natuurlijk niet wat er gaat gebeuren met de vliegtickets, maar denk helaas niet dat het enorm zal gaan dalen. Een volgende indicatie van de kosten op basis van 3 maanden

Ticket € 900
Huisvesting

Hallo Marjan,

Ticket € 900
Huisvesting €

Hallo Marjan,

Ticket € 900
Huisvesting € 525

Hallo Marjan,

Ticket € 900
Visum € 35
Huisvesting € 525 (3 x €175)
Levensonderhoud € 525 (3 x €175)
Verzekeringen € 250 (afhankelijk van je zorgpakket)
Inentingen € 150
Simkaart (incl. $10 beltegoed) € 20

Totaal € 2405,-

Daarnaast komt er eventueel nog extra beltegoed, tripjes naar het binnenland, huren van een auto, etc bij. Dit is sterk afhankelijk van jouw wensen. De tripjes naar het binnenland zijn echter niet goedkoop, je bent zo €100 per keer kwijt.

Succes!

haha, ging even iets grandioos mis met de computer. Drukte per ongeluk iedere keer op verzenden terwijl ik nog niet klaar was met het mailtje

Je vergeet Starzz