Ik ga van Januari t/m juni 2007 stage lopen in Suriname! Natuurlijk heb ik er ontzettend veel zin in!! Ik heb zowat alles al geregeld! Heerlijk gevoel. Maarrrrrr nu ben ik benieuwd wie er nog meer gaan in dezelfde periode?? Lijkt me gezellig om al wat mensen te leren ‘kennen’!! Kunnen we alvast heerlijk bijkletsen over onze geweldige periode in Suriname, want dat gaat het zeker worden!!!:unibrow:
Ik ga samen met een vriendin ook stage lopen vanaf februari tot eind juni/ begin juli! Ook super veel zin in! We zijn nu alles al aan het regelen! Heb je al een kamer? En waar ga je stagelopen?
Leuk dat jullie ook gaan! Ik ga stage lopen bij een touroperator die tours organiseren naar het binnenland en in/om paramaribo. Ik studeer International Tourism Management & Consultancy. Oftewel een internationale toeristische studie. Ik heb geen kamer, maar een benedenwoning samen met m’n vriend die ook stage gaat lopen! Dus dik voor mekaar zou ik zeggen…hahahaha :dope:
En waar gaan jullie stage lopen??
Zow, gaaf zeg! Kunnen we dus bij jou aankloppen voor mooie reisjes ;). Wij gaan als het allemaal goed gaat in een Weeshuis stagelopen voor onze opleiding Pedagogiek. We regelen het via Juriki, kunnen bij hun een kamer krijgen. Of we gaan via kennissen in een huis, of we zoeken iets via Casacama! Moeten ff kijken hoe duur dat allemaal is. Heb je al een ticket? Zijn wij nu mee bezig. We willen als afsluiting waarschijnlijk ook nog weekje lekker naar Curacao :D.
Ja ik ga samen met Lieke!! Het is leuk om daar misschien een keer af te spreken!!Het lijkt mij in ieder geval leuk om daar veel verschillende mensen te leren kennen.
Hallo!!
Leuk hoor, stage in een weeshuis…Lijkt me erg indrukwekkend! Ja ik heb ook’m’n ticket al. Vlieg op 5 januari met SLM naar Paramaribo. Ticket incl. tax enzo was €994,-- Vrij duur…maar ja moet iets. Martinair gaat nu ook voor het eerst op suriname vliegen, stuk goedkoper, maar alle heen vluchten zitten al redelijk vol, en we konden toen ooknog geen terugdatum boeken in juli 2007…dus schoot niet echt op. En wij leren hoe langer je wacht met boeken, hoe duurder het wordt! En op een lastminute ticket hoef je niet te wachten, want die zijn nooit een half jaar geldig! Dussss…
Lieke, ik zal je zo direct toevoegen op msn…kunnen we alvast een x kletsen! En JA! het lijkt me ontzettend gezellig om daar eens wat af te spreken. Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch!
Nou doeii
Groetjes Joni:teeth:
Ik heb je toegevoegd! Gezellig om zo al mensen te ontmoeten!!! Wij zijn ook al druk bezig met ticket, al mooie gezien van Martinair van 870 euro. Maar we willen misschien nog klein weekje naar Curacao. Dus we gaan vrijdag naar het reisbureau, om ff te kijken of dat ook allemaal kan enzo! Heb er zo’n zin in!!! Jullie hebben dus een open ticket?! Dat is ook wel heel handig, kunnen wij ook wel ff naar informeren Ndammen (;)). Waar heb je dat geboekt? En aangezien je toeristische opleiding doet, waar is het het handigst om je ticket te boeken? :unibrow:
Ik ga ook in die periode stage lopen in Paramaribo.
Las dat jullie alle twee met iemand anders gaan, mijn mede student is afgehaakt dus ga nog maar alleen.
Heb mijn huisje al wel geregeld, stage is VPSI mee bezig maar verloopt een beetje moeizaam. Vwb mn ticket weet ik niet waar ik die het beste kan boeken. Las ook iets over studententickets… Maar een ticket voor +/- 1000 euro vind ik niet zo heel veel, in vergelijking met wat ik heb gezien…
Moet mijn speurtocht nog eens verder gaan houden dan
Hoi Blig,
Leuk dat je ook gaat!! Waar ga je stage lopen?? Je moet eens kijken op d-reizen.nl daar heb ik m’n ticket ook geboekt voor die prijs. Vlieg met SLM en heb een half jaar ticket.
Succes met je speurtocht en tot in Paramaribo!!
Je kunt ook kijken op site waar je allle aanbieders kunt vergelijken. Dat kun je wel googlen en dan bijv. goedkope tickets invullen. Dan kom je er wel uit denk ik!
Hi blig!
Leuk dat je ook gaat! Wat is VPSI precies, dat ken ik niet :paranoid:. En hoe heb je je huisje geregelt? Heb je echt alles voor jezelf? En wanneer ga je die kant op?
Oke, mooi, bedankt voor jullie tips. Ik zal het allemaal eens ff gaan uitzoeken!
VPSI is een bemiddelingsbureau, die dus een stage voor je kunnen zoeken. Heb me daar al 4 maanden geleden aangemeld maar zit nog weinig schot in de zaak. Vorige week een email gehad of ik op een bepaald tehuis wil komen werken, maar school is nog aan het uitzoeken of dat wel een geschikte stageplek is.
Ik heb mijn plaats om te wonen geregeld via andere studenten van mijn opleiding. Die hebben daar vorig jaar 11 maanden gewoond. Heb de eigenaresse gemaild en gevraagd of het mogelijk was om daar te komen wonen, wat mogelijk was. Het is a.h.w. een studentenhuis. 8 kamers waarin stagiares wonen.
Zoals het er nu uitziet (maar is ook afhankelijk van mijn stage die ik nu hier in NL loop en hoe en wanneer ik alles rond heb voor Suriname) zal ik rond half januari/begin februari naar Suriname vertrekken.
Hoe hebben jullie je stageplek geregeld? Gewoon zelf lijntjes uitgeworpen?
Hoi!
Wij (Ndamman en ik) regelen onze stage via Juriki, een stagebureau via internet. Zij zijn nu bezig met stageplaats in een weeshuis voor ons. Waarschijnlijk regelen we kamer ook via hun, fo via casacama ofzo. Wij gaan eind februari die kant op! Heb er echt zin in!
Mwoah, het gaat niet super hard! We hebben ons denk ik 2-3 week geleden ingeschreven. Kregen na een paar dagen bericht dat we in een weeshuis of kindertehuis kunnen, moesten dan ff aangeven welke leeftijdsgroep we wilden en een CV sturen. Dat hebben we gedaan en nu wachten we op reactie. Moeten er maar ff achter aan bellen of mailen… Ben verder wel tevreden, ze komen je ophalen van het vliegtuig, geven je een rondleiding door Paramaribo en ze verzorgen veel tripjes voor hun stagiaires. Dus dat is erg leuk!!! Kamer kunnen we ook via hun krijgen, is 125 euro. Dat valt nog mee, weten nog niet 100% zeker of we die kamer willen.
Wij gaan ook voor 5 maand, word een kleine 5 maand denk ik. Doordat wij pas eind feb kunnen gaan, ivm met stage die we nu in NL hebben.
Ow dat is wel supernetjes dat dat bureau dat ook allemaal regelt voor jullie! Maar gaat wel een stuk sneller dan VPSI dan, ik ben al ongeveer 4 maanden bezig en echte schot in de zaak zit er niet naar mijn idee. Maarja, mijn school had geadviseerd om met VPSI te gaan contacten, mja :disgust:
Mijn huisbaas haalt mij ook op van het vliegveld, dus dat is wel fijn. Sta ik daar niet in mn remi met mijn koffers te zoeken naar een taxi :biggrin:
Hallo lieve mensen…het wordt vast heel gezellig in Suriname! Ik heb mijn stage en woning via Stageloket Suriname. Ze hebben me heel goed geholpen!! Kreeg laatst een mail van mijn stage dat ik moest doorgeven waar ik woon en wanneer is precies aankom, dan laten ze me ophalen van de airport!! Heel fijn en een goed begin!! haha…:biggrin: Ik heb een huisje samen met mijn vriend in de Anton de Komstraat…5 minuutjes van t centrum…erg fijn dus!! Alleen moet ik wel een stuk fietsen naar mijn stage ben ik bang…maar goed, geeft niet… doe ik nog wat actiefs in die hitte!!
Te huur te Zorg en Hoop, Paramaribo een volledig gemeubileerd 2 persoons apartement met 1 slaapkamer (met airco). Er is een ruime zit/eetkamer/keuken, bad/toilet. Dichtbij openbaar vervoer, internet cafe’s, scholencomplex en ziekenhuis. De huur bedraagt Euro 300.
Maak vrijblijvend contact voor meer informatie/foto’s.
Dus je bent wel te spreken over stageloket?
Ik dacht eindelijk dat er wat schot in de zaak zat, totdat school vandaag een email stuurde dat ook deze aangeboden stageplek niet voldoende mwd-gericht is. Ik word vanuit school echt continue van het kastje naar de muur gestuurd, echt deprimerend gewoon. Ik moet allerlei dingen achterhalen, maar school weet zelf niet precies wat dan, waardoor ik telkens met, voor hun, een niet bevredigend antwoord aan kom. Zijn volgens mij ook echt niet bereid om even met mij mee te denken hoe en wat.
Ga zo even met VPSI bellen en maar weer terugkoppelen in de hoop dat ze weer op zoek gaan naar een nieuwe stageplek. Hopelijk komt VPSI nu of met een hele duidelijke taakomschrijving of gewoon een echte mwd-gerichte stageplek. :paranoid:
Zit stiekem ook een beetje te twijfelen of ik niet moet overstappen naar bijvoorbeeld stageloket. Moet je daar ook bemiddelingskosten betalen? En helpen ze je daar snel?
Had het regelen van een stageplek en dergelijke zelf allemaal iets idealistischer voorgesteld :frown: Maargoed, nog 3 maanden de tijd en dan breekt er wellicht een hele mooie tijd aan :dope: