Stage Suriname!

Hallo allemaal!

Ik ga vanaf begin februari tot eind juni stage lopen in Suriname/Paramaribo.
Ik ga alleen en mij lijkt het leuk om in contact te komen met andere stagiaires!!
Ik heb al een kamer gehuurd op de Mozartstraat!
Ik doe de opleiding SPH en ga een stage doen in de richting met kinderen.

Lijkt me leuk om reacties te krijgen!
xxellen19xx@hotmail.com

XX Ellen

Ey ellen,

Hartstikke mooi dat je al een stageplaats hebt gevonden en ook nog eens een verblijfplaats. Ik moet stage stage lopen in de periode feb. eind juni .Ik ben tot twee keer toe in Suriname geweest en vond het echt geweldig. Ik twijfel alleen nog of ik in suriname of in canada stage wil gaan lopen. Ik heb komende week een intervieuw met mij internship coördinator. Ik vroeg me af hoe jij eigenlijk aan je stageplek bent gekomen en natuurlijk je verblijfplaats.
hoor wel van je

Greetz

melvin

hoi,

ik ga eind januari tot…naar suriname

volgende week krijg ik ongeveer te horen waar ik precies wordt geplaats
we houden contact

als goed is krijg ik dan ook te horen waar ik verblijf (slaapplaats)
dan hoor je meer van mij

Groetjes
Sabine

hallo,

ik ga in februari tot juni 06 ook stage lopen in suriname, ook alleen! dus ben erg benieuwd of 'r ook veel mensen alleen gaan, jij wel he ellen?
ben benieuwd hoe je je voorbereid!

groetjes michelle

Hallo stagiaires!

Als je andere stagiaires/vrijwilligers wil ontmoeten, die in dezelfde periode naar Suriname gaan, dan kan je je opgeven bij de Stichting Projecthulp Suriname (SPS) voor hun voorbereidingsmiddag. Tijdens deze middag wordt niet alleen veel nuttige informatie gegeven over je reis naar en het verblijf in Suriname, maar kan je dus ook leuke contacten op doen. Zie hun website www.projecthulpsuriname.nl.

Groetjes,
Sterre :slight_smile:

hallo allemaal ik moet stage lopen vanaf feb tot juni en zou dat graag willen doen in suriname weet iemand hoe aan een stage plek kom in suriname en dan graag in ict.

groetjes,
janet

heeeeeej Ellen,

Ik ga ook in mijn ups stage lopen van begin februari tot en met eind juni. Ik vind dit wel een leuke manier om zo een beetje in contact te komen met andere staigaires. ben je niet zo alleen…

Ik doe Bedrijfseconomie en ga stage lopen bij een touroperator. heb der erg veeeeel zin in!!

Reacties zijn altijd welkom

Haaaaaay Ellen, ( en anderen)

Ik ga ook alleen stage in Suriname lopen vanaf februari t/m juni. Mij lijkt het ook een leuk en goed idee om contact met andere stagiaires te hebben. Ik ga trouwens stage lopen bij het korps politie.

Groetjes van Christa oftewel Chrissie

Heey Allemaal!:suriname:

Leuke reacties allemaal!

Ik vertrek de 31e januari naar Suriname tot waarschijnlijk de 30e juni.
Alles is onderhand geregeld en het begint nu echt dichtbij te komen!

Iedereen ook nog veel succes met de voorbereidingen! En we zien elkaar vast wel in Suriname! :wave:

XX Ellen

heeeeej Chrissie,

Leuk dat je ook naar Suriname ga! heb je al een kamer enzo en wanneer vlieg je heen?

Tis wel leuk dat je zo alvast een beetje mensen leert kennen.

Liefs Anja
[EMAIL=“anjalaninga@hotmail.com”]anjalaninga@hotmail.com

Haaay Anja,

Het was de bedoeling dat ik eind januari zou vertrekken, omdat we op 1 februari met onze stage moesten beginnen. Maar omdat de school opeens een toets op 3 februari heeft gepland, vertek ik nu op 4 februari (yep heeeeel slim geregeld van school :(…) Ik begin dan pas op 6 februari met mijn stage.

En jij? Heb je al alles geregeld? (beurs, huisvesting, ticket enzovoorts)

Groetjes van Christa oftewel Chrissie

Heeeej chrissie,

Ik vlieg 28 januari naar Suriname toe. Ik heb de meeste dingen al wel geregeld. heb al een ticket en huisvesting. (kwattaweg). Krijg woensdag de inentingen en moet nog visum ophalen in Amsterdam. Heb jij al wel een kamer?

Succes met de voorbereidingen!

Liefs An

hai,
ik vertrek 26 januari vanuit schiphol om 12.30. ik ga stage lopen bij kindertehuis Betheljada, en ik zit in studentenhuis in mozartstraat…

ik heb mijn inentingen gehad, ticket gekregen, nu nog visum rgelen.
en verzekeringen etc ook geregeld
nog 3 weken en ik ben weg…

xx suc6 met regelen iedereen

TOT IN SURI…

hoi!:wave:
leuk forum en helemaal prima om zo met andere suri-gangers in contact te komen!
ook ik ga stage lopen in Paramaribo bij een auto importeur van 15 feb tot en met 14 juni.
kheb een kamer in een studentenhuis aan de Eduard Prachtstraat…nog mensen die bekend zijn met dat huis, er ook heen gaan, of nog woonruimte zoeken?
verder alles al geregeld van spuiten tot en met visum.!:slight_smile:

groetjes Frank

Hoi Hoi,

Ik en een medestudent gaan ook stagelopen in Suriname voor 3 maanden. Wij vliegen 1 februari om 12.30, dus als er meer mensen dan gaan, is het leuk om mekaar te leren kennen misschien.
Wij komen te wonen op de Nijbroekstraat (geloof dat daar nog wel 1kamer vrij was, maar dan moet je er snel bij zijn. voor info ff mailen) Kent iemand toevallig die Buurt/Huizen…??
Erg spannend!

Tot in Suriname allemaal :smiley:

Groetjes Lucinda

Heej mensen!

ik zie dat bijna iedereen van jullie al een stageplaats heeft

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon14.gif

. Ik ben benieuwd of jullie gebruik hebben gemaakt van een tussenpersoon (bijv. stageloket Suriname). Zo nee, waar hebben jullie de stages gevonden?
Wat voor stage doen jullie? Ik doe nl. Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs, maar wil absoluut niet bij een touroperator of een reisbureau aan de slag

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon10.gif

. Hebben julllie nog leuke adressen, bericht me dan ff!
Verder ben ik benieuwd naar hoe het leven in Suriname is als verwende Nederlander (niet dat ik dat ben, maar Nederlanders hebben t niet slecht toch??

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon11.gif

)… kan me voorstellen dat het woon- of de hygienische omstandigheden in Suriname iets achterblijven bij die van Nederland… Graag jullie ervaringen! Lijkt me super om dr heen te gaan!

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon12.gif

Groetjes Marcella

ej!
ik heb mijn stage via wereldstage.com…die werken met het Flexible Stagebureau in Paramaribo…probeer maar eens op hun site, of er iets bij staat wat je bevalt!
groeten
Frankie

Aan Sabine Beelen…

Hai Hai,

Je bent al vertrokken en zit al in Suriname nu, bevalt het daar? Ik las dat je in het studentenhuis slaapt aan de Mozartstraat, welk nummer? Misschien is het wel dezelfde waar ik op 25 februari 2006 intrek?
Groetjes Marusch

/

Beste toekomende stagiairs,

Leuk om te lezen dat jullie allemaal zoveel zin hebben om naar Suriname te gaan. Wij zijn er van overtuigd dat jullie een zeer positieve en onvergetelijke ervaring tegemoet zullen gaan! Suriname is één van de mooiste landen op deze aardbol en de mix van mensen is letterlijk hartverwarmend.

Wat stages betreft:
Vraag aan jouw stagebureau van jouw school welke contacten zij al hebben, dit scheelt je vaak een hoop werk. Daarnaast kun je gewoon zelf diverse bedrijven/scholen in Suriname benaderen met de vraag of ze een stagiair nodig hebben. Zorg dan wel dat jouw school de stageplaats ook accepteert!

Tip: bellen gaat een stuk beter dan emailen. Het is een stukje duurder, maar niet iedereen in Suriname is gewend om regelmatig terug te mailen, waardoor je som teleurgesteld zit af te wachten. Vraag dan om het faxnummer van het bedrijf zodat je jouw cv en de nodige papieren van school naar het bedrijf kunt faxen (dit werkt vaak ook sneller dan email).

Wat huisvesting betreft:
De goedkoopste optie is het delen van een gehele woning met meerdere stagiairs. De prijzen van woningen beginnen al bij 350 euro per maand.
Ken je geen andere stagiairs die ook gaan? Een kamer huur je al vanaf 150 - 175 euro per maand (soms zelfs met eigen badkamer in de kamer!).

Via www.casacama.com kun je op je gemak ruim 100 particuliere woningen en kamers in vrijwel alle wijken van Paramaribo bekijken. Je kunt ook online reageren op de accommodaties.

Indien jullie vragen hebben over stagelopen of huisvesting in dit tropische land, neem dan gerust contact met ons op via [EMAIL=“info@casacama.com”]info@casacama.com

Mvg,
Nadia Tjong A Hing