Stage Suriname!

www.stagewonen.nl

Uniek in Suriname Paramaribo.
Studenten complex met 20 kamers met zwembad en hangmattenkamp, eigen douche en toilet.
Het complex is gelegen op tien minuten fietsen van het stadshart in een zeer veilige en nette buurt met bewaking.
De kamers zijn voorzien van een internet aansluiting, een groot bed, een kledingkast, bureau en een plafond ventilator.
Aan stagewonen zit ook een in Nederland opgeleide huisarts verbonden.
Al met al een unieke kans om met mede studenten onder 1 dak te wonen en een geweldige tijd te beleven in Suriname.
Kijk voor meer info op www.stagewonen.nl of mail naar stagewonen@hotmail.com

Eey Allemaal!

Ook ik ga in februari tot eind juni in mn eentje naar suriname! Ik ben nog druk bezig met het rond krijgen van mn stage, op dit moment ben ik in onderhandeling met een verzekeringsmaatschappij. Ik ga nu naar mijn laatste jaar Facility Management.
Ik ben ook alvast bezig met het zoeken van huisvesting, hoe zijn jullie hier aan gekomen?

Ik zou het leuk vinden om met jullie in contact te komen, dus jullie kunnen me altijd mailen: [EMAIL=“brendabalvers@hotmail.com”]brendabalvers@hotmail.com.

Greetz Brenda
:biggrin:

Hi,

Ik ga dezelfde periode ook alleen naar Suriname (3-2 tot 4-7 stage MWD). Ticket heb ik al geboekt, het visum is zo geregeld, alleen moet ik nog het een en ander uitzoeken met reisverzekeringen.
Ik ben nog bezig met de huisvesting, een studentenhuis zoals bij stagewonen lijkt me zelf wel ideaal (incl internet) , maar ik wil eerst foto’s en reacties afwachten over dit complex.

Ik kom ook graag in contact met studenten die in deze periode naar Su gaan, dus je kunt me een berichtje sturen.

Ik ga van feb. 2007 tot feb. 2008 naar Paramaribo stage lopen. Ik zal binnenkort eens wat mailtjes versturen naar jullie, lijkt me leuk om wat mensen te leren kennen!!

groetjus yolien

He wat leuk! Ik ga ook stage lopen in suriname in februari samen met een klasgenootje van mij! Ik studeer pedagogiek. Ik moet nog op zoek naar een stageplaats, ik moet eerst nog van school te horen krijgen wanneer ik precies weg kan. daarna ga ik alles direct regelen. Dat zal volgende week ongeveer zijn denk ik! Ik heb er erg veel zin in.
Ik denk er ook over na om aan de mozartstraat te wonen, wie weet worden we dan huisgenootjes xxellen19xx

Hey Frank,

Welke stage bemiddelingsbureau’s zijn dat? Ik ben ook op zoek naar een stage in Suriname en studeer communicatie…groetjes astrid

Ik ga in 2008 drie maanden naar Suriname. Heeft iemand enig idee hoeveel je ongeveer kwijt bent in totaal met alles wat je moet regelen enzo?

Ey!! Ik ga vanaf februari t/m juni 2007 ook stagelopen in Suriname! Bij een verzekeringsmaatschappij ga ik mijn afstudeeropdracht doen.
Groetjes Harold!

Aiii… Ik geloof dat het bij mijn laatste post blijft… deze topic…

harold, zo actief is dit fourm ook niet :wink: Maar leuk dat je dan stage gaat lopen!

hey Ellen

Ik studeer ook Bedrijfseconomie (3e jaars) Hoe heb je stageplek geregeld bij een touroperator. Is dit ook goedgekeurd door je school. Zoja welke school zit je. Ik studeer zelf aan de hogeschool inholland ik wacht nog op goedkeuring. ik ga stage lopen vanaf febr tot juni/juli

hey mensen

ik ga in maart 2007 beginnen aan een drie maanden durende stage in Paramaribo. De onderhandelingen zijn nog in volle gang. Ik zit in het laatste jaar vd studie journalistiek, dus hopelijk wordt het zeer de moeite waard om het land te leren kennen.
Leuk om te zien dat mensen elkaar hier al opzoeken.
Nog mensen met tips voor alles wat geregeld moet worden, afgezien van een dak boven je hoofd. Want dat heb ik al geregeld.

Groetjes Suzanne

Hallo Suzanne,

Wat leuk dat je ook naar Suriname gaat. het is inderdaad een hoop geregel, zelf ben ik nu vanalles aan het rondkrijgen deze laatste maand. Ik vertrek zelf 2 februari voor 5 maanden maatschappelijk werk stage
Je vroeg om tips, dus bij deze:

:smile: aanvragen OV-vergoeding IB-groep
:smile: dekkingen zorgverzekering checken en eventueel reisverzekering afsluiten
:smile: Vaccinaties halen bij het GGD
:smile: Kijken of je nog extra geld uit fondsen van school kunt krijgen
:smile: Nagaan hoe je omgaat met het geld (je kunt wel pinnen in suriname, maar op heel weinig plaatsen, zelf heb ik besloten een surinaamse rekening te openen bij aankomst, en dan internetbankier ik van mijn NL’se rekening. Goedkoper dan steeds pinnen met een nederlandse pas)
:smile: als je een mobile telefoon gaat gebruiken kun je checken of je een Tri-band toestel hebt. Die kun je daar ook gebruiken. (Simkaarten zijn daar te koop voor 15 dollar)

Nou veel plezier met de voorbereidingen!

P.S Voor alle stagiares 2007 met hyves: meld je aan op http://sur2007.hyves.nl

Kijk voor de leukste stages op http://www.suristage.com

Dat heeft mij echt de goede richting op geholpen qua stages, verder kan je ze gewoon op MSN aanspreken! Dus erg persoonlijk contact!

MSN: info@suristage.com

Hoi allemaal,

Ik ga in de maand maart ook stage lopen in Suriname ‘Paramaribo’. Het zou fijn zijn om daar contact te hebben met jullie.
Je kunt me altijd contacteren op [EMAIL=“dien007@hotmail.com”]dien007@hotmail.com
groetjes Dien

Voor de stagemeisjes en stagejongens die van avontuur houden is er een manier om doe-het-zelf trips te maken in Suriname, waarbij gigantisch bespaart kan worden op tripkosten. Neem een kijkje op www.meetsuriname.com

Groeten uit Paramaribo,
Sidney en Miranda.