Hoi,
Ik ben Amber en ga vanaf ongeveer oktober 2006 tot april 2007 stage lopen in Paramaribo. Ik ga alleen en wil graag in contact komen met studenten die rond deze tijd ook stage lopen in Suriname.
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Amber
Hoi,
Ik ben Amber en ga vanaf ongeveer oktober 2006 tot april 2007 stage lopen in Paramaribo. Ik ga alleen en wil graag in contact komen met studenten die rond deze tijd ook stage lopen in Suriname.
Groetjes,
Amber
Hoi Amber
Ik ben ook van plan om in Suriname stage te lopen maar ik ga dan pas in februari 2007 heen…
Heb je al een stageplaats? hoe ben jij eraan gekomen ik ben namelijk nog druk bezig met zoeken.
Groetjes,
Brenda:yes:
Hoi Brenda,
School helpt mij bij het vinden van een stageplek. Ik zit op de hogeschool INHOLLAND in Diemen. Verder heb ik een Surinaamse vriend die mij ook helpt daarbij. Er is een organisatie in Suriname die studenten helpt bij het vinden van een stageplaats, die heet de VPSI. Er zijn veel sites die helpen bij bemiddeling, zo ook www.stageindetropen.nl. Deze vraagt volgens mij een geringe vergoeding. Ook kan je via de surinaamse goudengids bedrijven zoeken in Paramaribo en daar dan via email solliciteren. Ik hoorde dat je dan wel duidelijk moet omschrijven wat jij voor hun organisatie betekenen kan.
Succes!
Groetjes,
Amber
Ha Amber,
Ik ga ook ongeveer in dezelfde periode stage lopen. Ik Begin waarschijnljik in oktober tot ongeveer maart/ april… Ik zou eerst met een maatje samen gaan, maar voor haar werd het te prijzig. Ik ben benieuwd wat je in Suriname gaat doen? Ik ga in Suriname voor de klas staan, maar we zijn nog bezig met zoeken en onderhandelen…
groetjes Rick
[EMAIL=“rickgering@gmail.com”]rickgering@gmail.com
Beste Amber,
Ik moet ook rond okt 2006 beginnen met mijn stage. Zelf woon ik In suriname en zit op de hogeschool Inholland. Welke opleiding doe jij en waar ga je stage lopen als ik het weten mag?
*** Groetjes missy84***
Hoi Amber,
Ik ga rond november richting Suriname voor een half jaar. Ik ga vrijwilligerswerk doen bij een kinderdagverblijf in paramaribo.
Groetjes Inge
Ha Amber,
Ik ga als het goed is half september naar Suriname. Ik begin in oktober met stagelopen en blijf tot net voor kerst. Ik ga stagelopen op een basisschool. Ik heb ook nog veel vragen.
Groetjes Suzanne
Wil je andere stagiaires/vrijwilligers ontmoeten die in dezelfde periode als jij naar Suriname gaan? Kom dan naar één van de voorbereidingsdagen van de Stichting Projecthulp Suriname (SPS). Op www.projecthulpsuriname.nl kan je hier meer informatie over vinden. Op deze dagen krijg je bovendien veel nuttige en praktische met betrekking tot je verblijf in Suriname!
De eerstvolgende voorbereidingsdag waarvoor je je kan aanmelden zal binnenkort op de website bekend gemaakt worden (waarschijnlijk in oktober).
Hoi Inge!
Heb je al huisvesting geregeld, want ik en een vriendin van mij zijn op zoek naar een huisgenoot. We hebben al hele leuke aanbiedingen van huizen, die in een veilige en leuke buurt zitten voor zo’n 500 euro per maand (hele huis).
We hopen snel iets van je to horen!
Groetjes,
Amber en Maaike
Hoi Amber en Maaike,
Ik heb nog geen huisvesting geregeld. Was al wel een beetje aan het rond kijken en vragen. Maar is toch wel moeilijk, zeker om in je eentje iets te regelen wat leuk en betaalbaar is. Dus jullie aanbod komt als geroepen.
Dit is mijn email adres [EMAIL=“ingebemelen@hotmail.com”]ingebemelen@hotmail.com kunnen we wat informatie uitwisselen. Ben ook wel benieuwd naar de huisjes, 500 euro voor een heel huis valt zeker wel mee. Mijn project zit trouwens in de wijk Uitvlugt.
Ik hoop snel wat van jullie te horen,
Groetjes Inge
:RockOn: :RockOn: Hoi studenten,
vindt het zo kleinzielig dat studenten gezelschap zoeken wanneer ze stage in Suriname gaan lopen.
Als ze in Nederland zijn ,kunnen studenten naast elkaar lopen en het betekent dan niets, ga je zo ver dan zoek je een partner.
Wie is nou mal.
Ga en ontdek zelf dan heb je veel geleerd maar als een mietje zoeken naar gezelschap is onzin.
IS DIT NOU EEN HYPOCRIET GEDRAG OF EEN BANG ZIJN MAAR DAPPER WILLEN DOEN!!!
BLIJF DAN THUIS.:RockOn:
Groetjes,
Amber
[/quote]
annn geloof niet dat het vergelijkbaar is als je in NL bent, als je alleen naar het buitenland gaat, ver van huis is het vaak fijn dat je mensen leert kennen. Als jij daar geen behoefte aan hebt, ok. Maar laat andere in hun waarde zou ik zeggen!!
Heyhey,
Ik ga eind augustus ook naar Paramaribo samen met een vriendin. Onze stage begint 1 september tot eind januari 2007. Misschien zien we jullie daar wel…is zeker gezellig
Hoi Zuzu (?)!
Ja, dat zou zeker leuk zijn! Ik ga pas november en kannu al niet meer wachten. Hebben jullie alles al geregeld? We zien elkaar daar vast wel een keer!
Groetjes,
Amber
Beste toekomende stagiairs,
Leuk om te lezen dat jullie allemaal zoveel zin hebben om naar Suriname te gaan. Wij zijn er van overtuigd dat jullie een zeer positieve en onvergetelijke ervaring tegemoet zullen gaan! Suriname is één van de mooiste landen op deze aardbol en de mix van mensen is letterlijk hartverwarmend.
Wat stages betreft:
Vraag aan jouw stagebureau van jouw school welke contacten zij al hebben, dit scheelt je vaak een hoop werk. Daarnaast kun je gewoon zelf diverse bedrijven/scholen in Suriname benaderen met de vraag of ze een stagiair nodig hebben. Zorg dan wel dat jouw school de stageplaats ook accepteert!
Tip: bellen gaat een stuk beter dan emailen. Het is een stukje duurder, maar niet iedereen in Suriname is gewend om regelmatig terug te mailen, waardoor je som teleurgesteld zit af te wachten. Vraag dan om het faxnummer van het bedrijf zodat je jouw cv en de nodige papieren van school naar het bedrijf kunt faxen (dit werkt vaak ook sneller dan email).
Wat huisvesting betreft:
De goedkoopste optie is het delen van een gehele woning met meerdere stagiairs. De prijzen van woningen beginnen al bij 350 euro per maand.
Ken je geen andere stagiairs die ook gaan? Een kamer huur je al vanaf 150 - 175 euro per maand (soms zelfs met eigen badkamer in de kamer!).
Via www.casacama.com kun je op je gemak ruim 100 particuliere woningen en kamers in vrijwel alle wijken van Paramaribo bekijken. Je kunt ook online reageren op de accommodaties.
Indien jullie vragen hebben over stagelopen of huisvesting in dit tropische land, neem dan gerust contact met ons op via [EMAIL=“info@casacama.com”]info@casacama.com
Mvg,
Nadia Tjong A Hing
Hey Zuzu,
Het is zeker leuk om een keertje af te spreken wanneer we allemaal in Paramaribo zitten. Ik ga ook in november naar Suriname…
Groetjes Inge
www.stagewonen.nl
www.stagewonen.nl
Uniek in Suriname Paramaribo.
Studenten complex met 20 kamers met zwembad en hangmattenkamp, eigen douche en toilet.
Het complex is gelegen op tien minuten fietsen van het stadshart in een zeer veilige en nette buurt met bewaking.
De kamers zijn voorzien van een internet aansluiting, een groot bed, een kledingkast, bureau en een plafond ventilator.
Aan stagewonen zit ook een in Nederland opgeleide huisarts verbonden.
Al met al een unieke kans om met mede studenten onder 1 dak te wonen en een geweldige tijd te beleven in Suriname.
Kijk voor meer info op www.stagewonen.nl of mail naar stagewonen@hotmail.com