Stage Suriname Sept. 2009

Hey Mensen,
Eind aug. vertrek ik voor mijn stage naar Paramaribo, voor een periode van 5 maanden. Nou lijkt het me leuk wat mensen te leren kennen die ook rond
deze periode gaan.
DUS… mocht je ook in deze periode naar Parimaribo gaan en heb je ook de behoefte om alvast andere mensen te leren kennen, mail me dan even.

Groeten Maarten

Heej Maarten,

Ik vertrek ook eind augustus naar Paramaribo om daar stage te gaan lopen. Heb je al een stageplek geregeld?

Hey Sharonn
Ik heb wel al een stageplek, nog geen huisvesting.
Voor mn stage moet ik een marktonderzoek, concurrentieanalyse en swot maken voor een hotel in paramaribo… best een leuke opdracht dus :slight_smile: Heb jij al een stageplek?

Heej Maarten,

Ik heb inmiddels een stageplek bij stichting IHHJB. Deze biedt juridische bijstand aan vrouwen. Op dit moment ben ik bezig met het zoeken naar huisvesting…

Groetjes

Hoi!

Ik vertrek ook eind September naar Suriname voor 10 maanden stage te lopen in het Academisch Ziekenhuis.
Hebben jullie al een slaapplaats?
En willen jullie ook veel rondreizen daar?

Groetjes,
Sigrit!

Hey Sigrit
ik wil zeker wel de binnelanden gaan bekijken en ik moet ook sowieso naar frans guyana
ivm met mn visum. Verder ligt het er ook een beetje aan of ik er genoeg tijd voor heb want ik moet een marktonderzoek ed voor een hotel gaan doen.

Groeten Maarten

hooi allemaal!
ik ben inmiddels al een paar maanden terug van suriname, huisvesting is niet zo moeilijk, maar soms wel duur, probeer in kleine “surinaamse” reisbureau’s te kijken voor appartementen!

:smiley:

liefs astrid

Hey Astrid,

Bedankt voor de tip!
Ik heb het zelf nu allemaal al geregeld maar er zijn vast wel mensen die er gebruik van kunnen maken.

Groeten Maarten

Hoi maarten!

en als je dan toch in Suriname bent … geniet dan van het binnenland, paramaribo stelt niet zo heel veel voor, maar het binnenland is echt de moeite waard, en probeer dat ook of met andere mensen te regelen of zelf maar niet met reisbureau’s want dat is TE duur!

liefss

Hee,

Ik ga ook eind september voor 4,5 maand naar Suriname.
Erg leuk om nu al te lezen dat er zoveel mensen die kant op gaan in die tijd.

Groetjes Geanne

Hey!

Ik ga ook eind augustus naar Suriname.
Leuk om alvast wat mensen te leren kennen:)
Zou mooi zijn als we wat kunnen regelen om daar
de binnenlanden in te trekken of andere bezigheden
te gaan doen. Laat maar wat horen als je dat wat lijkt:D

Groeten,
Ronnie

Hoi allemaal,

ook ik ga begin september tot eind januari stage lopen in Suriname, voor mijn stage onderzoek moet ik onderzoek gaan doen naar de toeristische ontwikkeling in suriname, ik ga dan ook stage lopen in de toeristische branche.

ook mij lijkt het leuk om al mensen te leren kennen.

groetjes daphne

Hallo!

Ik ga ook eind aug. naar suriname! Heb je al huisvesting? En wat ga je doen?

Groetjes. Yvonne

Zo te zien gaat het een gezellige boel worden daar in suri!
Heb er iig veel zin in!!
Ik heb mn vliegticket ondertussen geboekt en vertrek 27 aug.
De huisvesting is geregeld en de nodige vaccinaties
zitten ondertussen ook al in mijn lichaam.
Nu nog even de laatste tentamens en dan kan het feesten al redelijk gaan beginnen.

Hoi,

Hoe/waar hebben jullie je stages geregeld? Ben beetje verloren aan het lopen op zoek naar stage in buitenland? Sites die het aanraden waard zijn?

thanks!

tom

Hey Tom,

Ik heb samen met een aantal anderen de stage geregeld via stageloketsuriname.
Dit ging eigenlijk redelijk snel en is ook betrouwbaar.

Groeten Maarten

Nog op zoek naar woonruimte met alle voorzieningen dichtbij het centrum,

zou ik aanraden om contact op te nemen met Sander, die heeft tal van

studentenkamers. Regelen zij je stageplaats dan heb je een extra korting.

Zijn er studenten die nog geen stageplek hebben, dit kan wel gauw geregeld

worden.

Neem contact op met [EMAIL=“studentenhulpsuriname@yahoo.com”]studentenhulpsuriname@yahoo.com,

voor al je studentenzaken zoals huisvesting,stage,MKV , visumaanvraag

etc…

Groet, Vermoz

Yes, gezellige boel daar, maar dat had ik al verwacht :wink: Ik vlieg dinsdag en eind december weer terug. Ik ga stage lopen bij een houthandel, marktonderzoek, rondhoutprijzen berekenen, kostprijzen, web-site, folders, etc.

Maartuh, ik moet ook nog naar Frans-Guyana. Misschien slim en gezellig om samen te gaan?

Groeten!!

Juul

Nog een toevoeging;

Ik heb geen multiple-entry visum maar een single journey, dan mag ik toch niet naar Frans-Guyana? (ivm vorig verhaal, verlengen visum +30 dagen)

Woonruimte in Suriname zouden jullie ook kunnen vinden op swietdjaarie. Dit is een resort met vrijstaande woningen onder Nederlandse leiding. Ze zijn bereidt meerdere personen in een woning onder te brengen die de kosten voor verblijf dan onder elkaar kunnen verdelen. Het project is beveiligd en de leiding is 24/7 aanwezig. Beslist de moeite waard om in gesprek te gaan met Jenny de Vries. Haar telefoonnummer is 00597-8664902 of 00597-367528 Kijk ook op haar website www.swietdjaarie.com

Het project ligt buiten het centrum, ongeveer 7 km en dichtbij Lelydorpmaar wel makkelijk te bereiken met openbaar vervoer (srd 0,50 cent). je kunt ook even vrijblijvend langs gaan dat zal ze zeker op prijs stellen, op het project heeft zij sinds kort een outdoor eetcafe en als je geluk hebt kun je "gratis"met de pot mee eten. (Surinaams of echte Hollandse stampot boerenkool. :slight_smile: