stage lopen in Suriname

Halloo,

Ik ben op zoek naar iemand die in de periode van september 2012 tot en met januari 2013 stage gaat lopen in Paramaribo. Ik ga namelijk ook in die periode stage lopen in Paramaribo en ben op zoek naar een maatje om eventueel mee te reizen en een accommodatie te vinden.

groetjes,
bo van den bosch

Beste Bo als je inschrijft binnen een studentenhuis kom je gauw in contact met nieuwe studenten…Informeer naar studenten die in die periode afreizen kan je altijd wat afspreken. Voor informatie [EMAIL=“info@stagehulpsuriname.com”]info@stagehulpsuriname.com

Hee Bo,

Ik ben er ook in deze periode (september 2012 - januari 2013). Wacht nog op goedkeuring van mijn MKV - aanvraag. Jij ook? Hangt een beetje vanaf wanneer ik die goedkeuring krijg en dan wil ik een ticket boeken. Wil ook wel samen met iemand daarheen reizen. Ik heb al wel een accommodatie aan de Kwattaweg. Weet niet bij welke school je zit? Ik Hanzehogeschool. Misschien kun je kijken of je daar ook kunt?

Groetjes Berlinde

Ik heb een mooie goed beveiligde beneden woning te huur met Airco, warm/koud water en wirreles internet verbinding inclusief gas licht en water. Het is een 2 kamer woning en is volledig gemeubileerd. voor nadere info. kunt u mij mailen . shardaberkleef@yahoo.com
inclusief is te woning voor €300,- per maand te huur. de woning is in omgeving Anniestraat , charlesburg. in een bewoond gebied.

1 like

Hoi Bo en Berlinde,

Ik zit in de periode van half sept t/m half dec in Paramaribo voor vrijwilligerswerk in het AZP. Ik ga er alleen heen en wil graag contact maken met mensen die ook in deze periode in Paramaribo zitten. Ik zou het dus leuk vinden om contact met jullie te houden.

Groetjes, Chantal.

Voor verblijf ckeck de website www.huisvestingsuriname.sr

Hallo allemaal,

Wij gaan ook op vakantie naar Suriname. Ik ken Suriname goed en heb zelfs 21 jaren veilig en met veel plezier gewoond. Altijd 23 -30 graden tropische zon en een fantastische studenten tijd. Sommige dingen worden wel traag en irritant geregeld, dat was opzicht best jammer, maar over de hele lijn is het plezierig en lekker vertoeven in het land met de meest tolerante volk op aarde.

1 like

Hoi Chantal! Leuk dat je ook gaat! Misschien kun je je mailadres in een privebericht sturen naar ons? Kunnen we zo contact houden! Groetjes Berlinde

Zoek je een accommodatie. Kijk op www.studentenkamersparamaribo.nl.

Zeer centraal gelegen.

Hallo zuster Chantal,
Ik studeer aan de Anton de Kom universiteit achter AZP. Ik ben op zoek naar kamergenoot. Grappig dat je ook Chantal heet viel me op. Het is heel goedkoop en 5 min van het ziekenhuis. Plus ik ga er elke dag heen. Hope ur interested als j nog geen stage stekkie hebt en/ of meer info wil
Gr,
Chantal

Hey,

Ik zit nu in Suriname.
Ik vroeg me af of je al een beetje je weg hebt gevonden?
Ik nog neit helemaal, ik ben er namelijk pas 1 dag en vind het lastig om me weg te vinden.
Logische na een dag.
Hoe heb jij dat gedaan? Of ga jij dat doen?

Groetjes

wil je ervaring uitwisselen met studenten die al in Suriname zitten stuur een mail als je wilt kunnen wij je in contact brengen met stagiaires die op dit moment in Su zitte.

Ik zou dat eigenlijk wel graag willen. Aangezien het lastig is om hier alleen te gaan stappen enzo.

1 like

Hoi Lisaisin,
Ben je alleen hier of in een studentenhuis en wat doe j voor stage in Su? J wegvinden kan heel makkelijk met google maps. Als je leuke dingen wil doen kan je t beste Zus en zo en daar beetje info scoren. Heel veel staggiares die hierkomen hokken met andere staggiare, maar kom je niet in buitenland stage lopen om buitenlanders en hun cultuur te leren kennen. Surinamers zijn heel gastvrij en kun je makkelijk naar toestappen om een babbeltje. Ik ben zelf surinamer. Dus ik begrijp wel dat je vertrouwd ben met je eigen mensen, maar die ken je al. Er zijn een heleboel leuke kiekjes (rally’s, sportevenementen, disco’s, musea, goedkope tripjes ) te beleven met surinamers. Bijvoorbeeld de mensen van je stage plek. Je leert hoe we feesten, wat z eten en waarom we zo relaxed zijn altijd. Hihihi. Nederlandse vrienden kan je hier opzoeken en mee uitgaan ja, maar ja dt kon je in Nederland ook al. Is een beetje een uitdaging maar probeer t. We zijn niet zo lomp als we eruit zien hihihi. Succes

Beste Lisa,
stuur maar een mail, het gevoel is begrijpelijk, dan ontvang je enkele studenten hun nummers, die heel fijn zijn en je graag mee zullen slepen.

Hoi Guys!

Ik kom over een week aan, lijkt me leuk om met een paar mensen in contact te komen. Ikzelf woon op de princessenstraat, waar zitten jullie? En wat voor stage gaan jullie lopen? Idee om een facebook groep aan te maken?

Gr, Syl

Ik heb een fantastische studententijd gehad in Paramaribo. Studenten onderling zijn net families van elkaar en ondersteunen mekaar. Niemand mag vereenzamen is vanzelfsprekend daar. Dat komt door de instelling van de persoon en het warme weer, volgens mij. Genieten, hard werken en een veilige omgeving creëren zijn daar toch belangrijk.

Hai Syl,

Het is al weer een tijdje geleden dat je je bericht geplaatst hebt op deze forum. Maar omdat ik mijn 2e woning aan stagiaires uit Nederland en Belgie wil gaan verhuren en deze onder hun aandacht wil brengen, vroeg ik mij af of er een facebook groep is opgericht waar ik mijn woning zou kunnen promoten.

Ik hoop op een spoedig bericht
Gr
Dozee stage- vakantiewoning Suriname Paramaribo-Noord