Suriname stage 2009, wie is er ook?

Hoi suriplanners,

ik vertrek in februari voor mijn stage naar Suriname voor een periode van 4 maanden.Mijn stage en huisvesting is al geregeld door het stagecontact in Suriname. Ik kijk er heel erg uit naarvdeze formidabele tijd.

Wie zal ook van de partij zijn???

groet Mark:zon02:

He Mark,

Wat leuk… ik wilde net een berichtje plaatsen met wie er in februari ook naar Suriname gaat. toevallig… Ik vertrek op 7 februari voor 5 maanden naar Paramaribo.

Groetjes Marjolein

Hey!

Gezellig! Ik ga stage lopen bij het Spanhoekhotel in Paramaribo van 1 februari tot eind juni! IBen nog op zoek naar een gezellig studentenhuis! Nog tips? waar verblijven jullie??

Groetjes Leonie

hoi allemaal,
Ik ga in de maand maart vrijwillegerswerk doen in Paramaribo. Het zou fijn zijn om contact met jullie te hebben daar. Je kunt me altijd contacteren via [EMAIL=“dien007@hotmail.com”]dien007@hotmail.com.
Groetjes Dien.

Ik heb dit jaar van jan-mrt een coschap gelopen in het Diakonessen ziekenhuis. Ik hoop begin februari nog een coschap te lopen in het academisch ziekenhuis, maar het wil nog niet echt vlotten met regelen (surinamers zijn niet snel :frowning: )
Ik kan jullie wel een huis aanraden van Reefani (heel grappige man)
Je kunt hem bellen op 0597-8578063
Het is een huis in de Gongrijpstraat met minstens 2 andere studentenhuizen binnen 50 mtr! Het ligt zo’n 5 minuten lopen van het centrum. Echt een aanrader! Huur is nu (pas duurder geworden) tussen de 150 en 190 euro per maand. Als je hem belt doe hem dan de groeten van Marieke uit Leiden :wink:

Als je een fiets wilt zijn er diverse mogelijkheden… Ik heb er een gehuurd van Jopie, die komt hem bij je brengen. Bovendien komt hij hem vrijwel direct repareren als er iets kapot is (band is snel lek door de wegen daar :wink: ) Als je hem dan 's ochtends belt, komt hij hem meestal wel 's avonds repareren. Hij is te bereiken op 08578063 en het kost 75 srd per maand (dacht ik).

In Paramaribo zijn een paar taxi’s die speciaal voor studenten rijden, dus sla de volgende nummers op in je telefoon:
Anand 8510190 (doe hem vooral de groeten van Marieke!!!)
Brian 8649788
Petje 8789366 (is het broertje van Brian)

Verder kun je het best een surinaamse simkaart kopen, omdat het maar zo’n €7,50 kost en veel goedkoper bellen is dan met je eigen mobiel.

Succes met de regelingen allemaal! Ik hoop er ook weer te zijn in februari!!

Bedankt voor de nrs! Altijd wel handig.:slight_smile:
Groetjes Dien

kijk ook bij cardy voor de speciale prijzen van fietsen…is srd100 (euro 25-30)per maand met een uitstekende service…en degelijke betrouwbare europese fietsen…

groets

Geachte Hr/mevr,

Ik ben Surinaams Student in Nederland, aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. 3de jaars Informatica en Economie student, Bama systeem. Ik heb meerdere huizen te huur in Suriname, die vaak genoeg al verhuurd zijn voor langere termijn. Let wel: ik ben geen tussen persoon, u handelt dus rechtstreeks met de rechtspersoon, het zijn huizen van mijn ouders. De bedoeling is om een overstap te doen wat de segmentering betreft, van normale huurders naar Europese Stagiaires, waarbij of het heel huis voor groepen beschikbaar is of gewoon een enkel kamer per persoon. Positionering op deze groep, vereist ook bepaalde veranderingen, om zaken voor deze groep makkelijker, veiliger, mobieler, goedkoop en huiselijk te maken. Ik heb sinds kort een huis vrij staan(bovenwoning: 3-4 slaapkamers) te huur in Paramaribo (Paramaribo Noord). Nette en veilige buurt. 10 min fiets afstand van centrum en optimale busverbinding.Het kan als geheel of per kamer gehuurd worden.
Voordelig voor stagiaires die als groep naar Suriname gaan!! Nederlandse fietsen eventueel beschikbaar.
Indien u geinterresseerd ben en of andere kent die ook interresse hebben of dernaar toe gaan, help of hoor ik het graag.

Mvg,

Leandro[EMAIL=“m.bodewes@projecthulpsuriname.nl”]****