Wat leuk dat er zoveel stagiaires rond die tijd naar Suriname gaan, jullie gaan allemaal naar Paramaribo toch?
Ik moet in januari ook beginnen met een stage van 6 maanden, en Suriname lijkt me echt een uitdaging! Ik studeer hotelmanagement, dus moet nog een leuk hotel vinden om stage te lopen. Ik heb een mail gestuurd naar de email adressen die jullie op dit forum gezet hebben. Dus hopelijk mailen jullie me terug!
Groetjes Malon
Ik ga ook stagelopen in Suriname, vanaf 31 januari begint mijn stage en ik blijf ongeveer 5 maanden!! hebben jullie inmiddels al woonruimte gevonden? Ik nog niet, maar waarschijnlijk ga ik in een van deze dagen een kamer reserveren;)
Hoi Jolijn,
voor een leuke Stdenten woning kijk op www.kamers.sr
ze zijn midden in de stad en laag in prijs.inclusief internet en schoonmaak 1 keer per week.
Hoiii! Wat leuk dat er zoveel mensen naar Suriname gaan! Ik heb al een stageplek weten te bemachtigen maar ik ben nog op zoek naar een onderkomen… anybody any good tips? Ik ken de meeste al, Flexible Stagebureaus & Stagewonen.nl (hoor echter wat nare dingen over deze plek, dus twijfel ik). Maar voor die prijs huur ik liever een appartementje in een groot appartementje complex met mijn eigen badkamer/kitchen/wifi etc.
Naja ik hoop nog een reactie te krijgen. doegggg xx
Wanneer ga je? Ik ga in april, maar ben ook nog op zoek naar onderkomen!
Heb vorig jaar een halfjaar in Suriname stage gelopen, vond het zo super dat ik nu terugga voor 3 maanden vrijwilligerswerk!
Heb destijds een halfjaar bij stagewonen gewoond. Mooi complex, maar inderdaad een niet-relaxte huisbaas en beheerder. Ik ga daar zeker niet meer naartoe, en zou t je ook niet aanraden… Zijn vreemde dingen gebeurd en deel van de borg niet teruggekregen… Maar goed, uiteindelijk moet iedereen zelf beslissen!
Succes!
Ja! Ik las al op verschillende fora dat het niet zo goed zit met die plek. Dus ik had zeer zeker mijn twijfels. Ik ga eind januari! Ik heb echt geeeen idee waar ik moet blijven! Wil het liefs een appartementje in een appartementencomplex. Want voor een kamertje betaal je soms al 250 euro, voor dat geld kan ik dan net zo goed een apart. huren met mijn eigen keuken, badkamer etc.
Ja daar heb je wel gelijk in! Maar misschien wel n beetje eenzaam in je eentje in een appartement? Ik persoonlijk geef de voorkeur aan een studentenhuis, zeker als je alleen gaat… Tenzij er studenten zijn die een appartement willen delen…! Houd me maar op de hoogte, ben wel benieuwd!
Klopt, ik wil het liefs wel in een studentenhuis maar een douche delen zie ik niet zo zitten. Ik ben namelijk echt een clean freak ennuhh als ik een slordige “badroom mate” heb dan vind ik dat alles behalve prettig! Dus dan wordt het al gauw een apart. Naja, ik moet er nog even goed over nadenken: Comfort (but probably alone) VS Sharing and meeting fellow stagiaires… ahahaha
haha, tja dan moet je inderdaad alleen gaan zitten! Wil best mn nr geven dan kom ik je wel opzoeken in april haha
Ik weet de weg naar de discotheken en kroegen
hee! ik zit in een heel prettig appartement. Naast mijn appartement staat nog een appartement vrij. Het beschikt over alle faciliteiten. Wasmachine, ventilators. Je hebt 2 kamers, een badkamer, woonkamer en een keuken. Je betaald 250 euro. En het lijkt me erg leuk om buren te krijgen!
Heb je interesse dan kan ik nog meer informatie geven!
En voor contacten of iets leuks te doen! Laat het mij weten.
Er is geen website maar ik kan je de foto’s sturen, als je dat wilt?
Mijn emailadres is rachel_catsburg@hotmail.com.
Als jij mij even een mailtje stuurt… dan heb ik je emailadres en kan ik de foto’s toe sturen.
Is dat een idee?
Ik ga van 5 februari t/m juli stage lopen op de ChristusKoning School te Paramaribo, geschiedenisles geven. Nu is het afwachten voor een MKV.
Die is al een tijd geleden aangevraagd, maar pas op 10-11 hebben zij een bevestiging ontvangst MKV aanvraag gestuurd. Hoe lang heeft de MKV-aanvraag bij jullie geduurd?
Leuk dat je ook stage gaat lopen! Weet je ook al waar je gaat wonen?
Mijn brief van mn MKV is van 20 oktober en tot nu toe zit mijn nummer er nog niet bij. Maar ik denk dat ik m binnenkort wel krijg aangezien ze nu bij nummer 426 zijn en ik nummer 440 heb! Ik denk dat je ervanuit moet gaan dat het ongeveer twee maanden duurt!!
Leuk dat je ook stage gaat lopen in Suriname. Ik ga van 10 februari t/m 2 juli ook naar Suriname. Ik ga stage lopen bij het Parelhuis.
Ze hadden mij op school verteld dat het zeker 3 maanden zou duren voordat het mkv goedgekeurd zou worden. Ik kijk net op de site, en zie dat het al goedgekeurd is! Ik heb 20 okt. de bevestiging gekregen, dus het heeft iets meer dan een maand geduurd. Ben er echt blij mee!
@ Nicky ea: dat kan rustig een paar maanden duren inderdaad! Alles op z’n tijd he, zo denken de surinamers nu eenmaal! No Spang
Wacht maar tot je daar bent, dan snap je dat haha
Het kan ook gerust dat je niets hoort maar het al is goedgekeurd… Ik geloof dat ik 3 maanden gewacht heb vorig jaar en niets gehoord. Toen zelf gebeld en wat bleek: het staat allang klaar voor u mevrouw! haha
Positief dat je MKV zo snel binnen is, ik ga de site ook in de gaten houden! Ik ga verblijven op de Onoribolaan, samen met twee studiegenoten. Onze stagebegeleider heeft het geregeld, maar ik heb de foto’s nog niet gezien, dus ik ben benieuwd hoe mijn huisje eruit ziet.