Spotgoedkoop naar Kuala Lumpur via Londen Stansted met Air Asia X.

tip voor de overnachting: willows guesthouse

zit vlak bij Stansted, maar neit op vluchtroute, dus geen lawaai. Ze halen je op van het vliegveld, en brengen je de volgende dag weer terug. ik had via booking geboekt.

Cambridge schijnt in de buurt te zijn, een klein stukje met de trein, dus dat is misschien ook wel leuk om de tijd te doden. Zelf zijn we gewoon Londen in gegaan voor een paar uurtjes.

wat je andere vraag betreft over beenruimte etc. zie hieronder, daar is al over geschreven

Je kunt in 2010 voor 419,euro met malaysia airlines naar kuala lumpur, voor 599 naar bali beiden retourtjes.

Ja en voor welke maanden geldt dit? Zeker van maart tot mei? veel mensen gaan in juli en augustus dus ook goed om te kijken naar de tarieven in deze maanden.

Frank

Inderdaad geldt dat voor deze periode. Heb niet verder gekeken omdat dit onze reisperiode gaat worden.

Ik ben onverwacht eerder uit Zuid-Oost-Azië terug naar Nederland gekomen.
Ik heb nu nog 4 ongebruikte tickets, waar ik helaas zelf geen gebruik meer van kan maken.

• Bangkok - Bali
    op 21 december 2009
    vliegtijden: 06.15- 11.25 (200 euro)

• Bali - Kuala Lumpur
    op 17 januari 2010
    vliegtijden: 06.05 - 09.05. (50 euro)
    bagage 20 kg.

• Kuala Lumpur - Londen
    op 19 januari 2010
    vliegtijden: 15.50 - 21.50 (300 euro)
    bagage 20 kg.

• Londen - Weeze
    op 20 januari 2010
    vliegtijden: 07.30 - 09.30 (30 euro)
    1x ruimbagage

Heb je interesse, in alle of 1 van de tickets, laat het me weten, dan kunnen we het een en ander regelen m.b.t. de prijs en de omboekingskosten. [EMAIL=“annickoverkamp@gmail.com”]annickoverkamp@gmail.com

Hallo forumleden,

Wij hebben zojuist ook onze zomervakantie 2010 vastgelegd en tickets van Londen Stansted naar Kuala Lumpur geboekt via Air Asia. De vlucht vanuit Londen gaat om 21.00 uur. Nu willen we via Easyjet de vlucht naar London boeken en dan zouden we om 18.20 uur in Stansted aankomen. We vragen ons af of die 2,5 uur overstaptijd voldoende is voor de aansluitende vlucht met Air Asia. Alternatief is dat we de vlucht daarvoor nemen maar dan hebben we zo’n 12 uur wachttijd op Stansted.

Op het moment dat je je baggage hebt en door de doune bent is het rond zevenen en heb je nog steeds 2 uur de tijd om weer in te checken en naar de gate te gaan.

Let wel, als je vertraging hebt met easyjet dan kan het misschien zomaar afgelopen zijn met je Maleisie avontuur en je weer een nieuw ticket mag kopen bij Airasia. Dus als je echt zeker wilt zijn dan neem je maar de vlucht en wacht maar wat langer in Londen, misschien dat je baggage ergens kunt inleveren/stallen en kan je ook nog naar de stad.

Succes.

Frank

Ok Frank, dank voor je snelle reactie. We gaan er even goed over nadenken.

Ik heb ook voor de zomer van volgend jaar geboekt. Heen vlieg je inderdaad om 21.00 uur van Londen naar Kuala Lumpur. Dat wordt dus een vroege vlucht met Ryanair ofzo. Ik ben liever acht uur te vroeg op een vliegveld dan twee uur en dat ik moet hopen dat m’n vliegtuig geen vertraging heeft. Terug plakken we er mooi even een paar daagjes Londen aan vast voor we terug naar Nederland gaan :slight_smile:

We hebben dus inderdaad maar besloten om de gok niet te wagen en vliegen nu zelfs een dag eerder met Easyjet naar Stansted. We hebben maar een extra hotelovernachting geboekt zodat we relaxed aan de vakantie kunnen beginnen.

Heb je nu al Easyjet geboekt? Als je een tijdje wacht komt er vast nog wel een aanbieding langs zodat het nóg goedkoper kan.

Verwacht eigenlijk niet dat ze in het hoogseizoen met een stuntaanbieding zullen komen (maar kan me natuurlijk vergissen). Bovendien wilden we niet het risico lopen dat als we te lang zouden wachten de gewenste vlucht al vol zou zijn.

Ik heb net spotgoedkope vlucht geboekt met Egyptair, Brussel naar Kuala Lumpur retour voor slechts € 516,00 en dit in de maand juli…v 25an daaruit gaan we naar Borneo retour € 25,00. Niet te geloven…zo goedkoop !!! Vanuit Amsterdam vliegt Egyptair ook, maar heb ik geen idee wat het kost!

De laatste tijd nog iemand overwogen om een ticket aan te schaffen met AirasiaX of daadwerkelijk met deze maatschappij naar Kuala Lumpur gevlogen?

wie is er van plan om dit jaar via Londen naar Kuala Lumpur te vliegen?

Frank

Let ook op de tarieven van Malaysia Air. Deze eerste klas maatschappij heeft soms heel aantrekkelijke aanbiedingen; zeker nu pricefighter Air Asia een lijndienst Londen-Kuala Lumpur begint. Ik kocht in november 2009 via de site van Malaysia Air retourtickets voor het traject Amsterdam - Kuala Lumpur voor nog geen 450 euro p.p. all in en voor 30 euro p.p. extra vlieg ik met Malaysia air door naar Kuching op Borneo. Vertrek 4 mei en retour 4 juni 2010.

Ik hoor van veel mensen via mijn website dat ze de rit ‘prima’/‘voldoende’ vinden. Geen poespas, geen extra’s; gewoon precies wat men van de vlucht verwachtte. Ook wel logisch; het is goedkoop - maar alleen/vooral wanneer je heel ver vooraf boekt - maar de kwaliteit is daarmee niet ineens van het type low budget airliner.

Ik ben het wel met de inhoud van het vorige bericht eens. Als je geduld hebt en exact op het juiste moment boekt, dan kun je regelmatig voor bijna vergelijkbare prijzen direct vanaf Amsterdam voor onder de 500 euro retour naar KUL met MAS (of bv. SIA). Dit gaat echter altijd op voor vluchten in het laagseizoen; het zal nagenoeg nooit voorkomen dat MAS, SIA, Cathay zulke prijzen zal hanteren tijdens de maanden juli en augustus…meestal eindigd de goedkope periode bij MAS/SIA/Cathay rond 14 juni, daarna heb je weer net een stapje duurder tot half juli en vervolgens heb je de topprijzen (meestal minimaal 850/950 euro).

Air Asia X kan in dat geval goedkoper zijn als je dus ver vooraf boekt. Wel dien je een langdurige rit met - in mijn ogen - niet al te praktische aankomst en vertrektijden te accepteren. Wanneer je het leuk vindt om het geheel te combineren met een leuk bezoek aan Londen; dan is er natuurlijk niks aan de hand.

Meningen zijn ieder geval tot nu altijd ok tot prima met Air Asia X…hoewel dit meningen van anderen zijn, want ik vlieg toch uiteindelijk altijd liever direct.

Groet,

Ilya

Precies. Op de heenreis zullen we in Londen twaalf uur (oid) moeten overbruggen, maar op de terugweg blijven we mooi twee extra dagen in Londen. Zo kun je de verplichte overstap toch positief laten uitpakken.

Ik heb in oktober geboekt voor mei 2010 voor € 450 pp retour. Dus totaao €900,- voor 2 personen retour. Dat vind ik eerder een koopje. Rechtstreekt van Amsterdam naar kuala lumpur met malasyia airlines…

Wij gaan dit jaar weer die kant op. We weten nog niet precies waarheen (waarschijnlijk Vietnam) maar vliegen in ieder geval weer met AirAsiaX naar KL, en kunnen dan vanaf daar weer verder.

Wij hebben voor september 2 reourtjes voor 500. Bij elkaar dus he, 250 pp dus! Komt wel vlucht naar Londen en vervolgvlucht nog bij, maar goed, goedkoper ga je t volgens mij nooit vinden.