Wij hebben dit keer ook gekozen voor AirAsia ipv KLM of MAS. Het scheelde ruim 1600 euro (2 volw., 1 kind, 1 baby) tov KLM, incl. vlucht AMS - STN - AMS met easyjet! Maar zorgt natuurlijk wel voor meer ‘gedoe’.
We vliegen met easyjet van AMS - STN om 9 uur, dan moeten we daar van 9 uur tot 18 uur wachten (we gaan wel hangen in een dorpje in de buurt). Daarna dus nog een vlucht van 12 uur. De terugweg is nog erger haha… dan komen we om 12 uur 's nachts aan en vliegen we pas om 7 uur naar AMS. Maar ja, die 1600 euro is een hoop geld, helemaal in Maleisie! Dus niet ideaal, maar wel te doen lijkt mij.
Wij doen net zoiets. Op de heenreis moeten we ons van half 10 tot 1600 zien te vermaken op Stansted, of omgeving daarvan (iemand tips??).
Op de terugweg komen we om 1600 uur op Stansted aan, en dan ging er geen vlucht naar A’dam meer!! (tenminste, geen goedkope). We hebben een hotelletje bij STN in de buurt geboekt voor 50 euro, en vliegen dan de volgende dag uitgerust om 2 uur weer naar A’dam.
Alles in totaal (vluchten, overnachting, bagage etc) voor nog 1000 euro met zn 2-en!!
Bishops stortford of Harlow schijnen dorpjes te zijn in de buurt (met de trein makkelijk te bereiken).
Dat hotelletje hebben we ook overwogen, maar we komen middennacht aan en dan zijn de kinderen ‘uitgeslapen’ tov Maleise tijd. Geen idee wat we dan in een hotel moeten doen, dan maar 7 uur hangen en rondwandelen ofzo? Tegen de tijd dat we weer gaan vliegen zijn ze vast weer moe ;-). En als we gek worden die 7 uur dan pakken we gewoon toch nog een hotel.
Ik heb trouwens de ervaring met MAS dat de nachtvluchten altijd (keer of 5) vertraging hadden. Met een beetje mazzel dit keer dus ook een uurtje of 2 en dan lopen we zo door naar de vlucht naar Amsterdam.
aangezien onze vlucht pas om maandag 01.25 gaat hebben we besloten om nog een paar dagen Londen aan te doen. aangezien we er nog nooit zijn geweest. We vliegen zaterdag ochtend naar Londen en spenderen we 2 dagen, waarvan 1 nacht hotel. vervolgens gaan we zondagavond naar stansted toe en gaan we naar Kuala lumpur toe.
Op de terugweg komen we 00.00 aan en doen we nog 1 dag London aan, om ff naar het concert van MJ te gaan. Het is voor ons een hele leuke ervaring. De tijden zijn niet heel erg gunstig maar dat nemen we maar voor lief.
Mocht je weinig tijd of iets meer willen betalen, kan je het beste via Frankfurt (2,5 uur vanaf amsterdam) voor 635 euro pp met emirates of via London Gatwick voor 610 euro pp met Emirates.
Onze kosten voor de vlucht zijn namelijk nu pp :
1 Retour AMS-STN 100
1 Retour STN-KUL 350
450 euro pp. alleen voor de vlucht zelf.
Ik denk zelf als de aanbieding er niet was van Airasia, dat ik wel via Emirates zou hebben gevlogen.
Vriendin van mij gaat ook naar Kuala lumpur, maar dan met KLM. Dusseldorf - Amsterdam - Kuala Lumpur voor 840. Zelfde prijs voor Amsterdam - Kuala |Lumpur was 1200.
Ik heb nog niet eerder vertraging meegemaakt met MAS. Wel vertraging voor vertrek, maar hiermee veranderde de aankomsttijd in Amsterdam nooit. Ik ben wel erg benieuwd, lees nu zoveel over AAX…
Alvast veel plezier!
edit: Waarom spuit die brandweerwagen schuim naar het vliegtuig
Dat is leuk zeg, om gelijk dat concert mee te pakken! Wij hebben ook overwogen om paar dagen Londen te doen. Maar is toch geld waar je in Maleisie veel meer mee kan. Vooral het dure treinkaartje van Stansted naar de stad stond me tegen (als ik me het goed herinner iets van 45 euro!)
hoi!
ik ga in juni naar kuala lumpur en volgende optie was goedkoper dan airasia vanuit londen:
dusseldorf - bangkok via Air Berlin
bangkok - kuala lumpur via Airasia
zo’n 550 euro per persoon. Londen-kuala lumpur via airaisia was zo’n 500 euro pp maar dan moet je nog in londen geraken, vanuit Belgie vliegt Ryanair niet op londen en dusseldorf is op rij-afstand…
groetjes,
Lieselot
wij hebben een retourtje met emirates vanaf gatwick naar KL voor 415 euro pp. ams-gatwick 80 euro incl easyjet
gatwick - ams 42 euro incl britisch airways
535 euro totaal pp.
De 27e vlieg ik vanaf londen gatwick met emirates naar brisbane! Ik zit nu alleen nog te twijfelen over de vlucht naar london toe! Of rond 7 uur 's ochtends, om vervolgens te wachten tot 14.25 tot de emirates vlucht. Of een vlucht met aankomst of 10:15 of 10:50. Maar een overstap van 3 a 4 uur van easyjet naar emirates op london gatwick… waarbij je dus en je bagage op moet halen en deze weer opnieuw moet inchecken… is dat een verstandig idee???
Nou we zijn dus met AirAsia naar KL gevlogen en het ging eigenlijk prima voor dat geld. Eerst met easyjet naar Stansted. En dat met 2 kleine kids… ps. vergeet geen engelse ponden of nog beter wat Maleis geld mee te nemen om tijdens de vlucht eea te kunnen kopen.
Destijds waren de tickets echt veel goedkoper in vergelijking met andere maatschappijen. Dat verschil lijkt nu wat te verkleinen.
Hoe is iedere en zijn vlucht geweest ? Hoe Hoeveel tijd is er in Londen nodig om over te stappen. Hoe is het vliegen met airasia … is het zoals met een lowcost maatschappij of toch wat meer luxe zoals eigen tv en zit er eten inbegrepen in de prijs ? Heeft er iemand ervaring ivm tussenstop in Kuala Lumpur om naar Borneo te gaan.
Ik heb ook net gekeken om volgend jaar in Juli naar Borneo te gaan.
Dusseldorf-Londen-Kuala Lumpur-Kota Kinabalu voor 500,00 euro pp
Als ik kijk vanuit Brussel naar Kota Kinabalu met 2 tussenstops 1277,00
Heeft er iemand een betere oplossing zonder risico’s ???
Nou, als je heel graag daar naar toe wilt en je hebt al een vlucht gevonden van 500 Euro pp dan mag je je handen dichtknijpen, echt veel lager zul je ook niet bij Airasia uitkomen met alle toeslagen erbij. Deze prijs is echt goed!
De kans is erg groot dat als je langer wacht het alleen maar duurder wordt.
Voor 500,00 heb ik ook gevonden bij Airasia. Ik zoek een goedkopere manier dan 1277,00 om in Borneo te geraken, zodat ik niet alle vluchten afzonderlijk moet gaan boeken, om geen 4 keer risico te lopen om vluchten te missen. Ik zou al heel blij zijn om iets te vinden van +/- 850,00, zodat ik met een gerust hart kan vertrekken.
Alvast dank voor je reactie.
Het is ons goed bevallen. Je moet wel voor alles extra betalen. Maaltijden kun je beter vooraf bestellen (en betalen, met creditcard) anders kan het zijn dat ze er geen meer hebben. Je krijgt dan 2 maaltijden per vlucht, met een flesje water bij de maaltijden.
Dekentjes moet je ook kopen, en je kan een entertainmentset huren. Dat is een klein schermpje die je op je tafeltje moet zetten en waar je films e.d. op moet zetten.
Wij hadden alleen op de terugvlucht weer precies dezelfde films als op de heenweg (terwijl in het boekje nieuwe stonden). Bleken ze niet geupdate te zijn. Na wat stennis te hebben geschopt hebben we toen ons geld terug gekregen, daar zijn ze echter niet makkelijk in.
We hadden extra betaald voor stoelen met extra beenruimte. Zou ik niet doen. Beenruimte is voldoende (ook voor mijn man van 1.93). En de plekken met extra beenruimte zitten achter de toiletten en naast de nooddeur (waar vreemd genoeg tocht door kwam).
De heenreis was bij ons uitstekend, dat was 'snachts. De terugreis was overdags, maar helaas deden ze na een paar uur (naar ons gevoel was het pas 2 uur 's middags) ineens het licht met de mededeling dat we moesten gaan slapen. Beetje vreemd.
Hoe vroeger je boekt hoe goedkoper het is, maar inderdaad zijn er nu ook veel andere maatschappijen die goedkope vluchten aanbieden.
Wat overstaptijd betreft; wij durfden het niet aan dit te nauw te nemen, je weet het nooit met Easyjet. Daarom kwamen wij om half 10 aan in Londen terwijl we pas om 6 uur naar KL vlogen. We zijn de dag de stad in gegaan.
Op de terugreis hebben we een overnachting in een leuk en goedkoop guesthouse dichtbij de luchthaven geboekt. Die haalden ons op en dropte ons de volgende dag weer af. Was prima, gelijk de jetlag eraf geslapen.
Ik heb een ticker geboekt bij air asia voor 2 pers 750 euro retour londen -KL.
Hierbij een ticket met rynair van EHV naar londen voor 250 euro voor 2 personen.
Wat me tegenzit is dat we op de heenweg op stansted 12 uur moeten wachten.
En we landen op de terugweg om 22.00 `s avonds. We moeten overnachten in buurt stansted om dat terugvlucht ryanair naar EHV de dag er na zondags is.
Heeft iemand tips om tijd te doden in buurt stansted (winkels,restaurant) en tips voor overnachting op de terugweg van stansted.
kan iemand wij vertellen wat de service aan boord is van Air asia, zoals eigen TV schemrpje, beenruimte, eten en drinken???