Heeft iemand inmiddels al gevlogen met Air Asia X via Londen Stansted?
Hoe lang heb je gewacht op stansted airport en hoe ging dat?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
Heeft iemand inmiddels al gevlogen met Air Asia X via Londen Stansted?
Hoe lang heb je gewacht op stansted airport en hoe ging dat?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
Hoi Missa, ik heb zelf geen ervaring met Air Asia X maar heb wel een aantal keer met Air Asia gevlogen in Maleisië en Thailand. Daarover ben ik in ieder geval enthousiast. Omdat ik mezelf ook afvroeg wat je kunt verwachten bij de nieuwe intercontinentale vluchten ben ik een tijdje geleden eens op zoek gegaan en heb ik een post op mijn blog geschreven over de ervaringen met Air Asia X.
Omdat je met een andere maatschappij naar Londen Stansted moet vliegen en daar opnieuw moet inchecken, is het sowieso een aanrader om ruim voldoende tijd te nemen. Stel dat het weer erg slecht is op de dag dat je vertrekt, dan kun je zomaar een forse vertraging oplopen en te laat in Londen aankomen. Het is erg zuur als je dan je vlucht mist.
Wanneer je de vlucht neemt die 's nachts vertrekt vanuit Londen, heb je natuurlijk voldoende tijd om daar naartoe te reizen. Hou wel rekening met het volgende: wanneer je de vlucht van komende maandag om 1.25 uur boekt, dan is dat voor je gevoel de vlucht van zondagavond. Maar na twaalf uur 's avonds begint natuurlijk de nieuwe dag: heel erg logisch, maar toch vergissen mensen zich daar nog weleens in.
Dank voor je reactie! We hebben al een tijd terug geboekt om via Stansted te vliegen. AMS- STN met easyjet. Scheelde 1600 euro met MAS (4 personen)… Maar vroeg me af of er al mensen waren die ermee hebben gevlogen, waar ik rekening mee moet houden etc?
rekening houden? ik denk met een ruime overstaptijd moet je rekening houden ivm met het niet doorlabelen van je baggage
Voor de rest zou ik me niet zo´n zorgen maken over de vliegreis, Airasia is goed, uit ervaring. Ik kan me niet voorstellen dat de vlucht van London nou opeens anders moet zijn dan de vluchten in Azië, behalve dan de duur van de vlucht.
Ze hebben nieuwe toestellen, het personeel is vriendelijk. Fijne reis!!
Frank
Hallo,
Ik heb wel ervaring met Airasia X op zich ik heb met een toestel van Airaisia X gevlogen van Perth naar Kuala Lumpur zo’n 6 uur vliegen. Dit ging perfekt het toestel heeft ook in de economy class wat meer beenruimte waardoor je niet klem zit. Ik ben zelf 1.82 lang dus heb wel wat ruimte nodig. Wij hadden stoelen helemaal achterin het vliegtuig. We hebben lekker film gekeken wat je erbij kon kopen met alle nieuwste films. Dat was erg fijn om de tijd door te komen. Verder kwa drinken en eten moet je allemaal los kopen.
gr van Moira
We komen in Stansted aan rond 10 uur en vliegen pas weer met AirAsia om 18 uur, tijd zat dus! We hebben wel vaker met AirAsis gevlogen in Maleisie zelf, dat was prima. En we hebben van te voren maaltijden besteld.
Enig aanmerking die ik heb gehoord is dat het vrij lang na opstijgen duurt voordat je wat eten/drinken kunt kopen. Dus ik moet wel zorgen voor wat te drinken voor de kinderen. Vloeistof die je koopt op het vliegveld mag toch wel mee in het vliegtuig in Engeland? Ik hoop dat ik (na de douane) iets van diksap/limonade kan kopen met een fles water. Veel appel/sinasappelsap is niet echt handig bij kleine kinderen (diarree) :redface:… of ik moet in een flesje van 100 ml limonade doen?
Maarre… ik vraag me ook af wat er te doen is op dat vliegveld Stansted. Volgens mij is het vrij klein.
Wij willen ook graag wat informatie hebben over Air Asia X van Londen naar Kuala Lumpur. Hebben gehoord dat er niets van entertainment is maar dat je wellicht een DVD-speler met films kunt huren? Heeft iemand hier ervaring mee?
Verder vliegen wij door van Kuala Lumpur naar DenPasar. Enig idee hoeveel kilo je dan mee mag nemen? Wij hebben voor de eerste vlucht bijbetaald tot 20 kilo maar voor de 2de vlucht kon je dit niet aangeven.
Groetjes,
Veroon
Misschien dat iemand kan vertellen waar de veiligheids controle is op dit vliegveld. Is dit al vrij vroeg na de douane of is dit pas aan de gate zoals bij Schiphol. Dit in verband met het kopen van drinken vlak voor het boarden?
Op Schiphol krijg je controle aan de gate en daarna kun je niets meer kopen en ik weet niet hoe het op Stansted is.
Frank
Ik heb enige tijd ook geleden geboekt voor een vriend van mij en mezelf. We zouden eerst vliegen om 9.30 uur in de ochtend en dit is later verplaats naar 01.25 uur. Je moet er dus wel rekening mee houden dat de vlucht tijd nog gewijzigd kan worden. Gelukkig kon het gratis omgeboekt worden waardoor we nu een dag eerder vertrekken.
Ik heb volgens mij hetzelfde probleem, ik kreeg een sms en een mail over aangepaste tijden, maar dacht dat het maar 1 vlucht was die veranderd was… nu kwam ik er net achter dat het indd van half 10 verplaatst was naar 01.25 de volgende dag… nu is mijn hele reis schema overhoop… Hoe heb jij dit aangepakt en hoe ziet jouw vluchtschema er nu dan uit? Ben erg benieuwd…
Groeten
He Freek,
ik heb inmiddels gebeld met de supportlijn van Air Asia we vliegen nu een dag eerder. Dit was gratis aangezien ze zelf de vlucht hebben gewijzigd.
Ons reisschema ziet er als volgt uit.
Bremen vertrek 19.30 London aankomst 19.35
Londen vertrek 01.25 Kuala Lumpur aankomst 21.25
de volgende dag gaan we verder naar Borneo
OKey thanks, dan ga ik ook maar even contact opnemen… goede reis iig en bedankt voor de info!
Succes ermee!
Tot op heden heb ik echter nog geen bevestiging mail gekregen, maar verwacht deze wel op korte termijn.
Heb zelf nog niet gevlogen met Air Asia X vanaf Londen. Wel meerdere keren in azie zelf, wat steeds prima bevallen is. Komende Maart vlieg ik wel via Stansted naar Kuala Lumpur voor ruim 400 euro retour (incl Easyjet).
Voor een engels reisverslag van iemand die vanuit Amsterdam met Air Asia X naar Azie is gevlogen, klik op de onderstaande link:
Let ook op de aanbiedingen van Malaysia Air. >>>
Deze eerste klas maatschappij heeft soms aantrekkelijke aanbiedingen, zeker nu pricefighter Air Asia een dienst tussen Londen en Kuala Lumpur opent. Ik kocht in november 2009 een retour Amsterdam (vertrek 12:00 uur) naar Kuala Lumpur (aan 6:00 uur) voor minder dan 450 euro all in. En voor circa 30 euro extra vlieg ik door naar Kuching op Borneo.Vertrek 4 mei, terug 4 juni.
Het loont zich altijd om meerdere tarieven van verschillende maatschappijen te zoeken op het internet, afhankelijk van de tijd van het jaar kan het je veel voordeel opleveren.
Fijn John dat je deze tarieven heb gevonden maar heb je zelf wel ervaring met AirasiaX?
Frank
Frank, heb aantal keren met Airasia gevlogen op kortere trajecten. Is steeds goed bevallen. Strak, betrouwbaar en professioneel. Nooit vertraging gehad. Ook in december 2008 toen ik mijn reis naar Laos moest verzetten i.v.m. de bezetting van het vliegveld in Bangkok was het geen probleem mijn vlucht Bangkok - Chiang Mai door te boeken. Let met vluchten van Airasia wel even op het vliegveld / de terminal waar de maatschappij gebruik van maakt. In b.v. KL is dat een terminal op 20 km van de main terminal waar MAS gebruik van maakt.
Voorlopig worden de vluchten tussen Londen en KL opgeschort…
http://www.flightglobal.com/news/articles/airasia-x-suspends-european-and-indian-services-366820/
Das jammer…
Vermoedelijk blijven ze nog even vanuit Parijs vliegen?
Vanuit Parijs Orly houden ze er ook met op…