Heeft iemand inmiddels al gevlogen met Air Asia X via Londen Stansted?
Hoe lang heb je gewacht op stansted airport en hoe ging dat?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
Heeft iemand inmiddels al gevlogen met Air Asia X via Londen Stansted?
Hoe lang heb je gewacht op stansted airport en hoe ging dat?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
Hoi Missa, ik heb zelf geen ervaring met Air Asia X maar heb wel een aantal keer met Air Asia gevlogen in Maleisië en Thailand. Daarover ben ik in ieder geval enthousiast. Omdat ik mezelf ook afvroeg wat je kunt verwachten bij de nieuwe intercontinentale vluchten ben ik een tijdje geleden eens op zoek gegaan en heb ik een post op mijn blog geschreven over de ervaringen met Air Asia X.
Omdat je met een andere maatschappij naar Londen Stansted moet vliegen en daar opnieuw moet inchecken, is het sowieso een aanrader om ruim voldoende tijd te nemen. Stel dat het weer erg slecht is op de dag dat je vertrekt, dan kun je zomaar een forse vertraging oplopen en te laat in Londen aankomen. Het is erg zuur als je dan je vlucht mist.
Wanneer je de vlucht neemt die 's nachts vertrekt vanuit Londen, heb je natuurlijk voldoende tijd om daar naartoe te reizen. Hou wel rekening met het volgende: wanneer je de vlucht van komende maandag om 1.25 uur boekt, dan is dat voor je gevoel de vlucht van zondagavond. Maar na twaalf uur 's avonds begint natuurlijk de nieuwe dag: heel erg logisch, maar toch vergissen mensen zich daar nog weleens in.
Dank voor je reactie! We hebben al een tijd terug geboekt om via Stansted te vliegen. AMS- STN met easyjet. Scheelde 1600 euro met MAS (4 personen)… Maar vroeg me af of er al mensen waren die ermee hebben gevlogen, waar ik rekening mee moet houden etc?
rekening houden? ik denk met een ruime overstaptijd moet je rekening houden ivm met het niet doorlabelen van je baggage