Vliegen - krappe overstap - haal ik dit?

Deze zomer ga ik met mijn vriendin naar Maleisie met Air Asia.
Ik kom op de terugweg vanaf Kuala Lumpur aan om 16:50 uur in London.

Easyjet heeft een vlucht die om 19:05 diezelfde dag vanaf London op Amterdam vliegt. De vlucht erna is pas de volgende ochtend om 7:00. Mijn vraag: Zouden jullie gokken dat je de overstap in 2:15 uur kan voltooien? Ik heb geen ervaring met Stansted airport maar misschien is het een voordeel dat het relatief klein is.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening.

Deel 2 van de vraag. Wat gebeurt er als AirAsia vertraging heeft en je mist de vlucht. Kan je dan gewoon overgezet worden naar de volgende dag?

eerst even op tweede deel van de vraag reageren als air asia vertraging heeft en je dus de easyjet vlucht niet haalt is de kans zeer klein dat je overgezet wordt op latere vlucht en je moet dan gewoon nieuwe tickets kopen… dit komt omdat air asia en easyjet het niet als één ticket aan bieden en je daar geen gebruik van maken, zijn losse tickets waarvoor je gewoon op tijd moet zijn…

de overstap is vrij krap, want zeer wss kan je bagage niet doorgelabeld worden en moet je dus je bagage afhalen en weer opnieuw inchecken… en land je wel op vliegveld vanwaar je vertrekt? dus beiden op Stansted?

Ja, het is beide op Standsted. Ik ga er inderdaad ook vanuit dat ik mijn bagage niet kan doorlabelen.

als je geen vertraging hebt dan moet het wel lukken standsted is inderdaad niet zo heel groot wat meestal een voordeel is met betrekking tot de snelheid
alleen heb je wel een probleem als je wel vertraging hebt niet alleen moet je dan nieuwe tickets kopen maar wat als de volgende vlucht dan ook nog eens is volgeboekt?
je kan ook kijken bij ryan air vanaf eindhoven of dusseldorf (weeze) deze vliegen ook op standsted en mischien hebben die wel beter aansluitende tijden (met wat meer overstap tijd)

groetjes dirk

Eindhoven Ryanair is geen optie qua vertrektijden.

Ik zie dat hij op de terugreis wel om 21:10 vertrekt van London naar Dusseldorf. Vervelende daarvan is weer dat de trein terug dan weer niet op tijd vertrekt.

Iemand enig idee of zulk soort vluchten vol zitten in het hoogseizoen. Als ik die van Easyjet mis heb ik deze dan wel nog achter de hand in nood.