Advies overstap

Goedemiddag,

Wij (vriendin + ik) zijn nu al dagen aan het tobben over een vlucht. Wij hebben een vlucht geboekt van Amsterdam met een tussenstop in Turkije naar Kuala Lumpur. Komen hier omstreeks 16.50 aan. Vervolgens willen wij de reis voortzetten naar Bali.

Hetgeen waar de twijfel nu inzit is het volgende:

-Wij kunnen de laatste vlucht pakken naar Bali om 20.20 (onze voorkeur)
-Wij kunnen echter ook een hotel boeken in Kuala Lumpur en de volgende dag door naar Bali

Voor/Nadelen

De voorkeur gaat uit naar optie 1. Want, geen weggegooide dag (einde vd vakantie zitten wij nog een hele dag in Kuala Lumpur). Risico is wel dat wij door eventuele vertragingen (in amsterdam+turkije) de vlucht missen. Geld van het ticket+hotelovernachting kwijt zijn a € 130,- pp.

Aangezien wij er niet uitkomen hebben wij nu besloten de keuze aan jullie over te laten en jullie advies op te volgen. Wat zouden jullie doen?

Via Wereldwijzer app

Jij wilt niet weten, hoe vaak wij in de loop der jaren al niet zijn overgestapt . . . En nog nooit een vlucht gemist.

Ook ik heb louter ervaringen met goede overstappen.
Zelfs die ene van 45 minuten op Chicago O’Hare leverde absoluut geen problemen op.

Ervan uitgaande dat er geen vertraging is onderweg (2 vluchten), hebben wij op Kuala Lumpur 3.5 uur de tijd om over te stappen. Moeten wel de koffers ophalen, door de douane, opnieuw inchecken etc. Heb eigenlijk geen idee tot hoe lang voor de vlucht je nog kunt inchecken.

Via Wereldwijzer app

Zelfs op de slechtste luchthavens waar ik ben geweest heb je redelijk snel je baggage, dus trek daar een half uurtje na landen voor uit. Dan loop je naar de incheckbalie, trek daar dan eens een uur voor uit en nog een half uur voor vertrek aanwezig zijn voor het boarden. Dan heb ik ruim gerekend en hou je sowieso nog 1,5 uur over in het slechtste geval.
Je moet nog even nakijken of de terminals bij elkaar liggen van aankomst en vertrek.
Ik zou het gewoon lekker doen zo, komt wel goed.

Dezelfde maatschappij vliegt niet door naar Bali neem ik aan. Anders kun je je koffers wellicht al in Amsterdam laten doorlabelen.

Als ik goed lees, heb je een vlucht geboekt met Turkish Airlines naar KL en wil je met wat anders verder. Je hebt hiervoor 3 uur als je geen vertraging hebt.

Wanneer het één ticket zou zijn, is het geen probleem, met twee tickets is het wat krap.

Je moet door de immigratie (vingerafdrukken, visa), je tas ophalen en dan door de douane. Dat kan een uur duren. Dan moet je maar de andere terminal als je pech hebt, wat ook ruim een half uur kan duren. En 45 min voor voortrek moet je ingecheckt zijn op je volgende vlucht.

Kan dus allemaal prima als je geen vertraging hebt. Zelf had ik afgelopen weekend echter 60 min vertraging naar KL.