Overstap van 1h15 genoeg?

1ste maal naar Bali met 6 personen eind mei 2011

Op zoek naar vliegtuigtickets en eentje geeft op de terugreis van Denpasar naar Singapore-Amsterdam een overstap van 1h15 in Singapore naar Amsterdam.

Is dit genoeg?

thx Chantal

Het is krap, als er een ticket is met een iets ruimere overstap tijd van dezelfde maatschappij zou ik die nemen.

Aan de andere kant: wanneer je in Bali al een boardingpass hebt, is de kans reëel dat ze op je zullen wachten. Mocht je je vlucht toch missen, dan is men verplicht je om te boeken naar devolgende vlucht van die maatschappij (wss devolgende dag).

Ander nadeel met korte overstappen in Singapore (ook op andere plekken) is dat je bagage het niet altijd haalt: deze zit dan op een latere vlucht dan jij. Je hoeft daar meestal niet op te wachten, Schiphol heeft een uitstekende bezorgservice: binnen de Randstad dezelfde dag, buiten de Randstad de dag erna (na aankomst van de bagage, niet na aankomst van de eigenaren ;))

Is aan de krappe kant maar als je zowel het traject DPS - SIN en SIN - AMS met dezelfde maatschappij vliegt, is het vrijwel zeker voldoende. 3 scenarios:

  • Je haalt het en je bagage is ook snel genoeg van het ene naar het andere vliegtuig
  • Je haalt en je bagage niet. Die komt dan later via bezorgservice vanaf Schiphol bij je thuis.
  • Je haalt het niet, je bagage gaat dan ook niet mee. Je wordt overgeboekt naar de eerstvolgende vlucht. Met 6 personen ZOU dat echter kunnen betekenen dat je niet allemaal in hetzelfde vliegtuig zit wegens plaatsgebrek, maar op aparte vluchten.

Als je niet met dezelfde maatschappij de trajecten DPS - SIN en SIN - AMS vliegt, zou ik het niet wagen.

Met Malaysia Airlines via Kuala Lumpur heb je normale overstap tijden (heen en terug rond de 2 uur) en beide vluchten met 1 airline, dus meer kans dat het goed gaat. Wij hebben voor die periode ook tickets bij hen geboekt via Ebookers en dat waren ook gunstige prijzen (onder de 800 euro) :chin:

Wij gaan dat scenario van 1h15 maar laten varen te gevaarlijk en weet niet of schiphol de bagages ook naar Brussel zou brengen.

We zoeken nu met vertrek vanuit Brussel omdat het ons anders met de taxi van Brussel naar Amsterdam al gauw 600 euro kost voor 6 personen/heen en terug.

chantal

Is niet helemaal waar. De meeste vakantiegangers worden met een retour-ticket van Malaysian opgezadeld waarbij ze of om 13.15 uur of om 16.15 uur van Bali naar Kuala L. moeten vertrekken. Komen dan in KL resp. aan om 16.15 of 19.15 uur en moeten dan wachten tot ca. 00.00 voor de door-vlucht naar Amsterdam. Lekker, :mad: vooral als je om 16.15 uur op KL staat en mag proberen om je 8 uur te vermaken.

De vlucht van Bali naar KL die om 19.15 uur vertrekt, wordt vaak alleen los en voor hogere prijzen verkocht.

Dat is niet waar, ik heb de voordeligste ticket (de zelfde prijs althans als de opties met langere overstaptijden) met een retour om 19.20 uur vanaf Bali naar KL (wel een maand geleden al geboekt voor juni 2011) en een overstaptijd van 1 uur en 44 minuten naar Amsterdam. Ideaal!

Probleem opgelost, hebben geen risico willen nemen om te wachten op promotietickets die eventueel later tijdens het jaar zouden vrijkomen gezien dat wij met 6 zijn.

Heb de tickets gevonden via Ebookers voor 765,- euro pp. Brussel-Denpasar 1 overstap met Qatar airways met overstap van 2 uur in Doha en een stop in Singapore van 1.30: +/-21 uur vlieg+overstap+stop heen/terug. :thumbsup:

Denk dat dit niet slecht is gezien er niet veel opties waren om zonder veel overstappen vanuit Brussel te vertrekken.

Een winst voor ons van 235,- pp. moesten we van Amsterdam vertrokken zijn omdat wij nog de taxi moesten bij betalen.

Chantal

Klopt wat Cynthib zegt, is idd niet waar. Tickets met de kortere overstaptijd zijn niet duurder dan tickets waarbij je een eerdere Denpasar-KL vlucht hebt. Enige is dat de goedkopere tickets met de korte aansluiting het meest gewild zijn en dus ook het eerste verkocht worden.

Wij hebben zo’n vlucht ook geboekt, zelfde tijden. Wordt voor ons de eerste keer naar Bali. Even een vraag over het overstappen op KL, wordt de bagage doorgelabeld, zowel op heen- als terugreis, zodat je die in KL niet hoeft op te halen maar in het volgende vliegtuig wordt geladen?

als je een vlucht boekt van AMS - KL - DPS met MAS of KLM dan wordt je bagage doorgelabeld.

Hoi, je hebt al wel geboekt, maar ik wilde toch even melden dat wanneer het om een vlucht van Singapore Airlines ging (daar ga ik eigenlijk vanuit gezien Denpasar-Singapore-Amsterdam) een overstap van 1 h 15 min echt haalbaar is. Ik heb het vaker gevlogen en nooit de vlucht naar Ams gemist.

In ieder geval een fijne vakantie!