Kan tickets boeken van Brussel naar Denpasar (Brussel => A’dam => Kuala Lumpur => Denpasar)
maar in Kuala Lumpur is de overstaptijd slechts 2h5min.
Is dit voldoende?
Heel waarschijnlijk gaan we de douane moeten passeren en dat kan nogal wat tijd in beslag nemen (verleden jaar in Bangkok 3 uur !).
We vliegen wel door met dezelfde maatschappij (Malaysian Airlines) zodat de bagage zal doorgelabeld worden.
Graag jullie ervaringen.
Mijn ervaring met klia is dat het een heel efficiënt vliegveld is. Als je bagage wordt doorgelabeld en je in de transit zone blijft zou 2,5 uur voldoende moeten zijn.
Waarom denk je dat je de douane door moet? Wanneer je het vliegveld echt moet verlaten en je foto’s en vingerafdrukken moet laten maken dan ben je meer tijd kwijt.
Normaal gesproken als je met Malaysia airlines vliegt en je bagage doorgelabeld wordt hoef je niet nogmaals op KLIA door de douane en is die 2 uur meer dan genoeg.
Jenny en Sigrid bedankt
Intussen heb ik een andere vlucht gevonden (met Quatar Airways) die veel goedkoper is (800 ipv 900 euro), nl
Bru 10.15 => Doha 18.35 // Doha 02.25 => Denp. 19.00
Is wel met een wachttijd van bijna 8 uur in Doha en ook een tussenstop in Singapore van ca 1 uur
Enerzijds geen risico op missen vlucht en 100 euro goedkoper - anderzijds wel 8 uur wachten in Doha
Dat zijn idd keuzes…zelf zou ik voor MA gaan Heb je gezocht via Skyscanner? Voor mij een onmisbare site.
Sky Scanner kende ik nog niet en ziet er idd interessant uit
Via Sky Scanner kom ik ook uit op de reeds gevonden vlucht van Quatar Airways, maar 751 euro ipv 800
Bij MA is het 900 euro - toch een verschil van 150 euro pp
Ik kijk tegenwoordig meestal op de website van de airlines zelf en boek daar. Ik weet niet wanneer je wilt gaan precies, maar als ik kijk op de website van MA met vertrek op bijv. 1 december a.s. dan bieden ze een retour AMS-DPS aan voor 813 pp incl. alle kosten.
Vlieg je v.a. Brussel is het idd een stuk duurder Ik heb weleens horen vertellen dat je vluchten het best aan het begin van de week kunt boeken omdat de aangeboden prijzen dan het meest gunstig zouden zijn. Geen idee of dat zo is maar anders misschien eens een keertje proberen op een maandag of dinsdag
Ook bedankt voor de tip
Morgenvroeg bekijk ik eens de sites van Quatar, MA en gate1.nl (sky scanner)
en dan boek ik waarschijnlijk
Het betreft een vlucht (vanuit brussel) in maart 2014 voor een drietal weken
Of het boeken verschil maakt weet ik niet, maar dinsdag en woensdag zijn meestal de goedkoopste dagen om te vliegen (maandagochtend naar een zakenbestemming is duur, naar andere bestemmingen valt het mee.)
Wij hebben een maand geleden onze vliegtickets naar Java geboekt bij Emirates. Toevallig ook voor maart 2014.
Vlucht vertrekt op maandag en kost € 669,- retour all-in. Overstaptijd heenweg: 4 uur (wel 's nachts), terugweg: 3 uur ('s ochtends). Het wordt onze eerste verre reis dus wat mij betreft is dit een prima deal.
We hebben dan nog een binnenlandse vlucht naar bali geboekt voor zo’n € 50,00 per persoon. (verder reizen wij nog door naar Lombok en van daaruit weer terug naar Jakarta)
Mocht je nog niet geboekt hebben dan is dit wel de moeite waard om te overwegen om naar Java te vliegen en een binnenlandse vlucht bij te boeken. Scheelt best wat geld.
Succes!
Wat ik mij nu afvraag: is het voordeliger om een retourticket te kopen, dus dat je ervoor zorgt dat je begin- en eindbestemming op dezelfde plek is en je dus eventueel een extra binnenlandse vlucht neemt OF twee enkele tickets (wat mij wel veel praktischer lijkt)?
Of was dat ook wat jij bedoelt, Kelly? Dat een extra binnenlandse vlucht dus goedkoper is?
Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer
Een retourticket met een binnenlandse vlucht is meestal veel goedkoper.
Tijdens mijn laatste vakanties naar Indonesie had ik zelfs maar een ticket naar Bangkok of Kuala Lumpur, en vloog ik verder met Air Asia.
Heb mijn boeking vandaag ook gedaan voor de maand maart 2014 vanuit Brussel
Geboekt met Quatar Airways voor 801 euro pp - met Sky Scanner kwam het bijna op evenveel (ook QA)
Hmm, daar ben ik niet blij mee. Klinkt onpraktisch. Of ben ik nu heel pessimistisch?
Je moet gewoon eeb ticket kopen waar JIJ je prettig bij voelt en wat JIJ een goede prijs/kwaliteit verhouding vindt.
Je kan ook binnenstappen voor advies bij een reisbureau als je door de bomen het bos niet meer ziet. Voor lange reizen geeft killroy vaak goed advies, maar vliegwinkel is ook een aanrader.
Ik ben nogal een stresskip :-/ Ben wel heel blij met dit forum K heb alleen het gevoel dat we in korte tijd (omdat we december/januari willen gaan) knopen moeten doorhakken en daar ben ik niet zo goed in.
Ik zal inderdaad eens een reisbureau vragen e.e.a. uit te zoeken voor ons.