Overstaptijd naar Vietnam

He hallo!

Weer even een vraag namens mij…ga voor t eerst alleen een verre reis maken en heb nog geen ervaringen met overstappen tijdens een vlucht in andere continenten.
Nu heb ik een aantal vluchten gezien vanaf Amsterdam naar Ho Chi Minh waarbij je kunt overstappen in Kuala Lumper,
maar heeft iemand hier ervaring mee? wat is wijsheid qua overstaptijd?
Er zijn 2 opties: 1 met 2,5 uur overstaptijd, en 1 met 8,5 uur. Is 2,5 uur erg krap of prima te doen?
Vlieg dan met Malaysia Airlines.

Ik hoor graag ervaringen of tips! :slight_smile: Bedankt!

Groetjes Petra

>>>

Prima te doen, je bagage regelen zij voor je. Instapkaarten voor beide vluchten krijg je al in Nederland. Enkel in KL met treintje van ene naar de andere hal (dat lukt ruim binnen het half uur).

Ooh super!
Bedankt voor je snelle reactie!
Vond namelijk 8,5 uur best lang dus kan k beter die andere boeken…heb k nog wel wat speling voor eventuele vertraging…
Bedankt!

Als het beide met Malaysia is, dan is zelfs vertraging niet zo’n drama geloof ik. Wel alles in 1x bij dezelfde maatschappij boeken, anders gaat 't niet zoals ik schreef…

nee het is 1 boeking volgens mij…hij komt er voor als k zoek op Amsterdam - Ho Chi Minh en hij geeft t dan als 1 vlucht aan. Dus dan zal t beide met Malaysia Airlines zijn neem k aan. Heb de voorwaarden en reisinfo bekeken en daar staat niks over verschillende maatschappijen.

Dan gaat het inderdaad goed!

Ik ben ook zo gevlogen en het is helemaal goed gegaan, 1 boeking ook inderdaad. Ik had soms best veel overstaptijd, maar heb me wel vermaakt op Kuala Lumpur Airport. Maar ja, ik vond het ook zo interessant om mensen te kijken van allerlei continenten, hihi! :wink:

Sluit me verder bij Britt aan!

Groetjes, Anne

Als je daar iets wilt kopen, kun je geloof ik alleen met lokale valuta betalen. En als je de vlucht hier van 12 uur neemt, is alles/veel dicht.

En het treintje heeft maar 1 halte… Hihi…

O, kan trouwens dan wel zo zijn dat je met Vietnam Airlines verder vliegt, maar bij ons was dat ‘onderdeel’ van Malaysia Airlines ofzo. Op ons ticket stond wel Malaysia Airlines. Enfin, was verder niets aan de hand.

Op de terugweg hadden we twee uur vertraging, maar we zouden zo’n 5 uur overstaptijd hebben gehad, dus dat werd goed opgevangen.

Groetjes, Anne

O ja, precies, maar het treintje wijst zich verder vanzelf.

Wij hebben ook een aantal euro omgewisseld in Maleisische valuta. Niet teveel natuurlijk, zo zuinig als we zijn :wink:

Groetjes, Anne

Bedankt voor jullie tips! :slight_smile: En bij overstappen, moet je dan tussentijds wel eerst door de douane en weer opnieuw ‘inchecken’ zeg maar, dus zolang van te voren bij de gate zijn? want bedacht opeens dat 2,5 uur dan miss wel wat krap is, voordat je vaak uit t vliegtuig bent en dan weer bij een andere gate bent…

Sorry ben een leek op het gebied van overstappen…haha…tot nu toe alleen nog maar rechtstreekse vluchten gehad!

t treintje gaat dus helemaal goed komen, dat moet me lukken! :wink:

Als deze vluchten zo worden aangeboden, is het een overstap die gegarandeerd wordt door de luchtvaartmaatschappij en kan je deze zonder problemen boeken. Mocht je vlucht vanuit Amsterdam vertraagd zijn waardoor je de doorvlucht mist, is de maatschappij verplicht een alternatief te regelen.

Nee, je blijft in transit en hoeft dus niet door de douane. Op Amsterdam kunnen ze je al inchecken voor beide vluchten en de bagage wordt doorgelabeld naar de eindbestemming, in jouw geval dus Ho Chi Minh.

Oooh kijk! thnx voor t gerust stellen!
Dan ga k mooi voor de vlucht met 2,5 uur, prima dan als t haalbaar is met dat treintje enzo…bedankt!

Inderdaad, je hebt echt tijd genoeg. Wij hebben zelfs nog anderhalf uur liggen slapen in heerlijke stoelen :slight_smile:

Dat treinritje duurt maar een paar minuten; maar die heb je helemaal niet nodig. Je komt al aan bij het satellietgebouw. Hier heb je voldoende winkeltjes etc, ook Starbucks, Coffee Bean etc. Je kunt zelfs een stukje door de ‘jungle’ wandelen; in het midden van het complex. Ook heb je er massagestoelen; erg fijn na een lange vlucht :). Geld kun je inderdaad wisselen of pinnen. Sommige reizigers plannen overigens op de terugweg vanaf HCMC of Hanoi een korte stopover in KL in; om bv even goed te shoppen of om inderdaad een paar dagen ‘mensen te kijken’ :slight_smile: