SPOEDvraag: Hoeveel tijd nodig voor VOA op luchthaven Ho Chi Minh?

Na het lezen van dit forum een LOA geregeld, aanvraagformulier ingevuld, pasfoto erbij. Inmiddels is mijn reis gewijzigd en heb ik maar heel kort tijd na aankomst op de luchthaven. Dezelfde dag, 19 mei, vlieg ik (eerst komend vanuit Cambodja) verder naar Singapore. Ik kan natuurlijk in de terminal blijven voor de volgende vlucht, maar misschien is het leuk heel even Vietnam in te gaan.

De vragen:

1. Wie weet uit ervaring hoe lang het duurt voordat het VOA is afgegeven (ik lees dat het in 15 min zou kunnen, maar ook dat het een uur of langer duurt)?

2. Moet ik daarna rekening houden met rij bij de Customs?

3. Hoe lang duurt het om uit te reizen (douane en veiligheid)?

Omdat ik morgen, dinsdag 13, vertrek, zou het fijn zijn als er snel een reactie komt.
Maar ik ben eerst een aantal dagen in Kuala Lumpur en Phnom Penh, dus reacties voor 19 mei welkom!

Ik heb geen ervaring met een VOA in HCMC, wel met veel andere vliegvelden. Mijn ervaring is dat je niks zinnigs kan zeggen over de procedure.

Op Schiphol bv. stond ik in 10 minuten week eens met tas en al buiten, terwijl dat vorige week meer dan een uur duurde. Gewoon vanuit een Europese bestemming, geen visum. Hetzelfde geldt voor andere luchthavens die ik meerdere keren bezocht.

Daarnaast kan je vlucht vertraagd zijn.

Belangrijkste is dat je je aansluiting haalt.

Hallo V,

Wanneer het goed begrijp kom je van Cambodja naar Viet Nam en land je in Saigon?
Je hebt je LOA en ook je "form on arrival "ook al thuis gedownload en ingevuld?

Dan moet je rekenen op een half uur; is mijn ervaring met een internationale vlucht vanaf Europa.
Kom je van Cambodja, dan zij er al wat mensen die een visum hebben, dus wat minder druk en dan wat korter dan 0.5 uur.
Maar hoelang korter kan ik je niet zeggen natuurlijk.

Maar een volgende vraag, welke tickets heb je?