Hallo John,
Met welke maatschappijen vlieg je, want dat is wel belangrijk en cruciaal voor een antwoord van mij en andere mensen?
Kun je niet in transit blijven , zou normaal zijn wanneer je bagage doorgelabeld word toch?
Omdat ik niet weet met welke maatschappij of maatschappijen je vliegt moet ik het wat algemeen houden.
Stel je moet overstappen en je kan niet in transit blijven en de bagage wordt niet doorgelabeld, dan wordt het heel moeilijk en misschien niet haalbaar.
Je zal dan naar een alternatief moeten zoeken.
Ik denk dat je even moet kijken , in dit geval, wat de minimale tijd, voor vertrek , van het inchecken is.
Is een internationale vlucht, dus dat zal wel ergens rond 45 minuten a 1 uur zijn, afhankelijk van de maatschappij.
Dus dit kan bijna niet in de door jouw aangegeven tijden en zou daar niet op gokken.
Ook je creatieve gedachtes om vooraan te zitten is niet mogelijk, want business class mag er als eerste uit en en die zitten voor aan in het vliegtuig.
Maar deze mensen moeten ook gewoon op hun bagage wachten bij de band, want daar zit geen verschil in.
Kan je in transit blijven, dan is er geen probleem, maar dan heb je wel geen Viet Nam visa en kan je Viet Nam alleen via de lucht, Saigon, Danang, Hanoi, binnen met een VOA.
Weet niet of dit je bedoeling is?
Optie om dit te voorkomen; als je niet in transit kan blijven.
Eigenlijk heel simpel, verzet de eerste vlucht, dus die van PP naar Saigon, zodat je meer tijd hebt voor de overstap naar Singapore.
Kijk even dan in de voorwaarden van die maatschappij en kijk wat de eventuele meerkosten zijn.
Ook kan je dan misschien ook je visum regelen om over land Viet Nam binnen te komen omdat je dan voldoende tijd hebt.
Want handhaaf je de eerste vlucht en je haalt de 2e niet, dan is dat moet je die verzetten en dan volgens die voorwaarden van die maatschappij en misschien langere wachttijd op het vliegveld en in het ergste geval een overnachting.
Alles is afhankelijk van welke tickets je gekocht hebt.
Ben voor de goedkoopste gegaan, dan kan het zomaar zijn dat bij verzetten je geld gewoon kwijt bent omdat dat niet in de voorwaarden zit, daarom zijn ze goedkoper.
Heb je een duurdere klasse , betekend niet een betere zitplaats maar betere voorwaarden, dan kan je met een gering bedrag alles gewoon verzetten of annuleren.
Daarom adviseer ik mensen altijd om of daar ( te plekke ) te boeken of wanneer je vooraf wilt boeken nooit te gaan voor de goedkoopste prijs, maar dan wat meer te betalen om dan kosten te besparen bij een eventueel langer verblijf op een bestemming ( onvoorzien ) of om problemen ( en dus kosten ) te besparen bij het verzetten of annuleren van een vlucht.
Hoop dat dit wat meer licht werpt op jouw probleem, maar met jouw vlucht details, dan kan ik de voorwaarden even bekijken en dan kan ik gedetailleerder antwoorden.
gr.
Ton.