Wij gaan in december naar Vietnam. We vliegen met Emirates naar Saigon, we komen om 19:40 aan. We willen graag direct doorvliegen naar Hanoi, de laatste vlucht die ik kan vinden is met VietJetAir om 22:50. We hebben dus 3 uur de tijd. Is dit te doen?
We zijn overigens van plan om het visum in NL te regelen, we zouden dus alleen een stempel moeten kopen (als ik het goed begrepen heb).
3 uur moet genoeg zijn denk ik! Ik heb nog nooit een langere tussenstop gehad.
Visum moet altijd vanuit nederland geregeld worden. Op het vliegveld in Hanoi is een bali/kantoortje waar je tegen betaling (in dollars, genoeg meenemen van te voren!) je visum krijgt. Dit duurde bij ons wel lang. Ze zitten met 10 man in dat kantoortje, waarvan er 1 aan het werk is. Welkom in Vietnam!
Dank je voor je reactie! Voor de duidelijkheid, we moeten in die tijd ook de bagage nog van de band halen en opnieuw inchecken. Zitten de verschillende terminals dicht bij elkaar? (Ik ben in Kuala Lumpur geweest, en daar was het een busrit van 20 minuten om van de low cost terminal naar de internationale terminal te komen…)
Het vliegveld in Kuala Lumpur is inderdaad enorm! Van Saigon weet ik het zo niet, maar ik kan me in iedergeval niet herinneren dat het heel groot was. Misschien is er iemand anders die je hier beter bij kan helpen?
Inchecken voor een binnenlandse vlucht is 1 uur voor vertrek.
de vertrekhal voor de binnenlandse vlucht is een klein kwartier lopen.
Wanneer je voor VOA gaat reken dan op 30 minuten voor het visum en dan 15 minuten later ben je buiten.
Haal je het visum bij de vietnamese ambassade in den Haag, dan ben je na 30 a 45 minuten ook buiten; de tijd van wachten op het visum is ongeveer gelijk aan het wachten bij de bagageband.
Voordeel van VOA is dat je 35 euro pp goedkoper uit bent; 25 USD voor het visum en 10 USD servicekosten voor de LOA tov 65 euro voor een visum in den Haag.