Visum on arrival Vietnam

hallo,

wij vertrekken binnenkort naar vietnam voor 4 weken. We hebben een retourvlucht A-dam-HCM (via KL). Vervolgens een binnenlandse vlucht naar Hanoi. We hebben een visum on arrival welke we (neem ik aan) in HCM moeten ophalen/betalen. Tussen aankomst en vertek hebben we hier 2,5 uur de tijd voor. Is dit te doen? Tips ?

grtjs,

Martijn

Als je al een visum on arrival binnen hebt, waarin staat dat je toegelaten wordt tot vietnam, moet je met dit visum on arrival na aankomst op de luchthaven Saigon naar een kantoortje. Dit kantoortje vind je bij de aankomsthal als je bent uitgestapt. Met deze visum on arrival meld je je bij de douaneambtenaren. Je geeft dan je paspoort af vergezeld met je visum on arrival en 25 dollar per persoon . Na ongeveer 2 minuten word je naam dan afgeroepen, als ze hem tenminste uit kunnen spreken. Hierna kun je vervolgens met je paspoort, waarin dan een visum is aangebracht door de echte douane, om vervolgens je koffers op te halen.
Als je nog geen vervoer hebt naar je hotel kun je in de hal waar de koffers worden opgehaald een voucher kopen voor een taxi. Deze voucher kost 9 us dollar en brengt je naar je hotel. Je moet na het kopen van je voucher naar buiten en je melden bij paal 3. Daar word je opgevangen door personeel van de taxi onderneming. Men wijst dan een taxi aan en brengt je naar je hotel. Je hoeft verder aan de chauffeur niets te betalen, tenzij je hem een fooitje geeft.

goede reis en een prettige tijd in Vietnam. Heb je nog meer tips nodig, dan hoor ik het wel

corenwilna:wereld::zon02:>>>

Hallo Martijn,

Normaal gesproken is 2.5 uur voldoende zonder vertragingen, maar krap.

15 minuten naar de VOA balie, met wat drukte 20 minuten voor visum, 10 minuten douane, 5 minuten bagage,
en 15 minuten lopen naar de domestic terminal, inchecken.

Speling is dan iets van 0.5 uur.

Om tijd te besparen bij de VOA arrival balie ( je komt de douanehal in en ga dan naar links in de hoek ).

Lever daar dan eerst in 1x pasfoto + je Letter of approval ( de mail ) + dit formulier ingevuld poer persoon ( http://www.myvietnamvisa.com/form-on-arrival.pdf ).

Na wat minuten ( kan varieren van de drukte ) wordt je naam onduidelijk geroepen en betaal je 25 dollar in ongeschonden biljetten, en krijg je je visum.
Dan door de douane.

Op de bagage band draait dan waarschijnlijk alleen je koffer nog rond of staat ergens aan de kant.

Dan even lopen naar de domestic terminal en inchecken.

gr.
Ton.

Ik heb afgelopen zomer meerdere keren behoorlijk in de rats gezeten, omdat ik bang was dat we door vertragingen een bepaalde aansluiting zouden missen. Nu was dat niet in Vietnam maar in Maleisië. Ik houd in het vervolg voor de zekerheid toch wel een tussentijd van min. zo’n 3,5 uur aan…

bedankt voor t advies.Het beste er van hopen dan maar.
We vertrekken morgen dus met een beetje geluk…

grtjs

Ik sluit me bij de tips aan. Rest me alleen nog je heel veel plezier te wensen in Vietnam!

Groetjes, Anne

hallo ,

…je kan natuurlijk ook pech hebben dat er al een rij wachtenden staat van
een andere landing … zo moesten wij toch wel een uur wachten vooraleer
we aan de beurt waren …
Tip : als je met meerderen bent …maak dat er 1 persoon bij de eersten is die
het vliegtuig verlaat . Die ene persoon kan dan alvast alle papperassen meenemen en die alleen gaan afgeven aan de balie van VOA , terwijl de anderen dan achterkomen . Enkel na het verwerken van hun administratie ,
bij de afgifte van het visum hoef je met z’n allen present te zijn !

geert,

hoi,

het is gelukt. geen vertragingen maar wel een uur moeten wachten op ons visum. Dus de tijd begon aardig te dringen.Snel naar de domestic vetrekhal waar bleek dat onze binnenlandse vlucht een uur vertraging heeft.Voor niets gestresst dus. Zitten nu in Hanoi en hebben het zeer naar ons zin.

Ps. weet iemand of er een rechtstreekse busverbinding is vanuit Halong naar Ninh binh ? Of alleen via Hanoi ?

Grtjs uit een vochtig Hanoi

1. Re: Transportation from Halong Bay to Ninh Binh
    Sep 22, 2009, 5:06 AM
    Yes, by far the easiest way to get to Ninh Binh from Halong Bay is via Hanoi. Earlier this year I paid about $4 for the Hanoi-Ninh Binh train journey (soft seat), which is far more comfortable than going by bus.

The only other alternative (apart from a car with driver) is to take a bus from Halong City to Haiphong and another from there to Ninh Binh, although I don’t know whether the bus timetables would allow you to do it in one day.

Dit vond ik op tripadvisor. Wellicht heb je er iets aan. Veel plezier in Vietnam

groeten corenwila . >>>:zon02::wereld:

Hallo Martijn,

Fijn dat het gelukt is met je verbinding.

Ja, er is een rechtstreekse verbinding vanaf Halong city naar Ninh Binh stad.
Dit is een lokale bus; vraag aan je gids in Halong Bay even de naam van het busstation in het vietnamees op te schrijven zodat taxie chauffeurs dit kunnen lezen en je er naar toe kunnen brengen. Is maar enkele kilometers.

Reis is iets van 3 uur met prive auto, denk met de bus rond de 4 uur ( moet ook andere mensen laten in-en uitstappen ).
Ik heb wel gehoord van andere mensen dat ze het niet zo nauw nemen methet maximale aantal passagiers en het heel vol is in de bus.

gr.
Ton.

hoi,

hebben voor vertrek via aurorahotel in hanoi en busticket gekocht voor trip halong-hanoi-ninh binh.(12USD p/p).Rond de middag n klein(vol) busje halong-hanoi(3,5uur)en aansluitend een slaapbus naar ninh binh.Waren er rond 21.00 uur. Goed geregeld. En wat is het mooi rond ninh binh !!

grtjs

Hallo Martijn,

Heel fijn om te lezen dat alles gelukt is.

Ben het helemaal met je eens dat ninh Binh provincie een bezoek waard is.

Even een vraagje, ga je ook nog naar cuc phuong; is in de buurt?

Wens je nog veel plezier en goed weer toe.

Ton.

hoi,

hebben brommer gehuurd en idd cuc phong bezocht. Prachtig,prachtig.
Volgende dag naar tam coc. Omgeving is super. Zijn nu intussen verder gereist met de nachttrein naar Hue. Leuke stad. Het weer is vandaag geen topper maar kan de pret niet drukken.

grtjs

Hallo Martijn,

Bedankt voor je antwoord.
Komende week vertrekken er mensen naar Viet Nam en deze gaan op mijn advies ook naar Ninh Binh en Cuc Phuong.

Zal een geruststelling zijn dat het ook door jouw bevestigd wordt, dat dit de moeite waard is.

gr.
Ton.

Leuk om te lezen Martijn! Nog heel veel plezier!

Groetjes, Anne

hoi anne,

ben normaal gezien dol op koffie, maar neem hier thee bij t ontbijt.
vietnamese koffie kan me (nog) niet bekoren,maar wie weet komt t nog.
voorlopig reizen we morgen door richting nha trang.kijken of we daar nog een
duikje kunnen maken.Later van daaruit naar HCMC en door richting cambodja.
Nog een mooie tijd voor de boeg dus.
Als de koffie begint te smaken laat ik t weten,

grtjs,

martijn

Hallo Martijn,

Ik denk dat je duik in Nha Trang wel gaat lukken.
Heb even gekeken bij de temperaturen en deze zijn zijn volgens goed voor de komende dagen.

Place to be in Nha Trang vind ik ( ben er 2 jaar geleden voor het laatst geweest ) toen was de sailing Club voor een drankje ( wel wat duurder ). Ook de "Why not bar " is leuk.

Wanneer je in Saigon bent bent laat het even weten op de site dan kan ik nog vele bars en restaurants aanbevelen.

Neem daar geen tour want het is makkelijk zelf te voet te doen, muv China town.

Tours zijn meestal:
Palace, Notre Dame, Post Offce, Ben Than Market, Opera house.
Dit kan je makkelijk wandelen,
Alles is in uiterlijk 45 minuten te bewandelen, zonder de verblijftijd ter plekke natuurlijk.

Nog veel plezier in Nha Trang en zwem ze.

gr.
Ton.

Whoopsie! Mijn nieuwe onderschrift trekt meteen de aandacht, hihi. Maar ja, past wel binnen mijn missie om de koffie in Nederland bekender te maken en uiteindelijk ook Fair Trade.

Goede tips Ton!

En Martijn, heel veel plezier bij het duiken! Het schijnt wat minder spectaculair te zijn in Vietnam dan in bijv. Thailand van wat ik heb gehoord (geen eigen ervaring), maar het lijkt mij toch super!

Groetjes, Anne

hoi iedereen,

we hebben niet meer gedoken in nha trang, zag er niet zo spectaculair uit. We hebben dit bewaard voor in sihanoukville, cambodja. Was Erg leuk hier. Tip: als je hier wil duiken doe het dan via island divers cambodia, is ons zeer goed bevallen. Na cambodia nog een paar dagen Saigon geweest en nu helaas weer terug thuis.
We missen vietnam, het eten, het weer …behalve de koffie

grtjs,

martijn

Hahahaha! Jij vond de koffie juist niet lekker? Hihi: smaken kunnen verschillen. Je moet denk ik ook wel van sterke koffie houden, hihi.

Kan me voorstellen dat jullie Vietnam missen (en Cambodja). En bedankt voor het plaatsen van je tip!

Groetjes, Anne