Hallo,
Wij willen volgend jaar 2 weken naar Vietnam, maar ik zie op tegen de lange overstap tijden. We willen vanaf Brussel of Amsterdam vliegen. Wie weet welke route het minste tijd kost?
groetjes Astrid
Hallo,
Wij willen volgend jaar 2 weken naar Vietnam, maar ik zie op tegen de lange overstap tijden. We willen vanaf Brussel of Amsterdam vliegen. Wie weet welke route het minste tijd kost?
groetjes Astrid
Denk dat dat heel afhankelijk is van wanneer je met welke vliegmaatschappij via welke route vliegt en ook van invloed is op de prijs… Als je met Scyscanner of Matrix zoekt (kies dan vanaf Brussel of Schiphol, en op HCM en Hanoi) kun je filteren op allerlei opties zoals aantal overstaps, duur van de overstaps en natuurlijk de prijs. Zo kun je voor de door jullie geplande periode de voor jullie ideale vlucht uitkiezen denk ik! Kijk ook naar verschillende periodes en verschillende steden waar je op vliegt, kan heel veel uitmaken. Beide zoekmachines die ik noemde hebben daar trouwens prima functionaliteiten voor.
Overigens kun je dacht ik nog niet direct naar Vietnam vliegen, en is het volgens mij het meest comfortabel om via de Emiraten te vliegen; je vliegt dan nl 2x ca 7 uur dus je breekt de vluchttijd mooi door de helft, en je kunt voor korte overstaptijden kiezen. Wellicht dat via Bangkok wat goedkoper is maar dan heb je een lange en vervolgens een hele korte vlucht.
Wij gaan in december met emirates en hebben lange overstap op de heenweg maar een hele korte op de terugweg. Voor de heenweg konden we ook een vlucht boeken met korte overstaptijd maar die was destijds iets duurder (nu wel spijt van want komt erop neer dat we zo lang 's nachts moeten wachten dat we een hotelletje moeten boeken :p).
Hallo Astridd,
Ik heb zelf ook een hekel aan het overstappen en de daarbij behorende veiligheidschecks, wachtrijen enz.
Vanuit Frankfurt vlieg je rechtstreeks op Viet Nam met Vietnamairlines.
Daarom vlieg ik voortaan altijd vanaf Frankfurt ( nu al weer voor de 12e keer ).
Is vanuit Tilburg 3.5 rijden, parkeren is veel goedkoper en houd geld over op de benzine.
Of ik nu 2 uur kwijt ben aan overstappen of ik moet 2 uur meer rijden kies ik voor het rijden.
Gr.
Ton.
Heb ook alles afgezocht en ben op cathay pacific gekomen 1 50 min overstap in Hongkong . Emirates is niet mijn maatschappij 3 x mee gevlogen en alle 3 de keren forse vertraging van 5 uur .