Hallo V,
Misschien dat de komende regels overbodig voor je zijn, maar dan misschien voor andere lezers wel nuttig kan zijn.
Luchtvaartmaatschappijen maken gebruik van hubs.
Dat wil zeggen dat wil zeggen dat de maatschappijen al hun vluchten laten komen op 1 lokatie en daar worden de mensen verdeeld naar de toestellen van hun bestemming.
Bijv.
Neem even Brittish Airways.
Wil van Moskou naar Amsterdam, dan ga je eerst naar Londen vanaf Moskou en dan naar Schiphol.
De hub van BA is Londen.
Ga je met Cathay dan ga je over Hong Kong en dan verder.
Nu dan dubai.
Dit is een hub voor Emirates.
Dus het meest voor de hand ligend is dus om via deze maatschappij te vliegen en zo de reis naar Bangkok te regelen , met de stopover.
Dan van Bangkok overstappen op een andere maatschappij naar Hanoi.
Terug
Biv. Saigon naar Bangkok ( maatschappij naar keuze; kan je een retour tickets kopen met de heen reis naar Hanoi ) en dan met Emirares terug naan A’dam, met een overstap dan dus wel weer in Dubai
Is de makkelijkste manier.
Anders
Een maatschappij vinden die op Dubai vliegt, stopover, en dan verder vanuit Dubai naar Bangkok, met die maatschappij.
Probleem is dat niet alle maatschappijen op Dubai vliegen ( is dus minder keus ) en dan ook nog van Dubai op Bangkok vliegen.
Dus dat even uitzoeken; de rest als het vorige.
Ik denk, heb niet naar prijzen gekeken, dat vliegen met Emirates goedkoper zal uitvallen.
Ook kan je via hen je stopover regelen.
Zie ook dat je dit kan regelen met Garuda Indonesia.
Dus het antwoord op je vraag of jet het zelf kan regelen is het antwoord "ja "
Bagage
Antwoord weer ja; je kan alles regelen in Viet Nam.
Helaas staat er soms een pittig prijskaartje tegenover.
Je hebt het over goedkopere binnenlandse vluchten in Viet Nam.
Dan zit er een addertje onder het gras, hoeveel kilogram bagage denk je mee te nemen.
Prijzen van de tickets zijn zonder bagage meestal.
Dus daar moet je dan over bijbetalen of je moet net reizen in een reclame tijd.
Dan kan checked in bagage kostenloos zijn; dus dat ook even in de gaten houden.
Wel komen er de servicekosten, VAT ( BTW ) , bagagekosten ( van 15 kg. pp ) erbij.
Bij Jetstar bijv. is dit 7.5 USD per passagier .
Is je bagage hoger dan ga je over de 7.50 USD; kijk even op de jetstar site.
Bij Viet Nam Airlines zitten deze kosten al in de prijs die je ziet bij de eerste prijs; wel tot 20 kg bagage + 7 kg pp handbagage volgens de afmetingen ( wordt streng op gecontroleerd )
Dan is VA niet meer de duurste en vliegt van alle vliegvelden en op alle vliegvelden.
V,
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
Is makkelijk zelf te regelen.
Met een beetje kijken naar de reis van Bangkok naar Hanoi en de terugreis van ??? naar Bangkok, kan je wat besparen want daar zitten de meerkosten van de stopover.
Anders had je een keuze kunnen maken van Europese luchthaven naar keuze naar Hanoi en dan was het makkelijker om een keuze te maken.
gr.
Ton.