Tussenstop Dubai

Beste Allen,

Heeft iemand ervaring met een vlucht van Emirates naar bangkok met tussenstop in Dubai?
Ik zoek een ticket rond de jaarwisseling…
Zie veel aanbiedingen van emirates maar die overstaptijd is eigenlijk dramatisch…
Weet/kent iemand een goed goedkoop hotelletje rond de airport in Dubai?
Ik zie nl alleen dure shit,dan kan ik net zo goed 250euro meer lappen en een andere airline kiezen haha

Alle tips zijn welkom

Jeroen

Ik heb twee keer gekozen voor een vlucht met lange overstap in Dubai. Leuk om de stad te verkennen!

Ik heb er niet overnacht, dus aan een goedkoop hotel kan ik je niet helpen. Op hostelworld.com of booking.com is echter genoeg keus.

Ik zou me niet vastpinnen om dicht bij het vliegveld te blijven, Dubai heeft een goed metronetwerk, en taxi’s voor kortere afstanden zijn niet duur, dus je bent zo overal.

1 like

Ik heb een keer een tussenstop van 9 uur (s’nachts) op Dubai gehad, toen vond ik het niet de moeite om de stad te gaan verkennen.
Weet niet hoelang jouw tussenstop duurt? Maar anders is er altijd wel een goeie bar of Lounge waar je je tijd wel door kunt komen.

1 like

Bedankt voor jullie reacties…
Ik maak een tussenstop puur om een aantal 100 euries te besparen.
Kortom,heb totaal geen behoefte om dubai in te gaan…haha
Hoopte dat iemand wellicht een goedkoop slaaphokje wist.
Op internet staan veel dure hotels nl
Dat wordt het maar 6uur in een lounge/bar hangen

Jeroen

Uiteindelijk toch een ticket gevonden met een goede aansluiting (3uur tussenstop heenweg en 2 uur op terugweg)
Prijs vond ik vrij scherp voor eind dec 671 euro…
ben een blij man…Hoef dus niet zand te happen in Dubai hhaha

Jeroen

:chin:vertrek AMS is dit nog niet eens een slechte prijs?>>>

1 like

Inderdaad geen verkeerde prijs met zo’n korte tussenstop.

1 like

Emirates heeft ontzettend veel goede aanbiedingen…goed blijven zoeken en regelmatig prijzen checken.
Inderdaad een fijne prijs,kon zelfs nog 100euro goedkoper,maar dan had ik 2x een overnachting op Dubai airport moeten doen.
Ik vlieg nooit meer met KLM in ieder geval.
Hele nare ervaring gehad met het grondpersoneel afgelopen jaar.
Over de prijzen,vliegtuigen maar te zwijgen.
Misschien nog een redelijk domme vraag:
Dit is mijn 1e keer dat ik met een tussenstop naar Bangkok vlieg.
Ik neem aan dat ze mijn koffer in ams doorlabelen naar BKK en ik niet deze opnieuw in te checken in dubai.
Maar,moet ik in Dubai door de paspoortcontrole naar buiten en dan geheel opnieuw inchecken enzo…?
Geen idee nl

Jeroen

Wij gaan eind december voor 1100 (twee personen), ook met tussenstops van 2 en 3 uur. Inderdaad kwestie van goed zoeken en variëren met dagen en tijden!

Bagage wordt trouwens doorgelabeld in Dubai.

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

Ook ik heb louter positieve ervaringen met Emirates en de luchthaven van Dubai. Bagage wordt goorgelabeld en zie je in Bangkok pas weer terug.
Let wel op in welke terminal je aankomt/vertrekt, Volgens mij is de nieuwe A-380 terminal al in gebruik. Ik ken je vluchttijden niet, maar het is mogelijk dat je 's-avonds terug komt in Amsterdam. Dan vlieg je niet met een A-380 en moet dus in Dubai van terminal verwisselen. Maar dat zal ongetwijfeld wel goed aangegeven zijn.
Tip voor andere reizigers. Zoek niet alleen op Bangkok maar ook op Kuala Lumpur. Een kennis van mij vertrekt ook eind december, is aan vaste data gebonden en kwam toen ook de hoge prijzen tegen. Op dezelfde dag naar Kuala Lumpur was veel goedkoper. Een nachtje een goedkoop hotel in de buurt van de luchthaven en de volgende dag door met een Air Asia vlucht naar Chiang Mai. Half januari van Bangkok weer met Air Asia naar Kuala Lumpur en weer terug.
AMS-DBX-KUL-CNX en BKK-KUL-DBX-AMS incl hotel voor nog geen €650pp.

Heb goede ervaringen met Emirates en het overstappen in Dubai. Maar als alternatief is Ethiat ook aan te bevelen. Concurerende prijs en stssenstop van circa 2 uur inb Abu Dabi