Nachtstop Dubai

Beste iedereen, in de zomervakantie vlieg ik na sri lanka met een tussenstop op Dubai. We landen om 23:55 en vertrekken weer om 7:55
We hebben een stop van 8uur. Is het mogelijk om dan nog wat in de stad te zien en hoe.
Of is dit snachts niet de moeite waard en is dit haalbaar met de tijd?
Ik hoor graag,
Groeten Rik

Wij hebben vorig jaar een tussenstop van 10 uur gehad op Dubai. Ook wij hebben overwogen om het vliegveld af te gaan. Uiteindelijk niet gedaan en rondgehangen. Dat was niet erg prettig, vandaar dat we nu wat meer betalen voor onze tickets en maximaal 3 uur overstaptijd hebben.
Als ik jou was zou ik wel proberen het vliegveld af te komen en een hotelletje te boeken voor een nacht [emoji1]

Rondje sightseeing met een taxi kan altijd. Je bent echter te laat om met een metro de stad in te gaan.

Een hotel boeken zou ik niet snel doen, rekening houdend met wachttijden bij de immigratie (2x) en het feit dat je op tijd weer terug moet zijn, heb je misschien 3-4 uur om te slapen.

Slapen in een hotel zie ik zelf ook niet gebeuren. Slaap wel in vliegtuig:-)
Bedankt voor de tip. Is snachts dubai in taxi de moeite waard en hoeveel kost dat ongeveer

Hallo, je hebt inderdaad maar uiterlijk 4 uur de tijd, je kan een taxi nemen naar Deira of Bur Dubai, 50 dirham enkel, daar zijn genoeg hotels met bar en live music.
De malls en soukh zijn wel gesloten maar er loopt genoeg volk op straat, langs de Creek is het erg gezellig en belangrijk genoeg taxi’s om terug te gaan.

Ligt er wel aan welke luchthaven je landt, je hebt er nu twee, de nieuwe is 40 km verder, daar is niks enkel zand en paar hotels.
Als je met Emirates vliegt kom je op waarschijnlijk op de oude dan ben je zo in de stad.
Groetjes

Ja vlieg inderdaad met Emirates. Oke fijn! Wellicht dat we dit gaan doen. Bedankt voor de tip. Ondanks dat alles dicht is , is het van buitenaf (zoals burjkalifa) toch de moeite waard?

Je kunt ook hier eens kijken. Emirates | Fly Better
Lounge, douche, buffet (als je in het vliegtuig nog niet genoeg hebt gekregen) Hier een stukje uit de tekst:* At a minimal cost, you can make use of all the comforts associated with a Business Class departure lounge, no matter what your class of travel. These friendly, peaceful oases are the ideal place to relax, eat or catch up with work, in transit or before a flight.
*
Het lijkt me minder stress dan eerst buiten zien te komen, hopen dat de taxi geen lekke band krijgt, misschien in slaap gewiegd worden door de luxe taxi’s die er rijden. Maar ik heb van beide opties geen idee qua kosten.

Oke toch bedankt voor je antwoord.
Ga denk ik toch er even tussenuit. Niet al te ver gaan. Dan moet het lukken

Hoi, ja zeker s nachts is alles mooi verlicht en heel indrukwekkend tussen alle wolkenkrabbers…groetjes

Hoi Rikreiziger,

Ben je nog het vliegveld afgegaan en Dubai in geweest? Dit was in de zomermaanden toch. Hoe is de hitte je bevallen…?