8 uur overstap in Dubai

In oktober vliegen wij vanuit Tanzania terug naar Amsterdam. Hierbij maken we een tussenstop in Dubai (DXB). We komen aan rond middernacht en vertrekken weer rond een uur of 8.00. We zien het niet zo zitten om uren op het vliegveld te hangen en kijken dan ook naar de optie om ergens een goedkope hotelkamer te boeken om toch nog even een paar uurtjes fatsoenlijk te slapen. Daarover heb ik een paar vragen:

  1. Is het mogelijk (ivm visum/ed) om voor een paar uur het vliegveld te verlaten?
  2. Rijden er 's-nachts nog metro’s? Of ben ik op een taxi aangewezen?
  3. Weet iemand een goed/goedkoop hotel nabij het vliegveld?
  4. Hoe lang voor vertrek moet je ongeveer aanwezig zijn bij het vliegveld (rekening houdend met douane, etc.)?

Alvast erg bedankt voor de reacties!

Grt,
Mrtn

visum is gratis stempel(duane). Er zou een mogelijkheid zijn te slapen in de luchthaven dacht ik. Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg je?

heb zelf paar dagen terug 4 uur op de luchthaven doorgebracht en dat is goed te doen. Er is WIFI, en met internetten was de tijd zo voorbij.

8 uur lijkt lang maar houd rekening mee als je vlucht vanuit tanzania vertraagd is er al tijd af gaat. Weet niet of er een hotel op de airport is, maar in Dubai moet je 45 minuten voor vertrektijd boarden, dus dan moet je bij de gate al staan.
Misschien is er wel mogelijkheid tot splapen op de airport zelf in een slaapzaal of ietd dergelijks ? IK zag wel dat er mogelijkheden zijn voor reizigers om een douche te nemen. Airport is vrij luxe. maar is vrij duur, kopje koffie en glas sinaasappelsap was in totaal 10 euro

Ik vlieg met Emirates. Is het vliegveld 's-nachts open dan (althans de winkels/bars)?

je zal ook even “de stad in” kunnen gaan, met een taxi.
Ikzelf heb ook ongeveer zoveel tijd en wil dat ook proberen te doen.

We zijn op de heenreis al in Dubai geweest. En wat is er tusssen 01:00 en 06:00 te beleven in Dubai? Ik ben bang niet zoveel…

Volgens mij is alles 24 uur per dag open. Ik arriveerde om 4 uur snachts in Dubai.en de winkels op de airport waren zover ik gezien heb open.

Als je met Emirates vliegt en meer dan 8 uur moet wachten op je volgende vlucht volgens de tijden die op je ticket staan, dan heb je in veel gevallen recht op een gratis hotelovernachting. Alleen als je de allergoedkoopste categorie tickets hebt kom je er niet voor in aanmerking. Neem contact op met Emirates
Zie: Emirates | Fly Better

Als je langer dan 4 uur op het vliegveld moet wachten kun je vouchers krijgen om gratis te eten en te drinken.

Er zijn verschillende plekken met luie stoelen waar je kunt rusten og slapen.

Ik heb dezelfde vraag: van 0.05 tot 10.05 op Dubai Airport. Heb twee vluchten met Emirates maar maak geen aanspraak op een gratis overnachting omdat er een eerdere vluchtoptie beschikbaar is (maar die is €500 duurder…). Is er een mogelijkheid om te douchen in Terminal 3 (zie dat niet op de kaarten op de website)? En klopt het dat er slaapcabines zijn?
En zou ik mijn bagage op moeten halen (omdat het niet de snelste overstap is) of wordt deze gewoon doorgelabeld?