Tussenlanding Dubai

Hoikes,
Zoals ik hier vermeld had vertrek ik de 25 ste januari 2011 naar NZ (Christchurch). Had dus gedacht dat er een overnacht was in Dubai ( blijkt nu niet te zijn). We landen in Dubai om 24u en vertrekking 's morgens om 9u richting Christchurch. Wat kan ik het best doen??? Een overnachting boeken? Mag ik de luchthaven verlaten? (visum??) of gewoon 9u wachten op de volgende vlucht? Heb er dus geen enkel idee over hoe zoiets in zijn werk gaat.
Alvast bedankt

Er is een airporthotel, goed maar niet goedkoop; reken op minimaal 100 USD. Te boeken via de airportsite, we sliepen er 2 jaar terug.
Hotels buiten airport hebben geregeld goedkopere aanbiedingen; als je eentje kiest met gratis shuttlebus bespaar je in ieder geval taxi. Visum voor UAE krijg je on-arrival, ik meen gratis maar anders niet al te duur (max. 10 dollar).

Luchthaven zelf is safe maar 's nachts wat ongezellig; net zoals op veel andere Golf-airports slapen op en rond de stoelen letterlijk honderden gastarbeiders, veelal aangekomen doch met visumproblemen waardoor ze nog niet het land in mogen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hey, ik heb ook een overstap van 10uur op Dubai, aankomst midden in de nacht. Heb daarom een nacht in hotel op vliegveld zelf geboekt. Kost 60 euro, scheelt het gedoe van met een bus de stad in (je hebt maar 9 uur ertussen…je moet ook weer op tijd inchecken). Wat is er handiger dan op het vliegveld zelf slapen? 9 uur wakker blijven op een vliegveld wordt niemand blij van…

Hotel:

misschien is het niks, maar ik ga t proberen :wink:

Bij een tussenlanding hoef je niet opnieuw in te checken. Je bagage wordt immers doorgelabeld, en je hebt al een boardingpas. Wel moet je uiteraard door de douane, maar dat gaat in Dubai zeer efficiënt.

Het visum voor Dubai is overigens gratis.

Ik ben bij een tussenlanding twee keer de stad ingeweest, zie m’n verslag: IkReis - Dubai stopover: tips en ervaringen

Ik vlieg in januari met Emirates naar Sydney. Heb ook een tussenstop van 10 uur en krijg wél een overnachting van de airline. Is dat bij jullie echt niet zo? Op de site van Emirates staat dat je bij alle nachtelijke stopovers van 8 uur of meer een overnachting krijgt. Maar weet niet hoe dat bij andere airlines zit natuurlijk. Misschien de moeite waard om even uit te zoeken.

Hoi, bedankt voor je reactie, maar waar staat dat op de website van emirates? Ik kan het zelf niet vinden (dat je overnachting krijgt bij overstap van meer dan 8 uur). zou je een link hier kunnen zetten? tanx, Annet.

Heb t al gevonden! tanx voor de tip, ik ga morgen emirates bellen!

Ja het is even zoeken, dat klopt! Hier staat het: Emirates | Fly Better

Toen ik wist dat mijn stopover zo lang zou zijn en 's nachts, heb ik gemaild met Emirates en toen mailden ze terug dat het zelfs al voor mij geregeld was en dat ik voor details en bevestiging even contact op moest nemen met mijn lokale Emirates office. Dus die heb ik toen gebeld en de hotelbooking stond gewoon al in hun systeem. Ik moet alleen even een voucher ophalen op Schiphol bij vertrek!

Wat dus wel vreemd is, is dat ze hier niet zelf mee komen. Als ik dit niet geweten had, had ik nooit geweten dat er iets voor me geregeld was. Misschien hadden ze me dan op een gegeven moment wel gemaild ofzo, maar toch.

Als ik jou was zou ik dus gewoon even bellen met Emirates in Nederland: Local Emirates Offices | Help | Emirates Netherlands en vragen of je hier ook voor in aanmerking komt! Hopelijk kom je dat en kun je dan je eigen booking nog annuleren!

Haha oeps! :slight_smile:

1 like

Heb net gebeld, super vriendelijk en zelfde verhaal als bij jou! ze hebben een busservice naar het hotel etc!!! supergoed geregeld inderdaad…HEEL ERG bedankt voor de tip, anders had ik het nooit geweten!
Ik ga ook even kilroy travels inlichten, want die weten dit dus ook niet…

Top! fijne vakantie…!!! >>>

Gelukkig! Graag gedaan! Hebben ze ook iets gezegd over ontbijt toevallig? Ik hoop dat dat er ook bij zit, maar dat heb ik toen niet gevraagd!

denk het wel, op de site staat ook “meals” included…vast wel!

Zo, relaxt dat ik dit ook even lees.
Ik was hier dus ook niet van op de hoogte en ga zeker eerdaags even bellen!
Zelf land ik 1 februari 12 uur snachts en vertrek 2 feb 10:00 weer op naar auckland :zon02: