Ervaringen met Emirates

september met deze maatschapij gevlogen was me heel goed bevallen bij na net zo goed als cathay genoeg eten en drinken en een eigen tv schermpje voor computerspelletjes en films en div. mogelijk heden om music te luisteren echt een hele ruime keuze

wij vliegen 6 nov van dus-bkk met emirates ,de heenweg hebben wij een stop van 17 uur overdag in dubai. kan iemand ons vertellen is er daar plaats om je bagage te laten of krijg je je bagage niet terug omdat je een overstap maakt ? zodat je dubai kan gaan verkennen en wat moeten we zien in dubai ?

en 1 mei komen we terug en staan we 9 uur in de nacht op dubai, kan je op de luchthaven slapen of is het beter een nachtje jeugdherberg te boeken ?

Hoi,

Ik zie dat je berichtje er al een paar jaartjes op staat; Ik hoop dat je een antwoord gekregen hebt op je vraag, want ik heb nu precies dezelfde vraag :slight_smile: Is het haalbaar om voor die 17 uur de stad in te gaan zonder al teveel kosten te maken? Wat zijn de absolute highlights van Dubai? En kun je op de luchthaven ergens op de grond slapen zonder door de bewaking weggejaagd te worden?

Bedankt!

Renée

Ik heb zelf juli 2007 vijf uurtjes in Dubai moeten wachten op mijn aansluiting naar Manila, bagage is geen probleem want dat krijg je niet in handen, Er lagen toen volop mensen op de vloer op kleedjes te slapen, voornamelijk gastarbeiders uit Pakistan,bangladesh en India, dus ik neem aan dat slapen nog steeds mag. Over Dubai ingaan weet ik helaas niets, maar misschien kun je aan de vliegmaatschappij vragen of het is toegestaan om als overstappassagier het vliegveld te verlaten. Zijn trouwens wel goede shoppingmogelijkheden op het vliegveld zeer uitgebrde keus aan winkels.

Hoi,
Wat de highlights zijn van Dubai weet ik niet, lees wel dat je de stad in mag. 17uur op een vliegveld rondhangen gaat ook vervelen,lijkt me.
Groetjes

kwam tijdens het surfen op internet deze site tegen www.sleepinginairports.net met daar op info in welk airports je wel en niet kunt slapen

Beetje late reactie, maar toch:

vorig jaar hadden we 9 uur overstaptijd in Dubai. Onze koffers waren al doorgelabeled naar Dusseldorf, dus daar hadden we geen omkijken naar. Aangekomen in Dubai, zijn we door de immigratiedienst en de douane gegaan en een half uur later stonden we buiten. Meteen even geld gepind en vervolgens de bus, voor een habbekrats, naar het oude centrum gepakt(kan natuurlijk ook met de taxi). De rit duurde volgens mij een klein half uurtje. Verder hebben we de hele dag een beetje rondgeslenterd en links en rechts wat gegeten. Alles bij elkaar een paar tientjes kwijt. Inderdaad beter dan op het vliegveld rondhangen.

Houdt er wel rekening mee dat het overdag echt heet kan worden!

Raoul

2x mee gevlogen, prima maatschappij. Geen alcoholische drankjes maar dat is het ergste niet. Vriendelijk personeel, redelijke beenruimte en idd genoeg entertainment ( eigen scherm met films, muziek en spelletjes ) zonder dat je een koptelefoon moet kopen. Ruim voldoende drinken en als je vraagt kun je meer krijgen, eten is zoals bij elke vliegmaatschappij, maar niet echt vies.
Vliegen ook goed op tijd.

Vorig jaar heb ik met Emirates van dusseldorf naar bangkok gevlogen met stopover in Dubai. Emirates komt bij mij in de top van luchtvaartmaatschappijen. goede entertainment, goede service en opties voor stopover in Dubai is helemaal geweldig. Crew is internationaal dus spreken heel veel talen. Mooie nieuwe vliegtuigen airbus of 777 en hebben nu ook de A380 jumbo`s…

Meerdere malen mee gevlogen, naar Bangkok. Niets op aan te merken. Vriendelijke en behulpzame crew, komen 's nachts vaak met drinken langs, op tijd boarden, eigen schermpje. De aziatische vegetarische maaltijden zijn prima.

Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Rechtstreeks geboekt bij Emirates.

Ik vlieg dus niet meer met Emirates. Heb **23 **uur over de reis gedaan over een traject waar ik normaal ongeveer 8 uur over doe. Dit komt doordat ik veel te lang in Dubai een stop heb gehad. Toevallig kwam ik erachter, dat er een vlucht eerder was, maar men wilde me niet overboeken. Voor de rest in het vliegtuig was alles ok.

Veel te lang een stop? Dus het was geen vertraging? Dan weet je al bij boeking dat deze vlucht/stop lang gaat duren. ook dat er een vlucht eerder is kun je vinden op het internet bij de betreffende maatschappij en kun je dit kenbaar maken als je gaat boeken, ook als je naar een reisbureau gaat!

Als het om een vertraging ging dan kan het natuurlijk gebeuren dat je veel langer onderweg bent dan gepland, dat kan ook gebeuren indien je een non-stop vlucht hebt.

Frank

Het belangrijkste voor mij is prijs, betrouwbaarheid en on time. Dat is bij Emirates allemaal wel goed.
[FONT=Verdana]Heb een vlucht gemaakt Dusseldorf-Dubai-Jakarta vv in april jl.; over een maand nog een keer. Vluchten duren door de (te) ruime overstap in Dubai wel veel langer dan met andere airlines.[/FONT]

Er wordt wel alcohol geschonken maar niet erg uitnodigend, dwz het staat niet op de tray maar wordt onderuit de kar gehaald. Wijn en sterkere drankjes worden in miniflesjes aangeboden. Hierdoor wordt zeker minder alcohol geconsumeerd dan op andere vluchten.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik liever met Malaysian of Singapore Airlines vlieg met name voor de gunstiger vertrek- en aankomsttijden. Ik moest in april en ook straks in juli bij het vliegveld (Jakarta) overnachten omdat er geen vluchten meer zijn naar de bestemming van mijn keuze. Maar de prijs was beide keren dermate laag dat dat de doorslag gegeven heeft.

gr
Anne Mieke

Ja, het was bekend, maar in vergelijking met andere airliners domweg te lang! Dit jaar ga ik Afriqiyah proberen… eens kijken wat dat is!
Uit het verhaal hierboven kun je opmaken, dat ik niet de enige ben.

Wij hebben voor het eerst de Emirates geboekt, reden: veel goedkoper, 985 Euro voor 2 personen, vorig jaar bijna 2500 Euro betaald voor 2 tickets met Malaysian Airlines. Toen hadden we op de heenweg 4 uur wachttijd op Kuala lumpu rn terug 7 uur!
Nu hebben we 2 uur op Dubai, dus dat is te overzien. Op de terugweg vertrekken we op 2 oktober en komen op 2 oktobre thuis, wat ik erg prettig vind omdat we dan 1 extra dag thuis hebben voordat we weer gaan werken.

Per toeval kwam ik erachter, dat Emirates geen online boekingen meer doet voor Afrika, behalve Zuid-Afrika. Het zou gedaan zijn na aanleiding van fraude met credit cards :disgust: Zo zak je als airliner wel een paar plaatsjes!

Super maatschappij. Ben van Londen via Dubai naar Perth (Australie) gevlogen. Eten was prima. Beenruimte was goed. Eigen scherm met nieuwste films en muziek. Ook leuke spelletjes die je met iemand anders kunt spelen. Gratis koptelefoon. Heel aardig personeel. Je kon genoeg drinken krijgen! De emiraten staat bij mij wel in de top 3 van beste vliegmaatschappijen!

:chin:Mag ik weten waar en hoeveel je hebt betaald voor een ticket en voor welke periode??Ben zelf van plan om september volgend jaar met Emirates te vliegen!!gegroet:georgessiam.

Kan je wel bier aan boord krijgen eigenlijk? Een biertje is wel fijn voor mij om wat te ontspannen aan boord namelijk.

Geen probleem, ze schenken gewoon alcohol. Sterker nog, als je business class vliegt (gratis upgrade…) krijg je zelfs een tamelijk indrukwekkende wijnkaart bij je menu…