Ik heb pas geleden met ze gevlogen van Sydney naar Auckland en dan met die geweldige Airbus 380. Wat is dat een onwijs mooi toestel en wat een beenruimte heb je zeg ook al vlieg je economy. De tv schermen zijn ook erg indrukwekkend en wat een films zitten daarop.
Verder ontzettend lekker eten je krijgt echt een menu met wat je krijgt echt te gek.
Ik vond de vlucht te kort en had nog zeker wel wat meer uurtjes er in kunnen zitten. Ik vlieg binnenkort weer met ze van Auckland naar Sydney. We betaalde met z’n tweetjes trouwens 400 euro retour Sydney-Auckland
Emirates is the best!!! We zijn een keer geupgrade naar Buisnessclass omdat mijn reispartner ziek was. Euhm was, want op het moment van vliegen, natuurlijk niet meer!! We hoefden niks te betalen! Hihi, was een coole ervaring. 5 gangen diner, champagne en wijnkaart… Yeah!
In vergelijking met waar ik nu mee gevlogen heb, was Emirates zo goed. Ik ben net terug van mijn reis door Zuid-Amerika, gevlogen met Iberia. 1 x maar nooit meer!! Mijn bagage is kwijt, nu al twee weken. Ze kunnen hem nergens vinden… Grr… Mijn reisuitrusting en AL mijn souveniers zaten er in… Damn!!! De kans dat hij gevonden wordt, wordt met de dag kleiner…
Hoikes,
Kan iemand me vertellen als ik een tussenstop maak in Dubai ik de luchthaven mag verlaten??? De tussentijd is 9u of wat ik het best kan doen. We landen om 24u in Dubai en vertrekken om 9u richting Christchurch. Dacht dat er een overnachting automatisch in de prijs zat toen ik de vlucht boekte ( heb dus geen enkele ervaring) blijkt nu dat dit niet in de prijs inbegrepen zat.
Alvast bedankt
Je mag het vliegveld verlaten. Gewoon door de immigratie en de douane naar de uitgang. En dan moet je een uur of 2 voordat je volgende vlucht vertrekt weer inchecken. Er blijft dan een uur of 6 over om in Dubai te vertoeven. Maar ja, of dat 's nachts nou zo interessant is…
Een alternatief kan zijn om op het vliegveld zelf een kamer te boeken (transithotel o.i.d). Ook zijn er zg. lounges waarvan je gebruik kunt maken tegen betaling (even zoeken in Google). Ben je silver/gold-member van Skywards, dan kun je gratis in de lounge van Emirates verblijven.
Misschien wat laat, maar bij een stop langer dan 8 uur, kun je wel een gratis overnachting krijgen. Voorwaarde is dat er geen snellere aansluiting mogelijk was op het moment van boeken. Als dat het geval is, moet je even bellen met Emirates, dan kun je een gratis overnachting regelen. Zelf hebben wij dat ook geregeld voor januari.
Zie: Emirates | Fly Better
JOEHOE.
eind juli vlieg ik alleen naar dubai met emirates wat ik super spannend vind. Omdat ik nog maar 16 jaar ben als ik dan vlieg word ik erg blij van al deze positieven reacties over emirates. Bij het overstappen daar blijft spannend.
groetjes >>>
Heb nu geboekt naar BKK met emirates. Maak een stopover van 1 dag. Kom om 24:00 aan en vertrek weer om 23:00 volgende dag. Weet iemand een goedkoop hotel. zag het ibis dat is wel ok denk. Is 15 min rijden zijn die taxis betaalbaar in dubai??
Lees nog eens een paar reacties hierboven: je krijgt een gratis hotel aangeboden (als je erom vraagt). Scheelt een zoektocht en extra onkosten! (Kun je wellicht vervoer van betalen om in Dubai centrum te geraken om toerist te spelen, en weer terug.)
Nee, als er een snellere verbinding mogelijk is, en je kiest bewust voor een langere stopover, dan verwacht ik niet dat je een gratis hotelovernachting zult krijgen.
Wij hebben ook net een stop in Dubai gemaakt van 2 dagen (1 dag is genoeg om een goede indruk te krijgen van de stad vond ik). Taxi is goed betaalbaar, geloof dat wij omgerekend 9 euro betaalden vanaf luchthaven naar hotel. We zaten in Rydges Plaza, lastminute geboekt voor zo’n 60 euro per nacht geloof ik, kwartiertje van de luchthaven. Een wat ouder hotel, maar 4* en dat was heerlijk na een maand backpacken
Vanaf hotel hebben we voor zo’n 60 euro (met z’n 2tjes in een luxe Lexus) een rondrit langs alle highlights gemaakt. Vond het wel prijzig, maar is wel een efficiente keus als je in 1 dag het een en ander wil zien.
Edit, om nog even on topic te blijven… Emirates als maatschappij is mij heel goed bevallen. Vind het op die lange afstanden toch wel lekker om filmpje te kijken en spelletje te spelen enzo. Eten smaakte prima (voor vliegtuigeten), kregen voldoende drinken aangeboden… Meer hoef je in Economy niet te verwachten natuurlijk Na ruim 12 uur vliegen (A’dam-Dubai-BKK) wist ik niet meer hoe ik moest zitten, maar ik verwacht dat ik dat met iedere maatschappij gehad had.
Op mijn e-ticket staat nog dat ik van Amsterdam naar Dubai met de Boeing 777 zou vliegen, maar Emirates gaat van af 1 augustus de Airbus A380 ook inzetten tussen Amsterdam en Dubai.
Daarna stap ik over in Dubai en vlieg wederom met de A380 door naar Bangkok.
Ik heb maar een wachttijd van 3 uur in Dubai.:kus:
Bewust gekozen dit keer voor de overstap, want 11.45 uur non stop naar Bangkok vind ik echt te lang. Vorig jaar non stop naar Bangkok met China Airlines gevlogen, maar kwam gebroken aan op Schiphol.
Ik kijk erg uit naar de vlucht met de A380 van gemiddeld 2 X 6 uur vliegen.:wereld:
Wij vliegen in februari komend jaar met Emirates naar Nieuw Zeeland. Vanaf Amsterdam gaan we via Dubai en Melbourne naar Auckland. In Melbourne hebben we een wachttijd van 6 uur, nu vroeg ik me af of het mogelijk is om die 6 uur van het vliegveld af te kunnen?
Toch wel de beste maatschappij waar ik ooit me heb gevlogen. Nieuwe vliegtuigen, de Airbus A380 en volgens mij ook een A330. Perfecte service, luxe en dat in economy class.