Emirates vanaf mei dagelijks tussen Amsterdam en Dubai

3-12-2009 DUBAI - De luchthaven Schiphol krijgt met ingang van mei volgend jaar de passagiersvliegtuigen van Emirates Airline op bezoek. Dat maakte Emirates donderdag (3 december) bekend. De vluchten worden dagelijks uitgevoerd met vliegtuigen van het type Boeing 777-200LR en 777-300ER. Het gaat om de 23ste route van Emirates naar Europa.

http://m1.emea.2mdn.net/viewad/817-grey.gif
Nederland is al langere tijd een belangrijke markt voor de maatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten. Veel Nederlanders reizen naar Düsseldorf om vanuit daar met Emirates te vliegen. Op de thuisbasis Dubai biedt de maatschappij veel overstapmogelijkheden naar bestemmingen in Afrika, Azië en Australië aan.

De aflevering van nieuwe vliegtuigen maakt het nu mogelijk om een rechtstreekse route te openen, aldus het bedrijf.

Vlucht EK 146 zal vanaf 1 mei dagelijks om 15:30 uur naar Dubai vertrekken en daar om middernacht arriveren. Vanuit Dubai vertrekt vlucht EK 145 ’s ochtends om 08:25 uur, waarna om 13:30 uur in Amsterdam wordt geland.

Emirates vliegt al vijftien jaar met vrachttoestellen tussen Dubai en Amsterdam. Op die lijndienst wordt zes keer per week een Boeing 747-400 ingezet.

Bron: Luchtvaartnieuws

Theo

Rest alleen de vraag, wat gaat dat kosten? Want eigenlijk zou het domweg goedkoper dan vanaf Düsseldorf moeten zijn om interessant te zijn. De vluchttijden op Düsseldorf zijn naar mijn mening veel praktischer (nachtvlucht i.p.v. avondvlucht), en de luchthaven daar is in alle opzichten goedkoper en fijner. En vanuit deze hoek van het land sowieso makkelijker te bereiken. Maar iets zegt me dat Schiphol, zoals bijna altijd, wel weer duurder zal zijn.

Dat is inderdaad de vraag maar om zo,n route in de markt te zetten zullen ze toch zeker in het eerste jaar flink moeten stunten denk ik.
Daarbij komt er in het voorjaar v.a Amsterdam Garuda Indonesia bij die via Singapore naar Jakarta gaat vliegen dus word het aanbod nog groter.
En valt de prijs v.a Amsterdam tegen dan kunnen we altijd nog via Dusseldorf.

Theo

Ben net als WoO een DUS-fan, maar die liefde is niet blind. De stelling dat DUS goedkoper is dan AMS is echt niet juist. Je zult dat per keer moeten bekijken. Ik reis nu zo’n 2 jaar in alle jaargetijden naar BKK en iedere keer is het weer anders. En voorzover DUS een goed aanbod heeft is het niet zelden Air Berlin/LTU en die vliegen nu eenmaal niet op BKK van AMS.

Juist nu vanaf half december een vertrekdatum gezocht om de feestdagen in LOS door te brengen en op DUS geen tickets < 1200 euro. OP AMS tickets vanaf 950 euro omhoog.>>> Kortom het wisselt.
Parkeren is goedkoper en gemakkelijker in DUS, maar dat doe ik zelden.

Voor mij staat het dus helemaal niet vast dat Emirates vanaf AMS duurder gaat zijn.

Trouwens op DUS heb ik vanuit BKK nog nooit oponthoud gehad bij de douane. Op AMS is de alleenreizende man vanuit BKK bijna altijd de klos, koffer open…bij mij niets te vinden…maar dat gez… iedere keer:angry:

Zou er al prijzen van een ticketje ams/bkk met Emirates voor mei al beschikbaar zijn?dit met de gedachte,eerst komt eerst maalt!!moest het schappelijk zijn dan zou ik het overwegen om bij deze maatschappij mijn vlucht te boeken!gegroet:georgessiam.

Beste Georges jij begint zo vlak voor je vertrek wel een beetje lui te worden:dag:. Had je gewoon op Emirates | Fly Better gekeken dan had je met mij kunnen zien dat er op de Emirates-website nog niets zichtbaar is.

Het is een nieuwtje van 3 december. Nu moet Emirates waarschijnlijk nog even z’ n huiswerk doen…

Wij hebben ook nog geen officieel persbericht van Emirates hierover ontvangen en EK-vluchten vanaf AMS staan dan ook nog niet in de systemen geladen. Zal een dezer dagen wel gebeuren…

Maar iig goed nieuws…krijgt KLM ook weer wat concurrentie op de route AMS-DXB (Dubai).

Ook gaat momenteel het gerucht dat Qatar Airways op Schiphol wil gaan vliegen in 2010 (via Doha).

Mooi dat dit soort goede airlines toch weer naar Schiphol (willen) komen ondanks de hoge luchthavengelden hier.

Het heeft niets met luiheid te maken,ben ontzettend moe,werk 10uren (buiten in de regen en de koude)en ik zal er over hebben gekeken!!meer moet je er niet achter zoeken,je kunt zien aan mijn postings de laatste dagen amper 2 postings!!gegroet:georgessiam.

Beste mensen,

Het is zover !! De vluchten van Emirates vanaf Amsterdam staan inmiddels in de reserveringssystemen en kunnen dus nu geboekt worden !

Meest gunstige vluchttijden:

Amsterdam - Dubai / 15:30 - 23:59
Dubai - Bangkok / 03:15 - 12:25

Bangkok - Dubai / 02:40 - 05:45
Dubai - Amsterdam / 08:25 - 13:30

Uiteraard o.v.b. van wijzigingen.

Dave ik zie AMS nog niet staan op Emirates | Fly Better

Waar kan ik de informatie vinden die jij geeft?

Heb eens gekeken voor prijzen van Emirates eind mei naar Bangkok maar dan komen er prijzen uitrollen van zo,n € 590 niet echt een stuntprijs want daarvoor vlieg je ook met Eva en China air maar dan wel nonstop.

Theo

Je hebt gelijk. Op de website van Emirates staat AMS er nog niet tussen. Ik heb gekeken in een wereldwijd reserveringssysteem en daar staan de vluchten inmiddels wel in.
Je zou eens kunnen kijken op bijv. www.vliegtickets.nl

1 like

Wil ook nog weleens een dag of 2/3 naar Dubai om eens te kijken naar al die pracht en praal, en te bewonderen. Misschien eens kijken hoe we dat kunnen combineren met een vlucht/vakantie naar BKK. >>>

Het is prettig dat er weer een extra mogelijkheid is om naar Bangkok te vliegen. Alleen vind ik dat de aankomsttijd ongunstig is. Maar dat is persoonlijk. Overigens lees ik ook dat forum-leden graag vanaf Düsseldorf vliegen. Daar moet je dan toch ook je vervoerskosten v.v. bij rekenen. Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel een ticket met Emirates kost. Voor mij zou Düsseldorf evt. een prima optie zijn want ik reis dan per trein gratis naar de grens en het stuk in Duitsland is dan peanuts.

Is nu een goeie tijd…crisis in Dubai dus hotels zijn al wat voordeliger…

Vernam van Massiv dat hij arriveerde om ong. 23.00 uur en bijna 23 uur moest wachten op zijn doorvlucht naar BKK, en of hij die onmenselijke wachttijd moest verblijven op het vliegveld vroeg hij aan mij in een PB waarop ik niet een zinnig antwoord kon geven…

Dan behalve dat “als je op het vliegveld moet wachten, ben je in ieder geval op tijd voor je aansluitende vlucht”"

En ik vlieg liever vanaf schiphol…

Het is alleen dat ik Dubai wel een keer wil zien want anders vlieg ik lekker door met EVA of maak ik een tussenstop voor 2/3 dagen.
Anders doorvliegen want om 05.30 of 04.30 aankomen in BKK vind ik geweldig.

Of vraag een overstay bij Thaksin :chin:.

Klopt, nu Jan dit opgebracht heeft… Wat weten jullie hiervan :D?

Ik vlieg op 18juli met Emirates vanaf Dusseldorf en kom om 23:45 aan. De volgende dag vlieg ik (19juli dus) om 23:15 verder naar Bangkok. Nu ik er weinig voor voel om 23 op het vliegveld te verblijven dacht ik eraan “even” op en neer naar downtown Dubai te gaan. Weet iemand iets af van het aanvragen van een 96uurs visa voor Verenigde Arabische Emiraten?

My lips are sealed, maar wil wel graag weten hoe dat gaat in/op Dubai met jou.

DAVE NUMAN…zal dit toch wel weten.

Eerder dit jaar heb ik een stopover van een dag gemaakt (onderweg naar een weekje Hong Kong/Macau), niks visum, gewoon langs de douane, netjes de vragen beantwoorden, hotelreservering laten zien, en je krijgt stempels waarmee je 30 dagen mag blijven.

Nu was één dag (aankomst 's ochtends om 6 uur en vertrek de volgende dag in de loop van de ochtend) uiteraard te kort, maar voor m’n gevoel zou ik het met nog een dag, of hooguit twee toch allemaal wel echt gezien hebben.