Overzicht goedkope vliegtickets Sri Lanka

Beste forumleden en bezoekers,

Een start met een topic over de tickets naar Sri Lanka. Als er genoeg animo is maken we het “sticky”. Dat betekent dat dit topic altijd boven aan staat. En met recht, want de reis naar Sri Lanka kan soms duurder zijn dan wat je reis in Sri Lanka kost plus wat je uitgeeft.

Wat wel belangrijk is: Prijs, reistijd, vliegtuigmaatschappij, toestel en stoelen.

Ons favoriete vliegtuigmaatschappij is Emirates, normaal tussen de 650 en 800 euro. Waarom favoriet? We reizen via Dusseldorp en gaan dan met de A380 naar Dubai (6 uur), nog geen uurtje op het (grootste gebouw ter wereld qua m3 inhoud) en dan 4 1/2 uurtjes naar Colombo. Rond de 13 uur. En de tijden zijn gewoon goed, middag instappen en de redelijk vroeg in de ochtend (rond 9:00) kom je aan.

Toestellen: A380, met ruimte, Taco is 1.95 en heeft nog ruimte in de tourism class! De volgende vlucht is (meestal) niet te druk bezet. Dit is meestal een Airbus.

Het personeel is meer dan vriendelijk.

Hierbij ons ticket voor september (ja we kunnen rechtstreeks IATA kopen, ook voor onze klanten, maar dit is goedkoper, dus bieden we dit ook aan, wij hebben geen marges op tickets)

Dat is dus voor twee personen!

mooie prijs, ik heb via SRI lankan airlines geboekt, hoop dat het ook goed zal zijn, is rechtstreekse vlucht van parijs naar colombo

Emirates is best goed maar vanaf Amsterdam erg duur, en Dusseldorf is niet voor iedereen goed (betaalbaar en snel) bereisbaar. Brussel is voor sommigen een alternatief, ook vanaf daar met pakweg Qatar of Emirates zeker 100-150 euro goedkoper dan vanaf Amsterdam.

Vanaf Amsterdam heeft Jet Airways momenteel lage prijzen, 30 kg bagage net als o.a. Emirates en Srilankan. Heb ze onlangs genomen, is niet helemaal Emirates/Qatar/Etihad kwaliteitsniveau maar ook zeker niet slecht.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik,

Wat zou de prijs zijn vanaf Amsterdam met Jet Airways en hoelang is de reis?

Hoi hoi,

Heen 13 uur terug 16 uur, en Bombay/Mumbai is héél acceptabel als overstapluchthaven met hun nieuwe terminal. (Al blijft het Golden Earring liedje over de stad door je hoofd galmen :chin:
In november rond de 610 euro retour.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Wij vliegen in Juli met Etihad (heen 12 uur met tussenstop op Dubai, terug 13 uur met tussenstop op Dubai) voor 675 euro retour vanaf Dusseldorf. Ben benieuwd!

Hoi lelevz, ik denk dat je Abu Dhabi bedoelt. Dat is de thuishaven van Etihad. Dubai is de thuishaven van Emirates. Die vlucht van Etihad hebben wij vorig jaar ook gedaan, was op zich wel goed, alleen moesten we door vertraging echt rennen om de aansluiting naar Colombo te halen. Zit niet heel veel ruimte tussen de vluchten in, dat is wel lekker als alles goed gaat maar met een uur vertraging wordt het wel rennen.

…en Etihad heeft, vanaf NL en Duitsland en België in ieder geval, 23 kg ruimbagage toegestaan terwijl met o.a. Emirates en Jet het écht 30 kg is. Niet voor iedereen relevant maar toch…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedoel inderdaad Abu Dhabi sorry, haha! Kilo’s maak ik me niet zoveel zorgen om, heeeeele grote backpack nodig voor 30 kilo, 23 is zat!

Hopen inderdaad dat alles dan soepeltjes verloopt! We shall see, korte reistijden vond ik in ieder geval erg fijn!

Ik was voor een complete rondreis van 12 dagen € 525,- kwijt. Dit was inclusief alle hotels, busvervoer, gids en retourticket met Jet Airways.
Het was dan ook mijn allergoedkoopste buitenland reis ooit.
Ik had de mazzel om een verrassingsreis van mijn favoriete reisbureau te hebben geboekt.
Je kon dan een reis boeken, maar je wist alleen de datum, en niet waarheen. Soms moet je durven en toeslaan, dus met succes gedaan.
Ik was per reisdag ca. € 75,- all in kwijt, dus met eten, drinken, excursies etc. etc. Terwijl ik op andere reizen op ca. € 150,- zit.

Jet Airways is mij prima bevallen. Je mag 30 kg bagage mee.
Wel een opmerking; bij de korte vlucht van Mumbai naar Colombo wordt een wat ouder toestel in gezet met minder beenruimte. Op de lange vlucht een mooi modern toestel. Alle vliegtuigen beschikken over een entertainment systeem met de nieuwste films. Uiteraard zit in de wat oudere toestellen een wat ouder systeem met kleiner scherm. In de nieuwe toestellen heb je een USB aansluiting tot je beschikking.

Het prijsverschil moet wel de moeite waard zijn om heel naar Dusseldorf af te reizen. Die kosten moet je immers ook meerekenen, evenals de tijd die je onderweg bent.

Heb voor 600 euro retourtje in juli met Qatar Airways op de kop getikt. Vlieg vanaf Berlijn met tussenstop in Doha. Tussenstop Doha is 1 uur, neem aan dat het voldoende is. Vliegen naar Doha met Airbus A333 en van Doha naar Colombo met Airbus A346. Vertrek om 18:20, aankomst om 09:35. Berlijn is 6 uur rijden, ik combineer het met een weekendje Berlijn erbij.

ik vertrek via parijs en heb een rechtstreekse vlucht van 10 uur naar sri lanka, dan na 4 weken vlieg ik door naar singapore, en dan weer terug naar prijs voor 600 EURO;. . . met SRI lankan airlines, vlieg liever rechtstreeks dan ben je minder tijd kwijt. . . en maatschappij maakt me nie véél uit, zolang het maar een goeie vlucht is :slight_smile:

Amsterdam retour Colombo voor €666. Met Emirates. Gemak van Schiphol vond ik wel erg belangrijk. Via Duesseldorf kon het €100 goedkoper maar dat verschil ben je met de trein al weer kwijt.

N​iet helemaal. Voor de middagvlucht van/naar Dusseldorf heb je keurige aansluitende treinen, 3 maanden voor reisdatum zijn de tickets 58 euro voor een retourtje. Zonder enige kortingkaart NS ofzo, vaste lage prijs (voor het block goedkoopste stoelen.)

Tnx,

<Erik> & [Sandya]

Ja dat Is waar, enkel heb je dan ook (vanaf waar ik woon) 2 uur reistijd extra heen en terug. Dat vond ik het verschil niet waard.

Hallo,

In augustus ga ik weer naar sri lanka. Gezien werk ben ik er wel aan gebonden om in het weekend te reizen. Ik schrik van de prijzen. Heb ze niet eerder zo duur gezien. Met name de emirates (vanaf Amsterdam).

Ik kwam net ook turkish airlines tegen met een ticket van rond de 820 euro. Heeft iemand van jullie ervaring met deze lucht vaart maatschappij?

Groeten Rita

A​lleen op korte afstand mee gevlogen. Reputatie voor lange afstand is zeker niet slecht. Nadeeltjes naar Colombo zijn de iets langere vluchtduur (je gaat altijd via Male, kost uurtje extra) en dat de ruimbagelimiet 23 kg is.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

@Ritam. Wij hebben afgelopen mei met Turkish gevlogen naar Kuala Lumpur. Je hebt dan een tussenstop in Istanbul. Het eerste korte stuk was prima (terugweg ook) maar het stuk Istanbul - Kuala Lumpur was mwah…
Onvriendelijke stewardessen, blik op onweer zeg maar. (heen én terugreis) Wij zaten achterin, vlakbij de galley, regelmatig leek het of de inhoud van een la op de grond viel ofzo. Wij hadden echt zoiets van ‘doe niet zo lomp’.
Mijn man vond het eten echt niet lekker, ikzelf had een Aziatisch vegetarische maaltijd aangevraagd en die vond ik lekker.

Aan de andere kant, we hadden tickets voor €428,- dan moet je ook niet teveel zeuren vind ik.
En misschien hadden wij gewoon pech dat de wij de crew nogal knorrig vonden.
We mochten trouwens wel 30kg bagage meenemen bij Turkish.

Het jaar daarvoor vlogen we met Emirates en dat was wel stukken beter.

B​oeiend die Turkse bagageregels. Het zou echt 25 kg moeten zijn (geen 23, sorry) maar er zijn wat uitzonderingen, misschien zat KL daar vorig jaar bij :chin:…

http://www.turkishairlines.com/en-nl/travel-information/baggage/free-baggage-allowance

Dank,

<Erik> & [Sandya]

Met: Turkish Airlines
Vluchtnummer: TK 1940
Klasse: P
Geldig van - tot: 23APR2016 - 23APR2016
Bagage: 30K
Check in online met boekingscode:

Knip/plak van ons eticket. Gewoon economyclass.