India air? Boeken of wachten?

Hoi, wij gaan in de zomer van 2018 naar Sri Lanka met onze 2 zonen. Nu lees ik overal dat vroeg boeken voordeel kan opleveren. Ik zie nu een aanbieding van Indian Air (minder dan 600 euro pp) vanaf Frankfurt, in de periode dat we weg willen en met heel acceptabele reisduur en vertrektijden. Echter, sommige maatschappijen hebben de prijzen nog niet afgegeven voor de zomer van '18. Heeft iemand ervaring:

• is India Air een beetje prettige maatschappij?
  • Is de kans groot dat we, als we nog wachten, nog een beter aanbod (bijvoorbeeld vanaf Dusseldorf, Keulen, Hamburg = allemaal dichter bij ons huis) krijgen of schatten jullie in dat we het niet veel goedkoper kunnen vinden.
    Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!

Wij hebben vorig jaar in december 2016 tickets geboekt vanaf Düsseldorf voor juli 2017 met Emirates onder de 600 euro met goede dagen tijden en voordelen(flex plus). Rechtstreeks en super service

Sent from my SM-N9005 using Wereldwijzer mobile app

Wel Emirates is zeker niet rechtstreeks, ook met overstap (in Dubai). Iets betere kwaliteit dan AI doch basis 20 kg baggage, AI staat 46 (!) toe. Naast iets minder kwaliteit heeft AI ook een iets groter vertragingsrisico.

Maar of er nog betere prijzen gaan komen, geen idee…

E+S

Niks is zo ondoorgrondelijk als vliegtarieven. 600 euro is idd een mooie prijs, maar je moet natuurlijk ook kosten maken om in Frankfurt te komen. Emirates heeft idd vaak promo’s vanaf Dusseldorf (ik betaalde in mei 2014 560 euro naar Colombo), maar de actietarieven komen meestal pas een paar maanden van tevoren. Als je niet flexibel bent in periode (bijv. door schoolvakanties) en je ziet nu een goede passende aanbieding zoals die van AI dan zou ik gewoon boeken.

Wij zijn ook met Emirates gevlogen vanaf Dusseldorf. Doen wij al jaren als we die kant op gaan. Wij waren deze zomer € 2700,00 met zijn vijven en de stop in Dubai is lekker ff de benen strekken. Meestal zijn de tickets bij Emirates goedkoop de eerste weken van januari. Als ik met Air India zou ik niet gaan. Ik heb verhalen van collega’s gehoord waar ik niet vrolijk van werd.

JonnQ, dank je wel voor je info. Was dat ook in de Nederlandse zomer(school)vakantie? We hebben schoolgaande kinderen en zijn niet flexibel qua reisperiode? Want dan is Emirates ws. een betere keus. De verhalen over air-india gaan die over vertragingen/ missen van aansluitingen? Dank!

We zijn eigenlijk nauwelijks meer kosten kwijt om naar Franfurt te reizen als naar Amsterdam, Hamburg of Dusseldorf dus dat maakt niet echt verschil. We zijn echt afhankelijk van de schoolvakanties. Dank voor je bericht!

Dank voor je bericht, het aantal kilo’s maakt voor ons niet uit. We reizen licht en zullen per persoon echt niet meer dan 10 kilo willen dragen. Een overstap is niet te vermijden en ook wel lekker dat je even kunt bewegen. Ik wacht nog even af met boeken (ook even wachten op de prijzen van kuwait air)

Hoi Marloes, dank voor je bericht. Dus dat was ook in de schoolvakanties?

Izelle wij zijn 12-7 vertrokken vanaf Dusseldorf en 3-8 terug gekomen midden in de schoolvakantie. Ook wij hebben schoolgaande kinderen. Ik weet zeker dat Emirates een betere keus is zeker als je nog wat jongere kinderen hebt. Het is een top maatschappij met een super service en goed onderhouden vliegtuigen, iets wat ik me bij AI afvraag. Als je je gegevens invoerd op skyscanner met de datum waarop je wilt vertrekken vanaf dusseldorf, kun je instellen dat je een mail krijgt zodra de prijs veranderd. Of je houdt de laatste weken van het jaar/begin van het jaar in de gaten op de website van Emirates.

Air India long distance is vrijwel alleen B787 Dreamliner, superkwaliteit. Het probleem is alleen de mentaliteit van het personeel qua plannen/aansluitingen houden, en het vliegtuig Delhi-Colombo is wel ietsje ouder.
We vlogen paar jaar terug short distance zowel met Jet als met AI en AI was nadrukkelijk beter, dus als de prijs duidelijk onder Emirates zou liggen dan kiezen we AI…

<Erik> & [Sandya]

Emirates heeft ook een newsletter waarop je je kan abonneren, ben je altijd direct op de hoogte van hun nieuwe promo’s.

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Wereldwijzer mobile app

Ja wij waren vroeg dit jaar en gingen op de vrijdagavond 7 juli, laatste schooldag. Ik bedoelde in mijn vorige post rechtstreeks geboekt bij Emirates, dus niet via een kantoor oid. Met een korte overstap heen en de langste overstap terug om zo nog een middag en avond Dubai te ervaren. We vertrokken vanaf Colombo om 9.30 en vlogen de volgende dag 6.00 terug. Was toch even leuk!

rechtstreeks geboekt bij Emirates bedoel ik…ipv via andere ticketsites

wij ook met 5 (2 volwassenen en 3 kinderen) weg in de maand juli…voor slechts 2700 euro, geboekt in november, rechtstreeks met Emirates…beste maatschappij waar we tot nu toe mee vlogen! Goede reistijden met korte tussenstop in Dubai…ideaal!!!

Emirates heeft 35 kilo bagage !!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Neen dat is onzin. De goedkoopste Emirates tarieven hebben 20 kg. Als je duurder tarief neemt dan kom je op 30 kg en misschien zelfs meer. Check hun site er maar op na.

<Erik> & [Sandya]

Onzin? Ben in mei én augustus met emirates naar Hong Kong gevlogen en had 30 kilo bagage. Tarief in mei saver en in augustus flex. Qua prijs waren ze gelijk waarvan augustus relatief duur omdat ik op maandag boekte en vrijdag vloog :wink:
Tarief special krijg je maar zelden. Ticket mei rechtstreeks geboekt en augustus via bmair.nl

Kijk gewoon op de Emirates site zelf. Saver tarief, en daarmee adverteert men, heeft 20 kg en niets meer. De andere tarieven bieden meer, en of ze veel meer of slechts ietsje meer dan Saver kosten zal varieeren. Mei jl naar Kuala Lumpur gevlogen met 30 kg voor maar ietsje meer dan het Saver-tarief, maar het kunnen ook 50-100 euro extra zijn; hangt helemaal van de route en dag af :wink:

<Erik> & [Sandya]

Saver bestaat klopt. Maar kosten technisch geen opvallende prijs. Vlieg al langer met ze en weet heel goed hun prijzen ;). Maar zeg niet dat het onzin is