Als je met Emirates vliegt is er vaak een overstap van 9 uur in Dubai. Heeft iemand dit al eens gedaan? Is dit aan te raden? Ga je dan naar een hotel, of ga je liever wat van Dubai zien nu je toch daar bent? Om gewoon je benen eens te strekken na het vliegen?
Of raden jullie toch rechtstreekse vlucht aan die wat duurder is?
Wij hebben een keer gehad dat onze overstap van 2 uur opeens 6,5 ofzo was geworden. Emirates gebeld en toen een hotel geregeld… Allemaal netjes en prima… Alleen het duurt wel erg lang om door de douane de luchthaven af te komen… dat moet je niet vergeten en hetzelfde geldt als je weer ‘binnen’ wilt komen.
Ik denk dat er genoeg aanbieders zijn dat je 9 uur overstappen wel kan vermijden!
Wij vliegen deze zomer met Emirates naar Sri Lanka. We hebben dan ook een overstap. We gaan de stad bekijken en een safari doen. Nu moet ik wel zeggen dat we er iets langer zijn. Maar ik denk dat je wel de stad goed kunt bekijken.
Toen ik in januari naar Thailand vloog met Emirates heb ik (vrijwillig) een overstap van 17 uur gehad in Dubai. 6.00 Aankomst en 23.00 vertrek. De hele dag heb ik daar rondgekeken en de vele indrukwekkende gebouwen gezien, het is echt een ervaring waarbij je je ogen uitkijkt. Dubai is een aanrader, was voor mij echt een soort bonus bij mijn vakantie in Thailand.
Moet wel zeggen dat ik familie in Dubai heb die me opgehaald heeft en veel van de stad heeft laten zien. Alles ligt vrij ver uit elkaar, maar taxi´s zijn redelijk goedkoop en het metronetwerk wordt steeds uitgebreider.
Net hetzelfde gehad geland in abu dhabi en een dagje rondgehangen in Dubai was een uurtje van de vlieghaven af dus goed te doen,aanrader de grootste building van de wereld reserveer hem wel op voorhand kost je dan 20euro inplaats van ter plekke 80 euro en de grote kans dat het uitverkocht is.
Ik ben van plan om een ticket te boeken van Dusseldorf - Bangkok en terug Singapore - Dusseldorf, op de terug weg kán ik een overstap tijd van 10 uur hebben in Dubai. Is het de moeite waard om dit te doen, om zo nog iets van Dubai te zien? Ik land 's morgens om 04.50u en vlieg 's middags om 14.55u.
Hallo, heeft iemand aan “Gulf Air” gedacht? Tussen de 2 vluchten, in Abu Dhabi, komt iemand van de “Gulf Air” personeel (“ground staff”) en je bent uitgenodigd om te eten en drinken op hun kosten. Dit was in 2003 en eindbestemming was ook BKK.>>>
Gulf air vertrekt vanaf Frankfurt. Prijzen zijn redelijk te noemen, maar daar komen de kosten naar Frankfurt weer bij… Stop van ca 2 uur in Bahrein. Niet in Abu Dhabi. Maar het is voor sommigen misschien inderdaad een optie. Zijn te vergelijken met Emirates of Etihad.
Qua prijzen, niet! want ik ga niet op mijn centen in luxe vliegen; als ik maar aankom…hoe? verticaal of horizontaal (als maar niet in een ambulance is! of koud!) speelt bij me geen rol ! maar de prijs speelt een grot rol…en de “naam” van de maatschappij…
Ik ga komende donderdag naar Thailand met tussenstop in Dubai.
Ik land om 6.00 en vlieg om 23.00, wil dus graag de stad gaan verkennen.
Ik heb gelezen over The Big bus company, iemand hier ervaring mee?
Of beter een taxi/metro nemen? Als iemand tips heeft hoor ik die graag!
Hoe ik het beste van het vliegveld kom, of hoe lang het rijden is.
Hi Marlie
Ik vermoed dat je ticket niet kunt wisselen met een andere maatschappij?
Spijtig genoeg, ikzelf ben nooit in Dubai geweest; wat ik opgevangen heb, is, dat het duur is en gericht op "shopping"voor de Arabieren met veel geld.
Dit is alles wat ik weet. Je kunt een kamer huren op hotel en slapen tot voor het vertrek, bvb.
Of anders, moet je deze vraag in een groter forum over reizen en daar maak je meer kans.
Veel succes en een goede reis !
Groetjes
Sopirla
Hebben dit nu voor de 2de maal gedaan,is perfect te doen je kan gewoon een dagje een shoppingmall doen of dergelijke voor buiten te lopen vond ik het net iets te warm was een 46graden in de ochtend rond een uur of 9.
Wij vlogen met emirates en hadden vervoer vanaf de luchthaven af.
Duur maak je zelf de keuze,als je natuurlijk wat blokjes goud wil aankopen…
Hebben het nu 2maal gedaan met een tussenstop Dubai en vind het persoonlijk wel eens leuk om het af te zien,het zal nooit een land zijn waar ik op vakantie zou willen gaan maar voor een dagje rond kijken best indrukwekkend.
Hi SLINGSHOT
(je naam brengt in mijn muzikale geheugen “Shoot to Thrill” AC/DC)
Denk je niet (als man) wat een financiële catastrofe kan betekenen door de malls een ganse dag ? en voor je reis ?
Groetjes
Sopirla>>>
Toch nog een paar vragen.
Is het merendeel op loopafstand in de stad zelf of moet je een taxi nemen? Ik reis alleen dus ben aan het afwegen wat het beste is om daar rond te touren en hoe ik van het vliegveld naar de stad kom. Ik ga zeker een ticket van te voren boeken voor de hoge toren!
Het gaat mij idd vooral om het een keer te zien. Shoppen kan ik beter doen als ik weer terug ben in NL!
Je land om 6 uur,en vertrekt terug om 23.00uur dus heb je geen zee van tijd he. Neem gewoon na aankomst Taxi naar de Burj Khalifa ben je gelijk aan de Mall,kan je genoeg rondwandelen desnoods kan je een citybustour doen kan je boeken in de Mall. Maar hou gewoon rekening met je tijd en laat het komen zoals het komt,dat is onze manier van reizen