9,5uur Stopover Dubai

Waarschijnlijk de zoveelste stopover vraag… >>>
Helaas ben ik nog niet bij de gewenste informatie uitgekomen:

-Op weg naar Bangkok heb ik een tussenstop van 9,5 uur in Dubai. Aankomst in Dubai: 5.50 , vertrek: 15.20 (donderdag).
Ik heb gehoord van de hop on & hop off bus in Dubai maar die vind ik behoorlijk duur!
Is het haalbaar om zelf de metro te nemen vanuit het vliegveld naar bijv. Burj Khalifa & Palm Jumeirah en dan weer terug?
Ik denk rond 8.00 de metro te kunnen pakken vanuit het vliegveld en rond 13.00 weer terug te zijn op t vliegveld

Of hebben jullie misschien nog andere ideeën/ tips om in 9,5 uur een beetje van Dubai te zien?

-Ik vlieg vanuit Dusseldorf, moet ik mijn bagage ophalen in Dubai of gaat dit rechtstreeks door naar Bangkok?

Hallo Daan
Normaal gezien moet je bij een stopover niks doen met je bagage.
Het snelst is inderdaad de metro, een dagkaart kost 17 dirham (3,40euro). Plattegronden krijg je aan het station.
Palm Jumeirah is (nog) niet aangesloten op de metro dan zou je het laatste stuk met taxi moeten doen, denk niet dat het haalbaar is met de tijd om beiden te doen.
Ik denk dat de Burj Khalifa, Dubai Mall met aquarium en waterval, schaatsbaan, Fountain Show en Soukh aan de overkant al heel leuk is om de uren door te brengen, met een lekkere lunch en de decadentie bekijken.
Als je naar boven wilt is het aan te raden al tickets te bestellen, de dag zelf is het meestal al uitverkocht. Dit kan vanaf 4 weken van te voren.
Je moet wel een tijd ingeven, denk dat 10.00 uur wel haalbaar is. Als je om 13.00 terug moet zijn op de airport heb je toch minder dan 9,5 uur om te besteden? Anders zou je nog naar Dubai Creek kunnen of Burj al Arab strand met taxi.

Veel plezier alvast en goede reis
Groeten, Bettina

Oke super bedankt!
Is het de moeite waard om naar boven te gaan in Burj Khalifa?

Ik bedoelde dat de overstaptijd 9,5 uur is. Ik wil graag om 13.00 terug op het vliegveld te zijn omdat mijn vlucht 15.20 vertrekt.

Ok, burf khalifa is wel een van de ‘‘must-do’’ , toch wel iedereen vindt het heel indrukwekkend het zicht over
Dubai ver boven de wolkenkrabbers. Ook het gebouw binnen en buiten is heel bijzonder.
Met helder weer zie je ook de eilanden liggen.
Uiteraard is het een persoonlijke keuze.
Op Google kan je foto’s vinden van bovenaf genomen dan heb je een indruk.
Groetjes

Dit heb ik precies hetzelfde, ook een overstap van 9,5 uur.
Op de terugweg (2 maanden later) duurt mijn overstap 19 uur… (ja ik wou graag een goedkoop ticket)

Maar het is dus gewoon mogelijk om dan dubai in te gaan? Hoe gaat dit precies in z’n werk, moet je opnieuw inchecken nadat je dubai in bent geweest? En hoe werkt het met een visum?

Het werkt heel makkelijk.

Waarschijnlijk heb je al een boardingpass. Je volgt bij aankomst in Dubai gewoon de bordjes met ‘lugguage’/‘immigration’. Uiteraard ligt je bagage niet op de band, dus daar kan je doorlopen. Bij de imigration vul je een papiertje in en daarna krijg je een stempel in je paspoort. Dit is gratis.

Bij terugkomst op het vliegveld ga je naar de departure hall. Op vertoon van je boardingpass kun je door de imigration (weer een stempel) en dan kun je boarden voor de volgende vlucht.

Zorg uiteraard dat je op tijd bent :wink:

Mocht je geen boardingpass hebben dan volg je eerst de bordjes ‘transfer’, haal je je nieuwe boardingpass en verlaat je dan het vliegveld. (Ga niet weg zonder boardingpass, dan kan het lastig zijn terug de transfer zone in te komen.)

Heb je teveel handbagage om mee te slepen, dan kan je dat tegen betaling achterlaten op het vliegveld

ik maak binnenkort ook een tussenlanding in Dubai, alleen kom ik aan om 7:30 's ochtends aan en vertrekt mijn vliegtuig 's middags om 15:20. Ik heb dus maar bijna 8 uur de tijd om Dubai te verkennen en kan pas tegen 9u de metro pakken. Kan iemand mij vertellen of ook ik genoeg tijd heb of is het niet de moeite waard om het vliegveld te verlaten :(.
Ik heb gelezen dat bij de douane 's ochtends rustig moet zijn en 's avonds de meeste vliegtuigen landen.

Hallo Dyonaisa, het lijkt me zeker de moeite waard en op die tijd kan je best iets bezoeken. De formaliteiten gaan normaliter best snel.
Ik zou dan wel, in verband met drukte en reistijd, 1 ding uitkiezen, bv Burj Khalifa met Dubai Mall, fonteinhow, er is daar ook een leuke soukh en nu is het perfect weer om buiten op terras te lunchen en iets te drinken. Van de luchthaven kan je met de metro, ik schat een minuut of 20. Een dagkaart is 17 dirham.
Groeten, Bettina