4 uur overstap in Dubai

Hallo,

Ik heb 4 uur overstap in Dubai.
Iemand attendeerde mij erop dat je best 2 uurtjes de stad in kunt gaan en je door een taxi laten rondrijden.

Ik had hier zelf nog niet aan gedacht, maar is dat mogelijk?

Hoor het graag.

BVD!

Zelf geen ervaring mee aangezien de boel toen ik er was nog in aanbouw was, maar je zou nu per metro van vliegveld de stad in kunnen. Lijn 1 vanaf het vliegveld volgt Sjeikh Zayed Road, met o.a. Burj Khalifa, voor Deira of Bur Dubai moet je dan overstappen op lijn 2, of een stukje lopen. 4 uur is wat krap, maar het moet wel te doen zijn lijkt me.

Bedankt voor je reactie.

Misschien kan ik wat tijd winnen door met een taxi te gaan.

Wat betreft visum is dat geen probleem, even het vliegveld verlaten?

Ik had destijds een stopover van een dag, toen was de douane op zich geen probleem, maar ze wilden wel een hotelreservering zien. Geen idee hoe ze bij een zo’n korte tijd zullen reageren, wellicht heeft iemand anders hier daar ervaring mee.

Ik ben een paar keer van het vliegveld af geweest in Dubai. Maar 4 uur is echt kort.

Het vliegveld is best effecient, maar de douane houdt op. Het duurt zeker een half uur voor je buiten staat. Je hebt zekeren half uur nodig om in de stad te komen, en je moet op tijf terug en weer door de douane.

De metro is heel efficient, maar stopt niet overal.

Visum is geen probleem, dat is een gratis stempel in je paspoort.

Hallo,
Misschien ben je al geweest, maar voor de volledigheid:
Ik ben bekend met het verschijnsel om tijdens zo’n tussen/ overstap ‘de stad ff in te gaan’ (in Atlanta gedaan), maar 4 overstaptijd is denk ik echt te kort. Je wil natuurlijk ook bijtijds op het vliegveld ter zijn. In Dubai hebben we ong. een uur bij de douane doorgebracht. Mocht je connecting flight vertraging hebben, kan je het altijd nog overwegen. Airport ligt niet ver van de stad af. Wij waren in een kwartiertje in Deira met de taxi, maar dat was wel snachts; de wegen zijn dan rustig. Overdag is het vlgs mij heel druk op de weg.