Wij zullen ons ook even voorstellen, wij zijn Hans en Wimmie, onze zoon Grewim is met zijn vrouw Peggy in 2007 geemigreerd naar West Australie ( Yanchepp ) en wij proberen er elke 2 jaar op bezoek te gaan.Wij gaan ook weer in Oktober, we vliegen via Dubai en landen daar om 23.55 uur s’ nachts en moeten in Dubai 10 uur wachten tot we weer verder vliegen. Heeft iemand een idee hoe wij onze tijd daar het beste kunnen besteden.
Je zou voor bijvoorbeeld 4 a 5 uur een auto kunnen huren en de stad gaan verkennen. Er is meer dan genoeg te doen en te zien! Hou er wel even rekening mee dat je je geliefde beter niet in het openbaar kan zoenen want daar wordt je simpelweg voor opgepakt en in de cel gesmeten (was eind 2010 nog steeds zo)
Je kan er voor kiezen de stad in te gaan en een beetje rond te kijken, maar je arriveerd behoorlijk laat op de avond. Neemt niet weg dar Dubai in het donker ook heel interessant is, veel interessante gebouwen zijn 's avonds mooi verlicht.
Voor Dubai heb je geen visum nodig, je krijgt een gratis stempel in je paspoort. Overdag kun je makkelijk met de skytrain de stad in, maar je komt pas laat aan de je mist de laatste. Je kan wel betaalbaar een taxi nemen. (En op weg terug naar het vliegveld eventueel alsnog de trein.)
Als je een hotel op het vliegveld neemt om een paar uur te slapen betaal je de hoofdprijs. Er is een aantal lekkere stoelen die plat kunnen, maar die zijn altijd vol. Het dikke tapijt bij de gate ligt echter ook heerlijk is mijn ervaring - neem wel zelf even een kussen mee (of iets wat als kussen kan dienen). Er zijn mensen die de kussentjes uit het vliegtuig jatten, maar zelf heb ik meestal een opblaasbaar kussen in mijn handbagage voor op vliegvelden. Uiteraard kan je ook kiezen voor een hotel ergens in de stad. Daar is accommodatie in alle prijsklasses te vinden.