S'nachts overstap op Dubai?

Hallo Allemaal,
Ik ga misschien voor een kleine 3 maanden naar Perth (Australie) als AuPair.
Nu ben ik wat aan het rondkijken naar goedkope tickets en tot nu toe komt Emirates steeds met een mooie prijs rond de 1000euro voor een retour ticket.
Heb nog nooit met Emirates gevlogen maar hoor en lees er wel goede verhalen over, dus dat zit volgens mij wel goed.
Enkel is het zo dat je met Emirates een overstap maakt in Dubai en die tijden zijn nou net niet echt ideaal.
Op de heenweg kom ik om 23.59uur aan in Dubai en vertrek ik om 05.35uur verder naar Perth.
Op de terugweg zit ik er zelfs van 13.00uur met een vertrek om 08.25uur (Misschien dat ik op een andere vetrek datum nog andere tijden krijg).
Nu is mijn vraag wie heeft hier ervaring mee?
Is het goed te doen in Dubai in de nacht als meisje alleen? Zijn er slaap mogelijkheden?
Zijn er wel dingen eten/winkels open in de nacht? etcetera…
Bedankt alvast!

Dubau in je eentje 's nachts is heel goed te doen. Ik weet niet zeker of alle winkels open zijn, maar het is in ieder geval mogelijk om 24/7 eten en drinken te krijgen. Ook is er gratis WiFi, en zijn er voldoende mogelijkheden om je laptop e.d. op te laden. Er zijn voldoende stoelen om te zitten, en er zijn ook van die ligstoelen (maar niet superveel). Zelf heb ik een aantal keer liggen pitten op het dikke tapijt bij de gates - slaapt best goed :slapen:

Wat je lange stop op de terugweg betreft: bel Emirates eens, soms bieden ze mensen een gratis hotel aan bij een lange transfer. Als dat niet lukt kun je evt zelf een hotel regelen.

Als je de puf hebt, kun je ook de stad ingaan en een beetje rondkijken. Dubai is goed geregeld qua openbaar vervoer, en taxi’s zijn betaalbaar. Zorg wel dat je je netjes (= bedekt) kleed. Zie hier mijn reisverslag: IkReis - Dubai stopover: tips en ervaringen

bedankt!
Klinkt in elk geval wel prima…al is midden in de nacht wachten niet echt ideaal, haha…Met het oog op mijn jetlag vast ook niet echt bevordelijk.
We zullen zien…

Die hotel tip is voor de terug weg zeker een idee.
Kun je dan het beste het hotel op het vliegveld zelf nemen? Of zijn de hotels er om heen ook prima en is er geen kans dat je dan je vliegtuig mist ofzo omdat ze je te laat wegbrengen, haha?
Nog tips voor een hotel? Niet al te duur dan natuurlijk.

Ik heb geen tips voor een hotel, ik slaap ‘altijd’ op weg van en naar Dubai :wink: (Ik ben er twee keer geweest.) Maar in Dubai zijn echt zo veel taxi’s, dat het echt geen probleem is om een taxi te vinden. Ook de skytrain is echt betrouwbaar en punctueel.

Ik sluit me aan bij Jenny, het is echt goed te doen!

Heb ook een keer een nacht gehad (van 23:00 en dan vliegen om 09:00) waarop ik gewoon de hele nacht op het vliegveld heb doorgebracht (in een ligstoel geslapen en later in een stoel van starbucks). Het vliegveld van Dubai is mooi, ruim en er zijn snachts VEEL mensen. Ik vond het volkomen veilig overkomen, heb ook meerdere meisjes alleen gezien.

Voor de terugweg zou ik lekker Dubai in gaan OF het hotel op het vliegveld zelf nemen. Ik weet even niet meer bij welke gate het hotel in de buurt zit, (betalen per aantal uren), volgens mij is dat best een goed hotel (niet heel goedkoop)

Emirates is inderdaad vaak een goedkope optie als je richting oosten gaat.

De twee keren dat ik ben overgestapt op Dubai, in april en september, lagen er door de hele hal van het vliegveld mensen te slapen op tapijten / ligstoelen. Mannen, vrouwen, kinderen. Af en toe moest ik bijna over mensen heen stappen die half op de looproute languit lagen te slapen.

Dus als je een relaxte stoel (of plekje op een tapijt) kan vinden en in staat bent zo te slapen is het prima te doen. Ik kreeg een veilige en schone indruk van het vliegveld.

Goeie reis :zon02:

Dankjulliewel!

Inmiddels hebben ze volgens mij een extra vlucht naar Perth vanaf Dubai ingezet.
Hoef nu op de heen en terug weg nog maar 3 uurtjes tussendoor te wachten en dat is juist wel een prima tijd om even wat te eten en rond te lopen.
Het is nog wel deels in de nacht maar ik overleef het vast!

Volgende week heb ik ook een transfer bij dubai en dan heb ik van 00.00 tot 10.00 niks te doen. Is er nog iets te doen op donderdag nacht? Ik wilde langs de Burj Khalifa maar die is helaas om middenacht dicht.

Wij hebben een overstap van 4½ in de nacht van 24.00 tot 4.30 uur
Zou graag even Dubai in gaan maar de tijd zal het niet toelaten denk ik
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Nee dat is wel heel erg krap en zeker zo midden in de nacht. Beter op het vliegveld blijven of een dagje later doorvliegen.