Dit topic is al vaker voorbij gekomen maar kan uit deze oude posts nog niet echt een beslissing maken
Mijn vriendin en ik komen begin december op een vrijdag om 00:15 lokale tijd aan op Dubai, we vliegen met Emirates. Om 9:40 vertrekt onze vlucht weer naar Ho Chi Minh. We hebben dus precies de hele nacht
Nu twijfelen we enorm wat we in die 9:25 nachtelijke wachttijd gaan doen:
-op het vliegveld blijven en evt 2-3 uur in een lounge gaan zitten (even duur als hotel) - winkels zijn geloof ik wel 24/7 open in terminal 3 dus op zich is er wel wat te doen? Hier heb ik tot nog toe weinig positieve verhalen over gehoord
-tussendoor even 1 a 2 dingen buiten het vliegveld bekijken met een taxi? Zal wel een gedoe worden om 2x door immigration te gaan, maar breekt de wachttijd wel lekker, plus dat je nog iets van dubai ziet (hoewel er 's nachts niet zoveel te beleven is begrijp ik)
-toch een hotelletje in de buurt van het vliegveld boeken, en dan kijken of we eventueel nog iets bekijken met een taxi of blijven relaxen/slapen in het hotel tot we weer naar het vliegveld moeten. Is wel zonde van het geld voor die 5-6 uur dat we in het hotel zijn, maar wel de meest comfortabele optie denk ik?
Wat raden jullie aan? Wie heeft hier ervaring mee en kan ons aan of afraden van het vliegveld te gaan?
Ik zou lekker een hotelletje ingaan. Doen wij ook altijd en dat bevalt prima.
Sterker nog, ik boek juist een extra lange overstap zodát we een overnachting in Dubai hebben, het breekt de lange reis en we komen uitgerust aan.
Boek een hotel in de wijk Deira, is ong. 10 min. met de taxi. Kost 's nachts ong. 45 dirham dacht ik. De taxi’s staan in rijen buiten de terminal te wachten, gaat heel efficiënt. Taxi met roze dak zijn speciaal voor vrouwen en families. Als je 's ochtends vertrekt zal de taxi goedkoper zijn, ik meen dat het bij ons 25 dirham was.
Check eens op hotwire.com voor een hotel, daar worden onverkochte hotelkamers voor minder aangeboden. Je weet van tevoren niet welk hotel je krijgt maar het zijn altijd gerenomeerde ketens. Je kan dan wel de wijk uitkiezen waar je wilt overnachten. Als ik nu check voor ergens begin dec. dan heb je voor €50,- een kamer met ontbijt.
Bagage wordt doorgelabeld naar je eindbestemming, check-in is ook naar je eindbestemming. Je kunt dus 's ochtends weer bij aankomst op de luchthaven zo doorlopen. Alleen even de gate checken en klaar.
Doe jezelf een lol en boek inderdaad een hotel. Op het vliegveld is bar weinig te doen, als alle winkels open zijn heb je die binnen een half uur allemaal gezien.
Ook het aantal (relax)stoelen is in de terminal beperkt.