Vlucht Australie met stop in Dubai

Ik ben op zoek naar een ticket voor Australie. Nu heb ik al verschillende gevonden, waaronder 1 met een stop in Dubai. Deze stop is midden in de nacht en duurt 8 uur.
Oftewel, ik zou 8 nachtelijke uurtjes op het vliegveld van Dubai door moeten brengen. Heeft iemand dit al eens gedaan, het lijkt mij nl niet echt veilig en een hotel boeken voor die paar uurtjes is vast ook niet mogelijk.
Graag tips en info!

Het is mogelijk om een hotel voor een paar uur te boeken, maar je betaalt wel de hoofdprijs voor een hotel op het vliegveld. (Soms krijg je van Emirates een hotel bij je ticket, informeer hiernaar!) Je zou evt de stad in kunnen gaan, maar de tijd die je dan over houdt om te slapen is erg kort. Om die reden zou ik op het vliegveld blijven.

Dubai Airport niet veilig? Geen idee hoe je daar bij komt! Een aantal winkels is 's nachts open, maar sommige winkels zijn dicht. Eten en drinken is er gewoon te krijgen. Je kan op een van de stoelen proberen wat te slapen, er zijn stoelen bij die makkelijk liggen maar die zijn 's nachts vaak vol. Zelf ga ik meestal richting gate. Op de dikke vloerbedekking lig je best lekker, weet ik uit ervaring :wink: Ik ga meestal op mijn handbagage liggen (en sla mijn armen door de handvaten heen), en onder mijn hoofd doe ik een opblaas kussentje wat tijdens de vlucht in mijn handbagage zit. Dubai is beslist niet minder veilig dan bv. Schiphol.

O ja, er is ook gratis WiFi voor als je niet kan slapen.

En, al een vlucht gevonden?
Ik vlieg 6 december naar Australie met stopover Dubai. Stop er ook midden in de nacht, maar gelukkig maar voor 2.5 uur, dus lekker op een stoel liggen pitten denk ik :wink:
Wat ga je doen in Australie?

Bedankt voor de reacties. Heb van mensen om mij heen ook al gehoord dat het prima vertoeven is op Dubai airport. Het idee leek me vooral niet veilig, maar dit valt dus prima mee!
Ik ga 2 maanden reizen in Australie. Een vriendin van mij gaat daar binnenkort al heen en ik vlieg haar achterna.

Heey!

Ik ga naar Hongkong, maar ik zit nog te kijken voor vliegtickets… Maar er is een mogelijkheid om een Stopover te maken. Het kost iets van 45 USD per nacht. Maar deze kan je niet boeken online… Maar alleen daar op een speciale ballie op het vliegveld…

Hoop als je er iets aan hebt!

Groetjes!

En gebruik de zoekfunctie van dit forum eens. Ik heb deze vraag al meerdere keren beantwoord.

(Zelf in 2009 en 2010 stopovers in Dubai gehad, prima te doen!)