Ik heb op weg naar Indonesie een stop in Dubai gehad. Ik heb er niet overnacht, maar ik moet wel zeggen dat Dubai dusdanig goed bevallen is dat ik er dit jaar weer een stop heb gepland:)
Bij aankomst op Dubai kun je via de immigratie zo het land in. Je krijgt een stempel in je paspoort, en dat is het dan. Ik heb een taxi naar de stad genomen, en hoewel ik de precieze prijs niet meer weet, weet ik wel dat het alleszins meeviel. Geld kun je op het vliegveld halen (pinnen), dat gaat echt heel simpel. Op veel plaatsen kan je ook met creditkaarten betalen.
Wat kun je doen?
Dubai heeft een kleine oude stad, met verschillende musea. Echt het middenoosten, het is grappig om daardoorheen te lopen. Ook de rivier met zijn bedrijvigheid is leuk om te zien. Verder zijn er uiteraard ook die dingen waar Dubai bekend om staat: het hoogste hotel ter wereld, het palmboomeiland, de dure winkels met het vele goud, shopping malls, een indoor skibaan, een groots aquarium en wellicht een korte tocht de woestijn in.
Was het te doen? Ik bedoel heb jij alles kunnen zien wat jij wou in 1 dag?
In welke hotel heb jij geslapen?
Hoe lang is rijden vanaf het airport naar het centrum?
Wij willen inderdaad i.e.g. het hoogste hotel ter wereld en het palmboomeiland zien!
De overnachting in Dubai is dat ook in de prijs inbegrepen?Ik zie wel dat er vliegtuigen van Emmirates vertrekken van schiphol en Dusseldorf aan gunstige prijzen.
Maar als je het verblijf van éne nacht ga rekenen +de tijd dat je verliest om in Bangkok te arriveren,is echt niet mijn ding!!
Of ik alles heb gezien wat ik wilde is moeilijk te zeggen, ik wist dat ik een korte tijd had om dingen te zien, en ik wist ook dat ik op een rare tijd in Dubai aan zou komen (6 uur 's ochtends). Mijn programma heb ik daar dan ook op aangepast, en het wat een leuk vulling van de dag. Om nu te zeggen dat ik ALLES gezien heb wat de moeite is: beslist niet. Maar dat was ook mijn bedoeling niet.
Als gezegd, dit jaar komt er een vervolg.
De rit van het vliegveld naar het centrum was ongeveer 30-45 minuten.