Overstap Dubai en hotel KL

Hallo allemaal,

Deze zomer verblijf ik een maand met mijn vriendin in Maleisië. We vliegen met Emirates vanuit Amsterdam en landen in Dubai om 23.59u. De volgende morgen vliegen we om 10.30u naar Kuala Lumpur. Hierover het volgende:

1. Heeft een van jullie eerder deze of een soortgelijke overstap op Dubai gehad en welk hotel raad je aan? Het gaat er vooral om dat we enigszins kunnen slapen, dus de locatie tov het vliegveld is belangrijker dan luxe. En zijn er verder nog zaken daar waar we rekening mee moeten houden bij deze overstap?

2. In KL landen we om 21.30u en dan willen we graag direct een hotel voor een paar dagen. Aangezien we ook enkel in het hotel slapen zijn we op zoek naar iets betaalbaars vanwaar we binnen KL goed kunnen reizen.

3. Terug komen we om 13.00u in Dubai aan en vliegen we de volgende dag om 8.30u. Het idee is om dan Dubai te gaan verkennen, dus als iemand hiervoor een geschikt hotel weet in de buurt van de ‘hotspots’ dan hoor ik dat ook graag!

De reis in Maleisië zelf is eigenlijk al helemaal uitgekiend, echt fantastisch hoeveel informatie hier op het forum te vinden is!

Groeten, Nico

Hallo,

Ik ga in oktober via Dubai naar Delhi.
Ik ben erg benieuwd of je je baggage hebt gekregen omdat de overstaptijd best lang duurt.

En welk hotel heb je genomen?

Bedankt voor je reactie!

Gr,
Anji

Hallo,

Via de verschillende websites zoals www.booking.com, www.agoda.nl enz kun je vaak ook reviews lezen wat mensen van hotels vonden. Ik verblijf zelf altijd in het Prince Hotel in KL maar daar betaal je gemiddeld per nacht tussen de 85 en 100 euro. Verder is heb ook wel eens in het Istana Hotel gezeten ook erg de moeite waard en net wat goedkoper.

@Anji: je vliegt verder met dezelfde maatschappij, dus je krijgt je bagage niet!

Pak spullen die je 's nachts nodig hebt in in je handbagage, maar houd uiteraard rekening met de regels voor vloeistoffen (incl tandpasta) in je handbagage.

Je bagage wordt inderdaad direct overgeboekt en krijg je pas op je eindbestemming. Voordeel is wel dat bij de eerste keer inchecken in amsterdam je ook de boardingpass krijgt voor volgende vlucht in dubai. Bij vertrek uit dubai hoef je dus niet eerst nog in te checken.

Ik zat in dubai in london crown hotel, 5 sterren voor 29e. Was helemaal prima, vlakbij metrohalte. Metro kan je vanuit vliegveld nemen, mits je er voor (ik geloof) 23u vertrekt. Let wel dat er 2 London Crowns zijn, 1 hotel en 1 met appartementen (minder goed). Goed kijken op booking.com!

succes!

Super bedankt voor de info!
Ik heb nog nooit een tussenstop gehad, dus kan deze info goed gebruiken.

Ik heb nu het Holiday Inn Airport Hotel gevonden. Wij komen aan om 23:59 uur. Vrij laat, vandaag dat wij een hotel in de omgeving willen.

Thanks All!

Als je reist met Emirates en je hebt een overstaptijd die langer duurt dan 8 uur, dan bieden ze je een gratis! overnachting aan.
Staat natuurlijk in kleine lettertjes op de website, maar als je ze even belt (kijk even op de site van Emirates) dan checken ze of je in aanmerking komt.
Ik vlieg in december naar Perth via Dubai, aankomst 23:59 en vertrek 10:45 en ze hebben zo een kamer voor me geboekt in het Millennium Airport Hotel. Ideaal!

http://www.emirates.com/nl/english/plan_book/essential_information/long_stopovers.aspx

Dat dacht ik ook, maar omdat het de goedkoopste vliegtickets zijn valt de service niet in deze vliegticketclasse. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd aan de telefoon om een hotel te krijgen, maar het lukt echt niet…:confused:

Oh? Bijzonder… Ik heb ook gewoon de goedkoopste vlucht geboekt. Ik las de twee voorwaarden op hun site als of/of, en niet als en/en.
Dus als je of langer dan 8 uur overstaptijd hebt, of als je in een van die klasses valt. Nu zie ik inderdaad dat ik ook in die klasses val, maar wel vreemd…
Maar goed, als je het al gecheckt hebt…
Is in ieder geval de moeite waard - ook voor anderen - om in de gaten te houden!

Ik heb vorig jaar in het Hilton in KL geslapen voor zo’n 75 euro per nacht (2 personen, incl. ontbijt). Dit was weliswaar een aanbieding, maar kan het je toch wel aanraden voor het begin van je reis, heb nog nooit zo’n enorm prachtig en luxe hotel meegemaakt (en heb toch heel wat “goede” hotels gehad), met een geniale kamer en een ontbijtbuffet van tientallen meters lang…

Hallo Nico,
Is het London Crown op het vliegveld of in de stad?

Groeten,
Sander

Kijk voor onze reisverslagen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

London Crown zit in de stad, nabij burjuman center, een shopping mall.

Vanaf het vliegveld ben je er wel echt zo!

Zie wel dat het geen 5 sterren (meer?) is. Maar vond het ideaal, zo dicht bij de metro.

Dank je wel!

Ga zo even kijken, misschien is het iets voor de 2e en 3e nacht. Voor de 1e nacht zoeken we iets goedkoops op het vliegveld, aangezien we om 23.59 landen en dan gewoon even wat uurtjes willen slapen…

Gr. Sander

Je kunt best een hotel in de stad zoeken, het vliegveld ligt er een paar kilometer vanaf. Wij sliepen toen in het Panorama Deira hotel. Een simpel hotel, vlakbij (metrohalte) Union Square, waar wij minder dan €60 kwijt waren voor een driepersoons kamer. Als je op internet zoekt (bijv. bij expedia.nl) dan kun je al tweepersoons kamers vinden rond de €30. De prijzen die ik aangeef zijn per kamer.

Hi Rugzakjes,

Dank je, ik heb op booking.com gekeken en daar hebben ze nog maar 2 1-persoonskamers voor de periode dat wij willen. We hebben voor de 2e en 3e nacht al een hotel gezien dat we willen boeken, het Royal Le Meridien. Is wel iets duurder, maar goed we zijn maar 1 keer in Dubai en daarna gaan we in Maleisie wat vaker low budget :smile:

Maar in ieder geval goed om te weten dat je binnen een paar kilometer met de metro in de stad staat…

Gr. Sander

Hebben jullie nog problemen gehad met het moment van inchecken?
Of kan dat altijd ook gewoon 's nachts na aankomst rond 23:59u?
Op website staat het erg onduidelijk: 24h front desk,
maar ook: check-in 12:00u.

Weten jullie hoe dat gaat?

Hallo HarD,

Als er 24u front desk staat, kan je gewoon 24 uur per dag inchecken. Check-in 12u betekent dat je vanaf 12 uur kan inchecken. Ik denk dat het misschien wel handig is je reservering met een credit card te garanderen, zodat ze hem daadwerkelijk voor je vrijhouden…

Succes.

Gr. Sander

Bedankt voor je reactie! Maar wat als er voor één hotel zowel 24h reception staat als 12:00h check-in?

Hi,

De kamer die je gereserveerd hebt is vanaf 12h voor je beschikbaar, vanaf deze tijd kan je dus inchecken en niet voor 12h. De receptie is echter wel 24 uur per dag open om in te checken, dus in jullie geval zou je dan gewoon s’nachts kunnen inchecken.

Gr. Sander

Kijk voor onze reisverslagen op www.maartenensander-reizen.webklik.nl