Ervaringen met Dubai Airport

Hee lezers!

Ik moet op mijn terugweg van Bangkok naar Dusseldorf maar liefst 8 uur wachten op Dubai airport. De wachttijd is van 00:00 uur tot 08:00 uur. Heeft iemand van jullie ervaring met overstappen op dit vliegveld? Is het slim een hotel te boeken of kan ik beter op het vliegveld blijven?

Dank en groetjes!

Hoi Willemijn,

Is wel schoon en veilig maar niet bepaald slaap-vriendelijk. Komt o.a. doordat er, zoals op de meeste Golf-airports, enkele honderden gastarbeiders ‘bivakkeren’ - vaak dagenlang totdat papierproblemen met hun job/sponsor opgelost zijn en ze alsnog vanuit de transitzone het land in kunnen.

We hebben 2 jaar terug (overstap 10 uur wachten) het airporthotel geboekt, duur maar goed. In de buurt zijn vermoedelijk voldoende aanbiedingen te vinden van eveneens goede maar meer betaalbare hotels, met gratis shuttle van/naar airport.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hallo,

Ik heb het bericht verplaatst naar Ervaringen met Luchthavens.

Groetjes,

Leontien
Medewerker Wereldwijzer Reisforums

Als je 8 uur moet wachten, kan je overwegen de stad in te gaan. Dit heb ik vorig jaar op weg naar Indonesië gedaan, en het is dusdanig goed bevallen dat ik het nu op weg naar Nepal weer ga doen. Paspoort controle is een fluitje van een cent, bagage kun je achterlaten, en taxi’s zijn betaalbaar. Dubai is niet heel groot, en in een paar uur kun je aardig wat zien. De grote gebouwen zijn ook 's nachts te bezichtigen - uiteraard.

Ik vind het vliegveld zelf erg comfortabel, niet te vergelijken met bv Doha. Het is veilig en schoon, er zijn winkels, matige reataurants en bars en bij de Irish pub is gratis wifi. Alcohol is echter erg duur.

Hallo…, Ik vlieg binnenkort naar BKK met een stop van 9 uur (snachts) op Dubai. Is t wat?? Zit eraan te denken om met een taxi ff door de stad te rijden ofzo… Nog tips???

Thanxx…:zon02:

Hallo ,

Wij gaan in december naar indonesie via Dubai , daar hebben wij een behoorlijke wachttijd.
Nou heb ik gelezen over slaap cabines ?
Heeft iemand daar ervaring mee ??

Gr Mark

Ik vlieg regelmatig via Dubai. Afhankelijk van wat je wilt zijn er een paar opties, even uitgaande van de trend van 8 a 9 uur wachttijd:
a) er is een hotel op de luchthaven, waarbij je niet door de douane hoeft. Dit zogenaamde terminal hotel (in alle terminals bereikbaar, behalve terminal 2) is wel duur ($175 - 2016), maar verder uitstekend. Als je dit van te voren boekt halen ze je bij de gate op. Heerlijk douchen, paar uur slapen in een nette kamer en een goed bed. Aanrader.
b) sleeping pods. In een paar terminals zijn er ook “sleeping pods”, dit zijn een soort cabines die je kunt huren, met een bed er in. Ook prima, maar niet in elke terminal beschikbaar.Kosten iets van $75 voor een aantal uur (2016)
c) de stad in. De immigration door kan tot ongeveer een uur duren, hou daar rekening mee. Taxi’s zijn goed beschikbaar (vast systeem, negeer de taxi-chauffeurs die je in de aankomsthal benaderen, dat zijn rip-offs). Je kunt bijvoorbeeld naar de Burj Khalifa rijden, dat is maximaal 20 minuten rijden, even kijken. Of je rijd naar de Marina om een rondje te lopen, kost ongeveer 30 minuten per taxi en circa AED 90 enkele reis (2016).
d) blijven hangen. Er zijn een aantal ligstoelen, maar dit aantal is niet heel groot en je moet ze even zoeken. Ik heb dit een keer gedaan, ik had toen 6 uur wachttijd, ik vond het persoonlijk niks, nooit meer gedaan.