20 oktober ga ik voor 2 weken mijn broer opzoeken in Pretoria, hij loopt daar stage in het ziekenhuis.
Omdat ik ook wel eens in Dubai wil zijn geweest vlieg ik met Emirates via Dubai naar Johannesburg. Op de terugweg kom ik vanaf Johannesburg rond 08:20 uur aan in Dubai, mijn vlucht naar Dusseldorf vertrekt vervolgens om 14:55.
Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen of ik tijdens de 2 vluchten het vliegveld van Dubai mag verlaten om even in Dubai rond te neuzen ?
Is het uberhaupt te doen om tussen 08:20 uur en 14:55 uur vanaf het vliegveld even Dubai in te gaan?
tips ?
bvd !!! >>>
Volgens mij zou het geen probleem moeten zijn om tussendoor het vliegveld te verlaten, en een visum heb je ook niet nodig, dus niks staat je in de weg om de stad in te duiken. Hooguit de tijd dan, je mag blij zijn als je binnen een half uur buiten kan staan en voor je volgende vlucht zal je uiteraard geen risico willen nemen, dan hou je dus een uur of 4 over. Niet veel, maar genoeg om even wat door het oude deel rond te dwalen en/of een snelle blik te werpen op de vele wolkenkrabbers langs de Sheikh Zayed Road. Het vliegveld ligt direct tegen de stad aan, met de taxi ben je er zo, dat is in ieder geval geen probleem.
Lijkt me in ieder geval een betere besteding van je tijd dan 6 uur lang op het vliegveld rond te hangen…
hmmz,
gezien de korte overstaptijd is het dus wellicht beter om te kiezen om niet Dubai in te gaan en een andere terugvlucht te pakken waar ik maar 3 uur op het vliegveld in Dubai hoef te wachten.
ik had gedacht om even een korte indruk van Dubai mee te pakken…pech gehad dan haha
thx voor de reactie !
Nog meer mensen met ervaringen ?
Huh? Mijn reactie was toch wel positief bedoeld eigenlijk. Die tijd is niet heel ruim, maar even sfeer snuiven moet zeker kunnen.
Ik begrijp dat je de vlucht nog niet geboekt hebt overigens? Is het dan wellicht een optie om een vlucht de volgende dag te nemen? In mijn geval (vanaf Düsseldorf via Dubai naar Hong Kong) kostte een stopover van een dag niks extra. En een dag was voldoende om toch een aardige indruk van de stad te krijgen.
De volgende dag vertrekke kan een verschil uitmaken maar dan zit ik snachts in Dubai, en om daar nu snachts rond te sneaken lijkt mij niets
Ik kan wel een andere terugvlucht pakke maar dan kom ik ipv 08:20 om 5:50 aan en dus win ik daar niet veel mee want om al om 6 uur smorgens rond te gaan rennen in Dubai schiet ook niet op…
Als ik van mijn bestaande vlucht uitga kom ik op de terugweg om 08:20 aan in Dubai, zeg dat ik om 9 uur dan paraat sta om een taxi te pakke naar het centrum ? ik ga daar een beetje sightseeing doen (vooral niet verdwalen) en pak om 12:30 uur ? een taxi terug. Kan ik er dan van uit gaan dat ik daar in dubai makkelijk aan een taxi kom en die er ook voor zorgt dat ik om 12:50 uur weer op het vliegveld ben om in te checken ?
greetzzz
Je mag voor die nacht wel een hotel nemen hoor ;). Maar dan heb je in ieder geval de gehele dag ervoor nog, inclusief de avond kan je dan toch een hoop zien.
5.50u is inderdaad wel erg vroeg, weliswaar had ik ook zoiets, maar toen moesten we toch nog eerst naar het hotel (vlakbij Burj Dubai), voordat we de straat op gingen waren we alweer een uur of twee verder. Op zich was dat wel gunstig, dan is de temperatuur nog wel aangenaam, tegen de middag wordt het bijna ondraaglijk (als ik de statistieken moet geloven is oktober redelijk vergelijkbaar met mei).
Wij hebben toen eerst een stuk langs de nabijgelegen wolkenkrabbers gelopen en hebben toen een taxi naar Bur Dubai (inderdaad, Bur zonder ‘j’) genomen, waar het rond een uur of 9 al knap levendig was. Met een abra de Dubai Creek overgestoken, en daar wat over de souk’s rondgestruind. En nog voor het middaguur zaten we alweer aan de andere kant van de stad, Madinat Jumeriah, vlakbij Burj Al Arab. Ook met die vlucht van 8.20u zou je dus nieuw en oud Dubai best moeten kunnen combineren. Verdwalen zal ook niet zo snel een probleem zijn, en sowieso wordt er vrij redelijk Engels gesproken.
Taxi’s zijn geen probleem, op de grotere straten rijden er genoeg, en duur zijn ze niet. En vanuit de oude stad zou je het in 20 minuten makkelijk moeten kunnen redden. Je hoeft volgens mij ook niet meer in te checken, zolang je er geen stopover van maakt krijg jejde boarding pass in Johannesburg al, en je bagage wordt vanzelf doorgestuurd, je moet uiteraard alleen wel weer door de beveiliging heen. Dat ging bij ons allemaal erg vlot (inclusief inchecken in ons geval uiteraard), terwijl het toch erg druk was op het vliegveld, alles bij elkaar heeft het nog geen half uur gekost.