wij vliegen met Malaysen naar Bali met een overstap in Kuala Lumpur. De overstap is ongv. 2 uur. Hoe gaat dat in zijn werk? is dat tijd genoeg? Hoe te handelen als we te laat aankomen in Kuala Lumpur, hoe gaat dat met de instapkaarten vanaf Kuala Lumpur. Wat een vragen he maar hoop dat iemand mij wegwijs kan maken.**
Op KLIA 1 was dit altijd goed geregeld, je bleef gewoon in de zgn. transit-zone. Ik heb daar ooit een overstap van 40 minuten gehad en dat was zelfs genoeg.
Je krijgt meestal op Schiphol ook al je boarding pass van KL naar DPS. Het enige wat je dus in KL moet doen is van de ene gate maar de volgende gate lopen.
Ik had afgelopen zomer vertraging in KL (met Etihad) en had daardoor maar een half uur om over te stappen. Geen probleem, het vliegtuig wachtte netjes tot iedereen weer zat. Ook de bagage werd gewoon doorgelabeld, daar heb je dus geen omkijken naar.
Kort gezegd: Twee uur overstaptijd is normaliter ruim voldoende. Je krijgt je boardingpassen (ook die voor het traject KL-Denpassar) bij het inchecken. Je kunt ook thuis 48 uur van tevoren online inchecken en de boardingpassen thuis uitprinten (wel je e-ticketnummer en paspoort bij de hand hebben). Bij aankomst in KL gatenummer van je vervolgvlucht zoeken en alles wijst zich vanzelf.
Dit gaat altijd goed de tijd ertussen is afgestemd op elkaar ooit vertraging maar dan nog word alles geregeld.
Dat is bij alle luchtvaartmaatschappijen als je maar met dezelfde doorvliegt.
Tip doe bij het instappen volgend vliegtuig een bagage check al 2 x is mijn koffer niet mee gekomen.
He dat is heel eenvoudig als je in kuala lumpur door de gate gaat bij de desk even vragen of ze willen kijken .
Dat doe je met de kaartjes die je in Amsterdam hebt gekregen de bagagelabels.
Mocht je koffer kwijt zijn geen paniek word in 1 dag na gestuurd naar je hotel:vak02:
Voor wat betreft overstappen tussen verschillende vliegmaatschappijen is het wel een ander verhaal.
Wij vlogen met Turkish airlines op KL en door naar Bali met Air Asia. Dit betekent dat je van terminal moet wisselen en dat kost tijd. Je bent dan buiten de transit zone.
Wij hebben meer dan een uur in de rij gestaan voor de immigratie. En moeten hollen om vliegtuig te halen… En we hadden 3,5u overstap tijd. Dit was ook in het hoogseizoen. Voor de mensen die zo’n optie overwegen: plan dus ruim de tijd in!