kan iemand mij vertellen hoe overstappen precies werkt.
13 april vlieg ik naar indonesie met 1 overstap op schiphol
nu kan ik het natuurlijk ook gewoon vragen daar,maar het is wel fijn als ik van te voren al weet hoe het ongeveer allemaal in zijn werk gaat…
en ik heb 1 uur om over te stappen, is dat niet wat kort???:smoke::smoke::smoke:
Overstappen is van het ene naar het andere vervoermiddel verhuizen. Ik neem aan dat je een internationale vlucht bedoeld. Hangt van de maatschappij af, maar meestal hoef je ook niet aan je ingecheckte bagage te denken. Soms moet je je even aan een transitbali melden, hangt ook van de maatschappij af. Waar je aan moet denken dat je niets aan handbagage in het vliegtuig dat je verlaat achterlaat. Verder is het zo eenvoudig als met de trein in NL overstappen, van perron 5 naar 8 of zo. 1 uur is ruim voldoende, daar hebben ze meestal ook al voor jou over nagedacht.
dank je voor je reactie…
ik vlieg vanaf dusseldorf naar adam en dan door naar jakarta
ik ga met klm… maar zal van hun ook wl de nodige uitleg krygen tog?
want geen ze dat van te voren aan als je je moet melden bij een transit balie?
Die mededeling wordt omgeroepen voor de landing “please contact our transit counter in/at…” Bij de KLM gaat dat natuurlijk ook in het Nederlands. Ik zou me er geen zorgen over maken. Je wordt als vliegtuigpassagier als vee behandeld en de maatschappijen weten hoe ze hun schaapjes naar de juiste wei moeten sturen.
Ik ben bezig met de voorbereiding van mn (welverdiende) vakantie in juni, dit wordt een tripje van 4 weken naar Indonesië (Java) en Thailand. Met Malaysia airline zou ik dan een overstap hebben in Kuala Lumpur, Maleisië voorts ik in Jakarta gedropt wordt.
Dus ik heb ook nog wat gerelateerde vragen met overstappen:) :
[ul]
[li]Als je een overstap hebt met bijna 12 uur wachttijd, moet je dan op het vliegveld blijven of mag je deze tussentijds verlaten voor wat sight seeing?;[/li][li]visum nodig?;[/li][li]Is het mogelijk een overstap uit te stellen, bijvoorbeeld 1 of 2 dagen later doorvliegen?;[/li][/ul]
Je kunt, wanneer je 12 uur moet wachten, gewoon van het vliegveld af. Voordat je de luchthaven verlaat moet je door de immigratiedienst, waar je een toeristenvisum voor Maleisië krijgt, dus niet hoeft te kopen. Van te voren hoef je daarvoor niets te regelen, dus das makkelijk. Het wordt helemaal gemakkelijk wanneer je bagage doorgelabeled is. Je hoeft dan niet je koffer in KL van de band te halen en hem ook niet in te checken.
Vaak kun je wel de overstap uitstellen, maar dat hangt af van de voorwaarden die bij het tarief van je ticket horen. Het kan zijn dat het voor niks kan, kan ook zijn dat je wat moet bijbetalen. Je kunt van te voren even bij de luchtvaartmaatschappij informeren.
Ik hoop dat je genoeg info hebt, anders laat maar weten.
Groetjes
ps. 12 uur op de luchthaven van KL is geen pretje!!!