Kan iemand mij vertellen of de overstap in KL makkelijk in zijn werk gaat, wij vliegen met malaysia Airlines en hebben in KL een overstap en hebben 2 uur de tijd, vliegen ook weer met Malaysia Air door naar Denpassar>>>
Hallo,
Als je met dezelfde maatschappij vliegt dan labelen ze gelijk door en dan hoef je gewoon alleen maar over te stappen achter de douane. Dit is een kwestie van kijken welke gate je moet lopen en weer instappen in je vliegtuig.
kuala lumpur is heel simpel, je gaat met het treintje, in het vliegtuig wordt al aangegeven welke gate je moet zijn, het is dan een kwestie van borden volgen.
gr. emcee:dag:
Waarschijnlijk hoeven ze niet met het treintje toch? Ze blijven op het internationale gedeelte van het vliegveld. Maar inderdaad wij zijn in april nog zo naar Bali gevlogen, alles wordt doorgelabeld en naar je bagage hoef je dus niet om te kijken. Alleen zelf even de juiste gate opzoeken, staat heel duidelijk aangegeven.
wij zijn 20 november jl teruggekomen, moesten toch echt met het treintje, ook op de heenreis.
wat Moira bedoelt met douane begrijp ik niet, soms heb je nog een controle ergens halverwege tussen de gate van aankomst en de gate van vertrek, daar wordt dan de handbagage nogeens gecontroleerd, deze keer was het niet het geval. In ieder geval goede reis, Malaysian Airlines is een goede maatschappij met vriendelijk personeel, en een hele fijne vakantie op Bali,
gr.
emcee:dag:
Hoi Emcee, wat Moira bedoeld met de douane is dat je dus niet door de douane hoeft. Zeg maar net als op Schiphol, je blijft achter de douane en je komt dus niet officieel in Maleisië. Je krijgt overigens in Amsterdam direct je boardingpass voor het vliegtuig in KL.
terima kasih
emcee:kus:
Hallo,
Dat is inderdaad het geval je word gelijk helemaal doorgeboekt naar je eindbestemming. Je hoeft niet niet door de douane heen. Je hebt inderdaad wel dat je handbagage nog een keer word gecheckt maar dat is ook niet altijd het geval inderdaad.
@ Emcee
Sama Sama of zoiets geloof ik. Maar mijn Balinees is niet zo goed
hoi Balletje,
je kunt beter “silakan” (graag gedaan, alsjeblieft) zeggen.
mijn bahasa Indonesia is ook niet zo goed, heb jaren geleden een cursus gevolgd, ik probeer het als ik daar ben zoveel mogelijk te spreken, maar ik zou iemand hier bij mij in de regio moeten hebben om af en toe een beetje gezellig in het bahasa te kletsen.
dus als er lezers zijn postcode 43… “silakan”
gr.
emcee:dag:
jullie allemaal nog bedankt voor de reacties, ik denk dat de overstap best zal gaan lukken
alweer een geval van iemand die de allereerste basiskennis nog mist over wat douane, en safetycontrol is. dat was de SAFETY control-voor wat allemaal verboden is mee te nemen in het vliegtuig. Gebeurt niet altijd (bvb als je op AMS=Schiphol zou overstappen), maar hier dus wel.
De DOUANE (hoewel wat begrijpelijk-binnen de EU kom je die niet meer tegten-en veel jonge mensen zijn inmiddels totaal onbekend met dit fenomeen) kijkt of je geen spullen bij je hebt waarover je belasting moet betalen-daarom vragen ze altijd naar drank, sigaretten, etc. Schiphol staat nogal bekend om zijn fanatiekheid daarin-als je terugkomt uit gebieden die bekend staan om hoog smokkel/copy-copy cheap-cheap zaken, ben je gegarandeerd de klos.
Als je de hele route van sjek-in tot de plane volgt, passer je IMMIGRATION (paspoort controle), DOuane, en safety control (kan je-als je niet slim plant, je net gekochte taxfree weer wegdoen!).
Hallo,
Ik ben zelf al zo’n 5 keer uit Azie gekomen de afgelopen 2 jaar en nog nooit gecontrolleerd op fake spullen en sigaretten. Ik ben in Azie vele male meer gecontroleerd dan op Schiphol. Ik vind dat ze veel te makkelijk zijn. Ze zouden wat kunnen leren van Australie of Nieuw Zeeland daar zijn ze pas streng.
BKKflyer, uw reactie is typisch een geval van iemand die niet lezen kan.
De vraag van Hema ging over de overstap in Kuala Lumpur, dus na "t inchecken en het passeren van de douane in Nederland, vervolgens het vliegen naar Kuala Lumpur en dan komt het onderdeel, waar mijn reacctie en die van Moira en Balletje op stoelt.
gr.
emcee
o, ja, wij maken deze reis 2 keer per jaar
hoi Moira, je hebt helemaal gelijk de controle op Schiphol stelt bij terugkomst niet veel voor.
Wij reizen al een jaar of 15, twee maal per jaar naar Indonesië, zijn nog nooit bij terugkomst gecontroleerd, wel als we van de antillen terugkomen dan is het altijd prijs.
groeten
emcee:thumbsup:
ja klopt ik ben in 2004 heen en terug naar Curacao gereisd en die controle was inderdaad vrij pittig. Maar voor de rest helemaal niets.